Siermoer als schokbreker bevestiging. Hoe los te krijgen?

Charliefox

Die hard MF'er
21 okt 2014
737
6
Amsterdam
Edit 15 maart 2015: Oplossing gevonden

Zie pica. De bovenbevestiging zit met een of andere verchroomde gladde siermoer vast. Nog niet eerder zoiets gezien. Geen enkel aangrijpingspunt. Alleen maar glad en rond. Heb er al een waterpomptang opgezet, maar de rand is uiterst dun, dus slipt. Moer inmiddels al wat beschadigd, maar dat deert me niet. Als ze eraf zijn, zet ik er wel verchroomde dopmoeren op.

Is dit een verzinsel van Hepco&Becker (het kofferrek) of standaard op de SevenFifty?

full
 
Laatst bewerkt:
Nope. Zit een tapeind waar de schokbreker en de beugel van het kofferrek op zit. Gladde moer dus en nog afgeschuind ook. Ik denk eraan om het schuine stuk wat in te boren en dan met een drevel de moer los tikken.
 
Als ik zo de foto bekijk lijkt het alsof het een imbuskop is waar een verchroomd dopje in geperst zit. Kun je zelf eens goed kijken, voelen of er ergens een overgang in die kop zit en zo ja, proberen of je met een dunne (fitting)schroevendraaier de dop, als die er inderdaad zit, eruit kunt wippen?

Edit: Rambabbel had hetzelfde idee.
 
Laatst bewerkt:
Is het niet een moer met het eerste stuk geen schroefdraad en dan op het eind wel weer waardoor hij er doorheen geduwd zit en aan de achterzijde er een moer opgedraaid zit?
Als je hem dan aan de achterkant los draait dat je hem er zo uit trekt?
 
en is dat stukje plastic nu al uit de inbusbout ???


heb net nog even bij mijn eigenste Sevenfifty gekeken en had het idd goed onthouden dopje er uit en schroeven maar ....


ik doet er nog even een digitaal plaatje van,

boutje%20zonder%20dopje%20op%20een%20RC42_zpsnpmlwns2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toch wel erg (jammer) dat je (TS) daar zo maar een waterpomptang opzet.
(elke logica ontbreekt)

Je kunt proberen een (los) Stanley mesje voorzichtig tussen het dopje en de moer te "slaan". De kans op beschadigen is dan minimaal.
(mesje is sterk en scherper dan een schroevendraaier punt)
 
Laatst bewerkt:
*Doet wat rood aanlopen en denkt, had ik deze vraag maar nooit gesteld* :$

Want, toch echt geen rookie op sleutelgebied sla ik de plank hier toch even volledig mis:

Het is inderdaad gewoon een inbusbout met een chroomkleurig plastic dopje erin! Aaaaaaaaaaaargh!!! Ik zag het gister echt niet en het type bevestiging kende ik ook niet. Dopje eraf gehaald, inbus 6 erin en draaien maar ...

Verder ook een typisch gevalletje RTFM. Want zojuist ook even opgezocht en daar staat het ook gewoon in. Stom, stom, stom.

Allen hartelijk bedankt voor het meedenken en de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan