Show je hier je (nieuwe) gereedschap :P

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giz

MF veteraan
17 sep 2002
5.036
1
Almere
Topic titel zegt het al. De meeste sleutelaars onder ons zullen netzo geilen op een goed stukje gereedschap als op hun motorfiets, dus laat eens zien wat je in je garage liggen hebt aan uitrusting :P
 
Voor die ene keer in het jaar dat ik ze gebruik voldoen ze voor mij prima hoor :Y :Y

Nee dat doen ze dus juist niet, je hebt niks aan meters die een willekeurige waarde aangeven.
Een meetlint van elastiek kun je ook niet mee meten....
Dan kun je nog beter bij een aquariumhandel wat T-stukjes en kraantjes kopen en met een meter die je steeds op een andere inlaat aansluit af gaan stellen.
 
Woon net een maand of 4 in me nieuwe huis, en we zijn maar eens begonnen aan de inrichting van de garage:

Toevallig afgelopen maandag mijn heftafel binnen gekregen:

heftafel1.jpg


heftafel2.jpg


heftafel3.jpg


En de eerste week van Maart moet deze ook nog eens binnen komen:

1464_Werktafel%20grijs%20-%20hout%20G.jpg


Nu alleen nog ergens een kast scoren, iemand die nog leuke kasten weet te staan? Van rond de 200cm hoog?
 
Nee dat doen ze dus juist niet, je hebt niks aan meters die een willekeurige waarde aangeven.
Een meetlint van elastiek kun je ook niet mee meten....
Dan kun je nog beter bij een aquariumhandel wat T-stukjes en kraantjes kopen en met een meter die je steeds op een andere inlaat aansluit af gaan stellen.

Ik lassen ja, ijzer, rvs en doe alu voor de kost, TIG lasser

Synchroonklokken

Die heb ik ook, en gebruik ze ook frequent naast de kwikkast
Maar trim je de meters eerst wel af dan?
Ik heb een gewone 2 en 4 kloks Bhoemstraat en ze blijven wel stil staan, na aftrimmen.
(is dat schroefje eronder losdraaien, daar zin een kleine o ring in, en deze weer indraaien totdat de meters redelijk stabiel blijven, en wel een klotewerkje, maar werkt wel)

dsc000047zt.jpg


dsc000099ok.jpg


Daar past dat lange ding goed op, is de RL-2 komt weg bij www.erenka.com en kan 100 cm (aangepast)

Zit een plaat achterin, als ik die eruit pakm kun je een achterwiel laten zakken, heb er een aanrijplaat van 135 cm lang, speciaal voor extra lage fietsen, ik heb er zelf een paar.

Die kleine spindelkrik is ook verrekte handig, die op de grond ligt
 
Laatst bewerkt:
Ik lassen la, ijzer, rvs en doe alu voor de kost, TIG lasser

Synchroonklokken

Die heb ik ook, en gebruik ze ook frequent naast de kwikkast
Maar trim je de meters eerst wel af dan?
Ik heb een gewone 2 en 4 kloks Bhoemstraat en ze blijven wel stil staan, na aftrimmen.
(is dat schroefje eronder losdraaien, daar zin een kleine o ring in, en deze weer indraaien totdat de meters redelijk stabiel blijven, en wel een klotewerkje, maar werkt wel)

Ja zo heb ik het ook gedaan. Zo staan ze mooi stil en geven een duidelijke waarde aan.
 
Nee dat doen ze dus juist niet, je hebt niks aan meters die een willekeurige waarde aangeven.
Een meetlint van elastiek kun je ook niet mee meten....
Dan kun je nog beter bij een aquariumhandel wat T-stukjes en kraantjes kopen en met een meter die je steeds op een andere inlaat aansluit af gaan stellen.

Een goede monteur kan meer met slecht gereedschap als een prutser met top gereedschap 8-) :X

gelijk ff wat frustratie over een gemeenschappelijke kennis anders eruit gooien hoor })
 
Een goede monteur kan meer met slecht gereedschap als een prutser met top gereedschap 8-) :X

gelijk ff wat frustratie over een gemeenschappelijke kennis anders eruit gooien hoor })

Dat ben ik helemaal met je eens, jij weet waar het over gaat, ik weet waar het over gaat, en dat is op dit moment meer dan genoeg _O-
Maar een vakman met prutsgereedschap moet wel creatief zijn (zie kraantjes verhaal) om er een goed resultaat mee te halen.
Als ik als hobbyist een synchroonmeter zou kopen dan koos ik toch voor de kwikkolom.
Maar, laat je niet frustreren door die gezamelijke kennis, da's echt de moeite niet.
 
Hulzie, ik heb nét de set linkse boren betaald die op de site stonden en waarop jij 50,-- geboden hebt :o
Sorry dat ik ze voor je neus "weggekaapt" heb, maar ik wilde ze écht hebben.
als ik het ergens goed mee moet maken, zeg het dan aub :+
jij had immers al linkse boren en je kunt dus vooruit, ik had ze gewoon nog niet...........
 
gelijk had je

Ik had mijn bod vandaag weer ingetrokken, had um gemaild

Heb je een koopje aan, ik wou ze ook kopen en weer aan portie's van 1/4 door te verkopen, 1/4 was me meer dan genoeg voor een leven lang op reserve

Het zijn wel korten en harden, maar voor die prijs? koopje

1/4 wil ik eventueel wel van je overnemen, als je een deel verkoopt, want 300 is heel veel, maar zie maar.

Ik biedt overal op,

Morgen krijg ik 7 kilo RVS electroden binnen voor 25 euro (stiften kosten ander 4 euro stuk, het zijn er meer dan 200, ik meen 260 ofzo, ook voor nop dus, 2 t/m 4 mm)

OOh dit is het;

270 st 2m/m CR nikkel roest vrij staal
70 st 4m/m
35 st 2+3 m/m
35 st 3 m/m Fuso nikkel roest vrij staal


En 11 lange, 40 cm, rattestaarten en platte vijlen, voor 15 euro, incl verzendkosten (volgens mij gaat er 7 euro aan port op) ook weer lagge
 
Laatst bewerkt:
www.2ehands.nl, speurders, kennissen die aan het het surfen zijn, en mij doormailen, ik heb altijd beet.

Maar die linkse boortjes heeft die man al, nou denk wel 5 a 6 weken op marktplaats staan, maar marktplaats is niet de beste plek, de meeste adv. vindt je op plekken waar het gratis adverteren is tot elke prijs.

Gegarandeerd dat ik komende week ook weer goed schoor, mot ff 10 dgn met de poot op stoel zitten, heb scheenbeen vlies ontstoken, en ff onder pannen, dus op jacht.
 
Ik kocht pas zo nog 6 175 ++ Kva agregraten, oude van de PTT, voor 1200 euro, moest ze zelf ophalen (stationaire diesel motoren dus)

Heb ze weer verkocht voor 4000 euro stuk excl. btw via een ondernemer hier, want ik kan geen BTW bonnen enzo schrijven, en ze gingen zo weer voor nood een fabriek in.
 
Laatst bewerkt:
Ik kocht pas zo nog 6 75 Kva agregraten, oude van de PTT, voor 1200 euro, moest ze zelf ophalen (stationaire diesel motoren dus)

Heb ze weer verkocht voor 4000 euro stuk excl. btw via een ondernemer hier, want ik kan geen BTW bonnen enzo schrijven, en ze gingen zo weer voor nood een fabriek in.

bedoel je niet 400?

anders zou je 22800 euro verdient hebben :o
 
Hehe, vanochtend mijn pakketje binnen gekregen :)

Goed ingepakt 8-)
hpim02338wt.jpg


Doosje los *O*
hpim02345ej.jpg


De tapset viel groter uit dan ik verwacht had, past maar net op de bureaustoel :o
hpim02357kv.jpg


Setje seerringtangen in mooi etwietje 8-)
hpim02368jm.jpg


Allerlei andere dingetjes: paar assortimentjes, magneetbakje, telescoopmagneetje, paar rolletjes isolatietape, van die onderzoekshandschoentjes (bukt u maar even :+ ) en een pijpsleutelsetje :Y
hpim02378mm.jpg


En het pijpsleutelsetje nog een keer uitvergroot 8-)
hpim02381fy.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan