SIDI Strada pasvorm?

Ramonovietsj

Die hard MF'er
10 sep 2002
307
0
Veenendaal
Beste motorrijders!

ik wil een Sidi strada laars kopen, alleen zit ik een beetje over de maat te dubben. Ik heb ze net bij Safe gepast en een maat 45 zit echt wel te groot, ik kan me hak hierin aardig naar boven schuiven en bij maat 44 zitten mijn rechtertenen net tegen de voorkant. Dit is vooral staand, ze klemmen dan niet echt maar raken de voorkant van de laars. Wanneer ik op een pasmotor zit, dan is het raken van de voorkant nog wat minder. Ik heb zelf het idee dat ik het beste maat 44 kan kopen, vooral omdat mijn tenen de voorkant van de laars raken maar niet bekeneld zitten, maar vraag me af of iemand ervaring heeft met deze laars. Alvast bedankt voor de reacties!

groeten Ramón

Strada.jpg
 
ik heb die ook, strada tepor, alleen zien ze er íets anders uit..
ik heb er geen problemen mee.., misschien moet je iets dikkere (of juist minder dikke) sokken aantrekken? :?
het lijkt me iig flink irritant als je een stuk moet lopen en dan telkens met de tenen tegen de voorkant aan komt..
of pas de rechter 44 eens aan zonder binnenzooltje erin.., dan hebben de tenen wat meer ruimte..., als dat beter zit dan knip je thuis gewoon de tenen van dat binnenzooltje af en doe je em zo in de laars (vastplakken als ie gaat schuiven), heb je wel de steun voor de voet en ook ruimte bij je tenen :)
succes ermee ;)
 
Op donderdag 31 juli 2003 20:53 schreef M-Joy het volgende:
of pas de rechter 44 eens aan zonder binnenzooltje erin.., dan hebben de tenen wat meer ruimte..., als dat beter zit dan knip je thuis gewoon de tenen van dat binnenzooltje af en doe je em zo in de laars (vastplakken als ie gaat schuiven), heb je wel de steun voor de voet en ook ruimte bij je tenen :)
succes ermee ;)

:^
Je tenen krijgen meer ruimte omdat je de hele zool er hebt uitgehaald, en je voet dus iets lager zit. Omwille van de half-ronde voorkant van de schoen tot de zool zal je teen dan in een lager/holler stuk zitten. Als je enkel de teen van de zool afknipt blijft je voet evenhoog, dus blijft ie duwen vooraan.

P.S. Ik zou gewoon een ander merk/type van laarzen zoeken. Zoals bij alles, beter een "minder" merk dat beter past, dan het beste merk dat niet 100% goed past
 
Ik heb ze ook en ik ben er erg tevreden over :)
Ik zou kijken of maat 45 lekker zit met een extra zooltje erin. Dat is vaak de oplossing die ze in schoenenwinkels ook aandragen. Dat zou ik eerder proberen dan thuis de tenen van het zooltje van maat 44 afknippen, straks zit het nog steeds niet lekker en dan kunnen ze niet meer geruild worden... Succes!
 
Ik heb ze ook en ik ben er erg tevreden over :)
Ik zou kijken of maat 45 lekker zit met een extra zooltje erin. Dat is vaak de oplossing die ze in schoenenwinkels ook aandragen. Dat zou ik eerder proberen dan thuis de tenen van het zooltje van maat 44 afknippen, straks zit het nog steeds niet lekker en dan kunnen ze niet meer geruild worden... Succes!


idd gewoon een extra zooltje bij de schoenmaker halen, scheelt een half maatje... en je laarzen kunnen beter iets te groot zijn als te klein... als ze te klein zijn krijg je slapende tenen....

btw konden ze je in die winkel geen advies geven dan???
 
bedankt voor de reacties!

een andere laars zit er voor mij niet in omdat ik uit principe geen leer wil kopen. In de winkel gaven ze wel advies, maar meer dat ik maar moest kijken wat ik het minst erg vond; een laars waar ik de voorkant raak of een ietswat te grote laars....

groeten Ramón

ps ga denk ik dan maar voor dat extra zooltje! bedankt voor de tip!
 
ze moeten gelijk lekker zitten, anders niet kopen, ze lopen niet echt uit zeg maar....

verder goede laars, alleen de zool is niet echt goed vastgelijmt bij mij, dus als je met de laars de grond raakt gaat die los !heb hem nu zelf even gesuperglued, en die zit weer vast.. beetje italiaans zeg maar..

succes d'r mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan