Sidestand bypass op m'n Duc

Moebius_Sandman

Die hard MF'er
12 dec 2002
841
0
Amsterdam
Tja, ik weet nie of dees dus bij techniek eerder moet (in dat geval alvast "mea culpa" O-) )
Mijn mooie fiets is uitgerust met een side stand schakelaar die 'm motorisch platgooid als de sidestand uit is...zelfs in de neutraal |( , nu zou het fijn zijn als je m in N op de side toch ook kunt laten draaien. Hiervoor zag ik op een website een kant en klaar plug-n-play ride setje www.evoluzione.net/vitem80024st.htm

Iemand ervaring met dit (soort) dingen, of andere ideeen. Tevens zoek ik een leverancier in Nederland voor dit soort ding... ;)
 
Een producent voor zo`n kitje ?
Je hoeft alleen maar zo`n connector te kopen, en vervolgens met een multimeter het goeie contact te gebruiken, er zijn 3 gaatjes, en je moet 2 de goeie gaatjes hebben, kwestie van doormeten.

Piece of cake, daar heb je geen leverancier voor nodig, ik heb het ook zelf gedaan bij mijn duc.

Wel even opletten, ducati neutral lampjes zijn af en toe niet helemaal accuraat.... Dus vooral niet het lampje vertrouwen, en wel even de koppeling erbij betrekken, tijdens het starten, anders wandelt je fiets van zijn standaard.

Ghostrider
 
Een producent voor zo`n kitje ?
Je hoeft alleen maar zo`n connector te kopen, en vervolgens met een multimeter het goeie contact te gebruiken, er zijn 3 gaatjes, en je moet 2 de goeie gaatjes hebben, kwestie van doormeten.

Piece of cake, daar heb je geen leverancier voor nodig, ik heb het ook zelf gedaan bij mijn duc.

Wel even opletten, ducati neutral lampjes zijn af en toe niet helemaal accuraat.... Dus vooral niet het lampje vertrouwen, en wel even de koppeling erbij betrekken, tijdens het starten, anders wandelt je fiets van zijn standaard.

Ghostrider
Waar had je die connector vandaan dan?
 
Waar had je die connector vandaan dan?


Bij elke ducati dealer kan je zo`n stekker kopen, kwestie van even kappen eraf, en vervolgens De stekker naar de standaard loshalen (je kan de draad makkelijk volgen vanaf je standaard, en het juiste stekkertje kopen (mannetje/vrouwtje), vervolgens het draadje doorlussen naar de 2 contactjes, die dus faken dat de standaard IN is.


That`s all.

Ghostrider.
 
simpelweg een relais-tje op je neutraal lampje zetten den die over de sidestand switch heenplaatsen!


als je dit niet snap wil ik wel uitgebrijde info geven + een schema.
om dit te bouwen ben je ca. 5-7 euro aan onderdeelen kosten + half uurtje werk kwijt
 
Laatst bewerkt:
Had hetzelfde probleem op mijn monster M620 van 2002.

Heb het systeempje besteld bij www.desmoworld.com
Kost 30 € (+ 30€ verzendingskosten) en werkt perfect, gewoon een paar stekkertjes loskoppelen en deze koppelen aan het nieuwe stuk. Motor blijft bollen in neutraal met zijstandaard uitgeklapt ejn als je hem dan in eerste zet valt hij stil.

Groetjes Czy
 
Terug
Bovenaan Onderaan