sigaretten aansteker: wat is "plus"?

netmare

Die hard MF'er
9 mrt 2004
786
0
Hallo!

Ik wil mn PDA gaan vastknopen aan mn motor m.b.v. een 12-V kabeltje en een female-sigaretten-aansteker-plug.

Nou vraag ik mij alleen af: wat is de plus en wat is de min/nul?

Kan iemand mij dat vertellen?

Alvast bedankt!
 
Buitenkant is -, binnenkant (dat pinnetje) is +.


De plus is het pieletje in het midden, de min is de mantel
:^

Tenzij degene die dat ding heeft aangesloten het ook niet wist en dat ding verkeerd om aangesloten heeft.... :+


Zou kunnen natuurlijk }) :P

Gewoon proberen met een lampje, de + is dat bolletje onderaan en de huls is de - even aansluiten, de + (bolletje) op de ding binnenin en de buitenkant op de buitenkant, als hij t doet weet je dat dat ding binnenin idd de + is.
 
Gewoon proberen met een lampje, de + is dat bolletje onderaan en de huls is de - even aansluiten, de + (bolletje) op de ding binnenin en de buitenkant op de buitenkant, als hij t doet weet je dat dat ding binnenin idd de + is.


:+ .... Leg dat truukje met het lampje nog eens uit. En dan vooral het gedeelten hoe je ziet dat de + en - verkeerd om zit :) :) Maakt voor dat lampje nl niks uit brande doet ie wel. Met een ledje zal het wel gaan wel dan eventjes een weerstandje in serie zetten anders brand het ledje 1 keer heel goed en dan nie meer. of je moet de min vanaf het frame pakken. Brand het lampje niet dan weet je dat je min aan min heb. brand het lampje wel dan heb je dus de plus..
 
Laatst bewerkt:
:+ .... Leg dat truukje met het lampje nog eens uit. En dan vooral het gedeelten hoe je ziet dat de + en - verkeerd om zit :) :) Maakt voor dat lampje nl niks uit brande doet ie wel. Met een ledje zal het wel gaan wel dan eventjes een weerstandje in serie zetten anders brand het ledje 1 keer heel goed en dan nie meer. of je moet de min vanaf het frame pakken. Brand het lampje niet dan weet je dat je min aan min heb. brand het lampje wel dan heb je dus de plus..


Je kan ook ff je tong tegen de buitenring aanhangen ... weet je het ook meteen.
Overigens ben ik van mening dat deze vraag ook met enige dosis gezond verstand op te lossen was geweest. Natuurlijk zit de plus niet aan de buitenring......
 
:+ .... Leg dat truukje met het lampje nog eens uit. En dan vooral het gedeelten hoe je ziet dat de + en - verkeerd om zit :) :) Maakt voor dat lampje nl niks uit brande doet ie wel.
Klopt, gelukkig heb ik ergens in een ander topic binnen dezelfde "postminuut" ;) , aangegeven dat ik benieuwd was of er iemand "in zou trappen", :} }) :+ :}
 
Je kan ook ff je tong tegen de buitenring aanhangen ... weet je het ook meteen.
Overigens ben ik van mening dat deze vraag ook met enige dosis gezond verstand op te lossen was geweest. Natuurlijk zit de plus niet aan de buitenring......

ik zou het niet doen ze staan bekent om de lek stroom omdat het al van die goeiekope rotzooi is is het vaak slecht aangesloten.

egt je blijft plakken en dan.
 
.... Leg dat truukje met het lampje nog eens uit. En dan vooral het gedeelten hoe je ziet dat de + en - verkeerd om zit Maakt voor dat lampje nl niks uit brande doet ie wel. Met een ledje zal het wel gaan wel dan eventjes een weerstandje in serie zetten anders brand het ledje 1 keer heel goed en dan nie meer. of je moet de min vanaf het frame pakken. Brand het lampje niet dan weet je dat je min aan min heb. brand het lampje wel dan heb je dus de plus..

Weet jij wel welk pootje van de LED je dan op de huls en welke op het pieltje moet aansluiten?

Het kan trouwens best hoor, met dat gloeilampje!
Op je accu de (-) pakken, in de aansteker het pieltje. Lampje ertussen, als het brandt dan is het pieltje (+)

Duh ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan