Side-mount kentekenplaat na bezwaarschrift toegestaan

bazuin96

Rookie
21 sep 2005
15
0
harderwijk
In de laatste BIG TWIN van maart gelezen:
Bekeuring na bezwaarschrift kwijtgescholden.
Motorrijder in Leeuwarden kreeg een bekeuring om dat hij een sidemount kentekenplaat had. Hij had daarvoor een bekeuring wegens hardrijden gekregen als gevolg van een foto door een rechtsstaande flitspaal.
Hieruit bleek dat het verhaal dat een links gemonteerde kentekenplaat niet te zien is door een flitspaal en daarom niet is toegestaan niet klopt.
De man diende een bezwaarschrift in en de rechter schold hem de bekeuring kwijt.
In het artikel van BIG TWIN staan kopien van de bekeuring, de foto van de flitspaal, het bezwaarschift en het antwoord van de rechter.

Ik maak er een kopie van en doe deze bij mijn kentekenbewijs
 
Zo'n uitspraak schept mogelijkheden maar uiteindelijk zal dat dan nog per motor apart bekeken moeten worden of het zicht op de kentekenplaat belemmerd wordt.
 
Altijd mooi en handig deze info, maar volgens mij hoort deze niet thuis in Techniek. Ben wel benieuwd of het OM deze uitspraak aangrijpt om hoger beroep aan te tekenen.
 
een rechter scheldt een bekeuring wegens te snel rijden kwijt omdat een links gemonteerde nummerplaat door een rechts staande flitskast leesbaar vastgelegd was? Ik mis de boot.
 
een rechter scheldt een bekeuring wegens te snel rijden kwijt omdat een links gemonteerde nummerplaat door een rechts staande flitskast leesbaar vastgelegd was? Ik mis de boot.
Nope.
Hij had een prent voor z'n sidemount wegens niet zichtbaar zijn en later een prent van een flitskast.
Schijnbaar was de plaat dus wel zichtbaar dan anders kon ie niet geflitst worden.
Dus bezwaar gemaakt tegen de 1e en gewonnen

(tenminste zo begrijp ik hem)
 
lezen is blijkbaar een kunst
hij was eerst geflitst en kreeg een bekeuring waarvan hij de foto had opgevraagd.
Later kreeg hij een bekeuring voor z'n links gemonteerde kentekenplaat.
Deze bekeuring (voor de kentekenplaat) werd hem kwijtgescholden ondat de redenen ongegrond waren. :Y
 
Taal = kunst 8-)

Lees maar mee: ...... bekeuring om dat hij een sidemount kentekenplaat had. Hij had daarvoor een bekeuring wegens hardrijden gekregen

Mooie kunst is het om die woorden zo te rangschikken dat je ook kunt lezen dat hij, omdat hij zo'n sidemount kentekenplaat had, een bekeuring kreeg voor hard rijden.

zometeen verplaatst Baksteen deze topic naar offtopic

Neem ff een broodje of zo. Dat stilt de honger *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan