Show je gereedschappen IX "Dat zeg ik"

Status
Niet open voor verdere reacties.

king-roy

MF veteraan
9 sep 2006
6.180
0
Noord Limboland Beringe.
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:







screwdriver-and-wrench-icon-hi.png

d25314k.jpg

gereedschap.gif
 
Ik heb voor deze 25 jaar geleden 50 gulden gegeven tweede hands.
Ik vraag me af of een andere wel heel was gebleven.
Ik had een hele grote kukko poelietrekker waarvan de spindel vast zat.
Die heb ik los gekregen met een pijp van 2 meter op een slagdop.
Ik hier uren op zitten beulen.
Ik denk dat geen bankschroef dit had overleeft.
Waarom een slagdop? Die is zachter dan een gewone dop, en zal dus meer veren.
 
Bestaan die dan? Wist ik niet.

Yep, ze zijn er zelfs nog kleiner. Koop er wel een paar, ze breken erg snel.

Handiger is om ze met een Dremel of andere hobbyboormachine te gebruiken. Door het gewicht en formaat van een gewone accuboor is een verkeerde beweging heel snel gemaakt en je boortje kaduuk.
 
Laatst bewerkt:
Met dat ferm boormachientje ben je langer bezig om een 1mm gaatje op de juiste plek te krijgen dan wanneer je dit gewoon met t accutolletje doet denk ik zo ;)

Waarom zou dat zo zijn? Een miniboortje is veel makkelijker en preciezer te hanteren, al helemaal als je het vervangen van brekende boortjes meerekent bij een dikke accuboor.
 
Juist daarom, denk jij dat die kolomboor je centergaatje vanzelf vind? :N Je bent over het algemeen langer bezig om je werkstuk goed te centreren met dat klemmetje van de Ferm dan dat jij dat centerpuntgaatje met de accutol vind. Zeker met de berg speling van de boorkop loop je al snel risico dat het niet volledig rechtgaat en dan is het snel gebeurd met een 1mm boortje.
Zelf ook zon 50,- euro kolomboortje staan hoor, daar niet van :+ :P

Overigens zijn hier ook nog voor een paar centen boortjes vandaan te halen HSS M2 TiN coated twist drill bits : Richontools - Online Tools Store (zonder verdikking welleswaar)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit toch niet bij modelshops te zoeken man? En de naam wist ik er ook niet voor.

Maar thanks. Heb wel al wat anders gevonden. Soort verloopje waar je je normale boortje in zet...

Kijk anders ff op de site van "van ommen tools for metal cutting" daar staat ook zat tussen. Ook qua boorkoppen. Er zal vast een dealer van phantom bij je in de buurt zitten waar je het kan kopen.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...1kL6XurTp212tl24S89lvKQ&bvm=bv.59568121,d.d2k
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan