side bike zeus

antoon

Rookie
14 dec 2004
2
0
bergharen
hai,
ik ben op zoek naar mensen die een zeus berijden.
Aangezien ik voornemens heb zo'n span aan te schaffen, zou ik graag willen weten hoe de ervaring van andere rijders is.
B.v. hoe het zijspan zit op langere afstanden, en hoe het in en uitstappen op de lange duur ervaren wordt.

Groet Antoon.
 
hai,
ik ben op zoek naar mensen die een zeus berijden.
Aangezien ik voornemens heb zo'n span aan te schaffen, zou ik graag willen weten hoe de ervaring van andere rijders is.
B.v. hoe het zijspan zit op langere afstanden, en hoe het in en uitstappen op de lange duur ervaren wordt.

Groet Antoon.

Welkom Antoon :)


Bert111 is Zeus rijder:

full
 
hai,
ik ben op zoek naar mensen die een zeus berijden.
Aangezien ik voornemens heb zo'n span aan te schaffen, zou ik graag willen weten hoe de ervaring van andere rijders is.
B.v. hoe het zijspan zit op langere afstanden, en hoe het in en uitstappen op de lange duur ervaren wordt.

Groet Antoon.
Hallo Antoon,

Een echte Iron Butt langeduurtest van 24 uur rijden met de Zeus heb ik helaas nog niet kunnen doen door gebrek aan een Zeus en sponsors, maar:
Heeft veel power/trekkracht. Besturing van gas, rem, koppeling is als een auto. Schakelen met de duimen. Dat is wel erg wennen en erg schrikken de eerste kilometers als je normaal altijd met "motor besturing" werkt en een noodstop moet maken. Mis je ineens een remhandel bij je rechterhand!
De zit als duopassagier (achterop) vond ik zeer comfortabel.
Het uitlaatgeluid klinkt voor geen meter, daar zou ik wat aan doen.
De meters kon ik maar moeilijk aflezen. Moest daarvoor diep onder de ruit bukken ben 1,86 meter kort). In het span stootte mijn helm net tegen de X-dakconstructie als ik mij wat bewoog. De instap in het span was geen probleem maar ik doe regelmatig yoga om in een Mega Comete te komen ;)
Zie voor wat fotootjes mijn website onder "Sidecarpics - part 1"
www.sidecarmaniac.nl
Er is dacht ik ook een Yahoo webring voor Zeus piloten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan