Show hier je tent naast de motor

1566758793160.png
 
Camping du Nord in Goebelsmuhle. Typische familie camping langs de beek als wel meer in Luxemburg. Meer heel relaxte Nederlandse eigenaren, en een trekkersveld achteraan. En op heel de camping mag vuur gestookt worden.
Sanitair is 2 jaar oud en ook netjes.
 
Prachtige foto's hier, fantastisch.
.
Heb wel een motor maar geen tent. Een paar vragen:

- wat is de meest eenvoudig (lees op te zetten) 1 persoons tent?
- wat zijn goede zadeltassen voor een Yamaha fzs600 (fazer600)?

Hoor het graag. Bij voorbaat dank.

Zoals reeds is gezegd, als het voor 1 persoon is koop dan minimaal een 2 persoons tent (of zelfs 3, de pakmaten verschillen bijna niks)
Kruip maar eens bij een tentenboer in wat tentjes. als je nog niet claustrofobisch was dan wordt je het wel in zo'n 1-persoons tentje.

Ik heb een Coleman Kobuk Valley 3+ en daar slapen met de zomervakanties onze meiden in (of in de tuin). Ze knikkeren er een 2-persoons luchtbed in, maar dan is er niet veel ruimte meer over voor hun zooi (max 20 cm aan weerszijden).

Ik ga niet zeggen dat dat de allerbeste tent is (want dat is hij niet). Wel redelijk betaalbaar en zijn allergrootste pluspunt is dat hij een "blackout bedroom" heeft. De binnentent is grotendeels zwart, waardoor je niet telkens om zeven uur des morgens al wakker wordt van het licht.
 
Je zegt 't ZELF al!
Voor 1 persoon MINIMAAL een tent voor 3 personen. En zelfs dat is nog niet te gek.
Mijn Vango Alpha 300+ heet ook een tent te zijn voor 3 personen. Ik kan je zeggen dat deze tent prima is voor 1 persoon.
En dan houdt 't echt niet over. (vind ik)
Ik heb er een goed trekkerstentje aan. Maar voor langer op 1 standplaats pak ik een grotere tent mee achterop de motor.

Ja, je noemt 'blackout'.
Prima als je last zegt te hebben. Zelf nergens last van. Ik steek mijn kop iets dieper in de slaapzak en zie dan ook niks meer.
Meestal word ik in Z.Europa wakker rond een uur of 7 omdat de zon dan al aardig begint met bakken.
Geen probleem om dan op te staan. In de koelte inpakken en weer vroeg op de motor!
Dit jaar in DK (veel koeler) moest ik mezelf om 8.00h echt dwingen om op te staan om niet de halve dag weg te slapen!
 
Voor 1 persoon MINIMAAL een tent voor 3 personen. En zelfs dat is nog niet te gek.
Afhankelijk van hoe je daar zelf in staat. Ik heb een klein 2 persoonstentje waar je met goed fatsoen niet rechtop in kan zitten. Als ik in mijn eentje op motorvakantie ben is het meer dan prima.

Ik heb ook nog zo'n 1 persoons opgooitentje. Precies de goede maat als ik met de auto ergens even moet overnachten. Staat zo en alle zut ligt toch in de auto.

Mijn vader is al 65+ en heeft graag een 4 persoons tent met luifel om onder te zitten met zn stoeltje.

De meeste mensen met dit soort vragen beginnen net en zijn dus jong, die zou ik adviseren lekker licht een simpel 2 persoonstent te kopen.


@Kammetje vroeg wat het makkelijkste op te zetten is. En dat zijn opgooitenten. Maar die zijn niet mee te nemen. In mijn mening maakt het daarna niet zoveel meer uit zolang het niet te veel stokken heeft. Overal vind je uiteindelijk een systeem voor.
 
Voor mij hoeft het ook allemaal niet zo groot, maar als ik kijk naar de tent die ik heb, dan is die verkrijgbaar als 1, 2, 3 en 4 persoons. De verschillen per stap in pakmaat, gewicht en prijs zijn vrij minimaal. Dus voor het verschil van een paar honderd gram en 2 tientjes meer ga ik niet moeilijk doen met een tentje wat precies groot genoeg is, dan pak ik lekker een maatje groter zodat ik niet hoef te klooien op de vierkante centimeter. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
 
Afhankelijk van hoe je daar zelf in staat. Ik heb een klein 2 persoonstentje waar je met goed fatsoen niet rechtop in kan zitten.
Als ik in mijn eentje op motorvakantie ben is het meer dan prima.
Mijn vader is al 65+ en heeft graag een 4 persoons tent met luifel om onder te zitten met zn stoeltje.
De meeste mensen met dit soort vragen beginnen net en zijn dus jong, die zou ik adviseren lekker licht een simpel 2 persoonstent te kopen.
Ikzelf ben 64, dus genoemd 65 is dichtbij.
Een grotere en mss hogere tent is prettig maar voor mij geen MUST! Op zich vind ik klein tentje niet erg.
Wat ik vooral wens, dat is dat ik al mijn spul makkelijk droog kan houden. Eerlijk gezegd ligt mijn tent vrijwel VOL in vakantie-nachten. (zeker bij regen)
In DK had ik een nacht echt slecht weer. Dan is het fijn dat je voldoende ruimte hebt om naast je slaapmat ook al je zut binnen kwijt te kunnen.
In mijn zgn 3p-tent moet je wel zeer veel houden van je 2 medeslapers om in deze tent met 3 te overnachten. Waar je dan al je spullen moet laten, daar hebben we 't dan maar niet over. Hierboven is al ergens gemeld dat een iets grotere tent nauwelijks meer inpakvolume en gewicht heeft.
Daarom voor mij liever een tent met iets meer ruimte!!

Ja, ook als je jong bent wil je niet de helft van je campingspullen 's nachts in de regen laten liggen...............:X
 
Gezien mijn leeftijd 70 twijfel ik of ik nog wel met een tentje op vakantie moet.
Afgelopen jaar met mijn trip door zuid Europa elke nacht in hotelletjes overnacht maar miste de gezelligheid van het kamperen wel.
Nu zit ik aan een ruimere tent te denken,ik ben alleen en reis dan ook alleen.
Wil heeft ervaring met deze tent❓
 
Laatst bewerkt:
Gezien mijn leeftijd 70 twijfel ik of ik nog wel met een tentje op vakantie moet.
Afgelopen jaar met mijn trip door zuid Europa elke nacht in hotelletjes overnacht maar miste de gezelligheid van het kamperen wel.
Nu zit ik aan een ruimere tent te denken,ik ben alleen en reis dan ook alleen.
Wil heeft ervaring met deze tent❓
Heb deze vango heb deze nu ander half jaar geleden gekocht en de ervaring dat de stokken regelmatig breken, tot nu toe al 4 stokken gebroken,voor de rest goede ervaringen, toch zeker al een keer of 26 op vakantie geweest, waar onder 34 dagen Scandinavië u
 

Bijlagen

  • IMG_20190627_193756.jpg
    IMG_20190627_193756.jpg
    271,8 KB · Weergaven: 20
Heb deze vango heb deze nu ander half jaar geleden gekocht en de ervaring dat de stokken regelmatig breken, tot nu toe al 4 stokken gebroken,voor de rest goede ervaringen, toch zeker al een keer of 26 op vakantie geweest, waar onder 34 dagen Scandinavië u

Gebroken stokken vind ik wat minder,anders toch nog maar even verder kijken.
 
Hoor graag je ervaring,is die ook in Nederland te koop ❓
Er schijnt een dealer in Amsterdam te zitten, maar ik heb hem rechtstreeks bij Khyam in Engeland besteld.

De eerste keer opzetten is een beetje lastig omdat alles nog los van elkaar is. Zo moet je de binnentent er nog in hangen. Maar dit is eenmalig. Wanneer ik er in geslapen heb typ ik wel wat meer.
 
Heb deze vango heb deze nu ander half jaar geleden gekocht en de ervaring dat de stokken regelmatig breken, tot nu toe al 4 stokken gebroken,voor de rest goede ervaringen, toch zeker al een keer of 26 op vakantie geweest, waar onder 34 dagen Scandinavië

Begrijp niet helemaal...?
Met deze Vango al 26x op vakantie geweest, en dat in een half jaar. Zal wel 26 dgn zijn?
Maar in deze 26 dgn al 34 dgn naar Scan?

Je hebt regelmatig brekende stokken. Oke, flink storm gehad, of ander ongerief?
Want dan vraag ik me af hoe dit mogelijk kan zijn?
Kan je bij vernieuwen dan geen BETERE stokken verkrijgen?

Ik lees hier op MF wel vaker van gebroken stokken bij Vango.
Ik heb zelf 2 Vango-tenten (Alpha300 en Omega350) waarmee ik nu een keer of 5 mee ben weg geweest. Alles bij elkaar ca 40 vakantiedagen.
Tot nu NIETS gemerkt van brekende stokken. (eigenlijk heb ik nog nooit, bij geen enkele tent een gebroken stok gehad)

Overigens heeft de 350 alu-stokken en van de Alpha zijn ze van glasfiber.
 
Je hebt regelmatig brekende stokken. Oke, flink storm gehad, of ander ongerief?
Want dan vraag ik me af hoe dit mogelijk kan zijn?
Kan je bij vernieuwen dan geen BETERE stokken verkrijgen?

Ik heb ook gebroken stokken gehad bij mijn Vango Omega 450. Zelf vervangen door Mostert stokken waarvan je overal leest dat dat de beste stokken zijn die je kunt krijgen. Toch is er afgelopen vakantie weer eentje gebroken. Gewoon, terwijl de tent stond en ik overdag weg was. Geen noodweer gehad, geen harde wind.

Ik denk dat de kromming van de stokken te groot is of iets dergelijks.

Overigens is eergisteren ook een buis van mijn Helinox Camp Chair gebroken en die zouden zo goed als onverwoestbaar zijn. Eens kijken hoe goed hun garantie is.
 
Begrijp niet helemaal...?
Met deze Vango al 26x op vakantie geweest, en dat in een half jaar. Zal wel 26 dgn zijn?
Maar in deze 26 dgn al 34 dgn naar Scan?

Je hebt regelmatig brekende stokken. Oke, flink storm gehad, of ander ongerief?
Want dan vraag ik me af hoe dit mogelijk kan zijn?
Kan je bij vernieuwen dan geen BETERE stokken verkrijgen?

Ik lees hier op MF wel vaker van gebroken stokken bij Vango.
Ik heb zelf 2 Vango-tenten (Alpha300 en Omega350) waarmee ik nu een keer of 5 mee ben weg geweest. Alles bij elkaar ca 40 vakantiedagen.
Tot nu NIETS gemerkt van brekende stokken. (eigenlijk heb ik nog nooit, bij geen enkele tent een gebroken stok gehad)

Overigens heeft de 350 alu-stokken en van de Alpha zijn ze van glasfiber.
gewoon bij normaal weer gebroken
 
Terug
Bovenaan Onderaan