Show hier je tent naast de motor

Eindelijk! Zes daagjes weg. Nu in Lixemburg bij camping Altschmiede bij Bollendorf. Weet iemand in Luxemburg een leuke motorcamping met bar restaurant etc? Hier is niks namelijk. ;)
 

Bijlagen

  • 63554F6E-895F-4A0F-8C22-D82E1BC4EA06.jpeg
    63554F6E-895F-4A0F-8C22-D82E1BC4EA06.jpeg
    710 KB · Weergaven: 52
Wat bedoel je met "vieze lucht dal"? Ik heb daar volgende week een overnachting gepland staan op een camping, kan ik die beter verplaatsen?
Ik vind (my 2 cents) dat dal waarin St Jean Maurienne ligt niet echt fraai of fris. Hoe komt dat gevoel? In dat dal ligt een snelweg (waar ik wel dankbaar gebruik van maak by the way...) met een tunnel richting Italië (dus veel vrachtwagens in het dal), een route nationaal, veel (ijzer)industrie (die zie je en ruik je) en spoorlijnen. Een niet "vriendelijke uitstraling" zeg maar. In streetview kan je dat ook een beetje zien.

Apart: er zijn zelfs verkeersborden die je waarschuwen voor sterke magnetische stralingen, op de peage, van naastgelegen
industrie.
Hetzelfde vind ik van het dal bij Susa in Italië: vrij smal en alle infrastructuur erin, alhoewel beter dan bij St Jean Maurienne dal.

En hetzelfde zal weg gelden voor de dalen richting de Mont Blanc tunnel?

Maar nogmaals, is mijn mening. Gebaseerd op meerdere jaren in periode juli/augustus.

Ik was blij om die drukte en zooi achter mij te laten en in Lanslevillard aan te komen. Aanrader die camping (hoef je zeker niet te reserveren).
 
Eens met @James Bond, dat hele dal waar de A43 doorheen loopt, van Modane tot de aansluiting met de A430, daar moet je echt niet zitten. Vanaf Modane tot de Iseran en de Mont Cenis zit je prima.

Heb me laten vertellen dat het vergeleken met 30 jaar terug al enorm is opgeknapt trouwens, maar dat is voor de tijd dat ik daar kwam.
 
Eindelijk! Zes daagjes weg. Nu in Lixemburg bij camping Altschmiede bij Bollendorf. Weet iemand in Luxemburg een leuke motorcamping met bar restaurant etc? Hier is niks namelijk. ;)
Camping Ettelbruck, geen motorcamping (soms wel motorrijders). Wel restaurant met terras.
 
Restaurant wordt gerund door ruig uitziende Harley Davidson bikers en het zou schoner kunnen. Maar de schnitzel en de grote hamburger was echt lekker. :P
Restaurant en terras is open van 17.00 tot 21.00 uur.
Veel plezier!

Als iemand zich afvraagt welke camping het is:

https://www.mein-campingpark.de/urlaub-mit-dem-zelt.html
Gisteren zaten we daar.idd goed eten en drinken.sanitair was super mooi en nieuw.
Aardige beheerders alleen te weinig beschikbare vuurschalen waardoor wij net achter het net viste🤨 en dus waar wij voor kwamen konden we niet doen.
Maar zeker een favoriet.
 
Nu bij die Moulin inderdaad. Superrobke is er ook, die zag mij al rijden.
 

Bijlagen

  • DC57DE7E-DC93-4532-9E9A-74CF0CFF208E.jpeg
    DC57DE7E-DC93-4532-9E9A-74CF0CFF208E.jpeg
    260 KB · Weergaven: 82
  • 1FD3D290-B072-4DAB-8B5C-71B3F8EDC9CB.jpeg
    1FD3D290-B072-4DAB-8B5C-71B3F8EDC9CB.jpeg
    289,3 KB · Weergaven: 81
  • 508D14B9-CD4A-41EC-A6AB-79C77262E4DF.jpeg
    508D14B9-CD4A-41EC-A6AB-79C77262E4DF.jpeg
    210,4 KB · Weergaven: 77
  • 654ABFDC-D9C0-4B1F-A7BA-7633D5C2AFCB.jpeg
    654ABFDC-D9C0-4B1F-A7BA-7633D5C2AFCB.jpeg
    266 KB · Weergaven: 83
Gisteren zaten we daar.idd goed eten en drinken.sanitair was super mooi en nieuw.
Aardige beheerders alleen te weinig beschikbare vuurschalen waardoor wij net achter het net viste🤨 en dus waar wij voor kwamen konden we niet doen.
Maar zeker een favoriet.
Wat jammer! '(
Het zal in het weekend vast drukker zijn, ik was er door de week en toen werden de vuurschalen nauwelijks gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan