sigma fietscomputer verspringt

Waar heb je je magneetje gezet? Aan de buitenkant van je wiel (velg) of bij het hart? Het kan zijn dat het hem een beetje te vlug gaat om het signaaltje op te pakken, het beste zit ie zo dicht mogelijk bij de as...
 
magneetje en ontvanger zullen waarschijnlijk niet goed zitten.
probeer het magneetje eens wat verder van je as af, en de ruimte tussen ontvanger en magneet binnen 1cm te houden.

( ik brul ook maar wat, maar het kan helpen..)
 
magneetje en ontvanger zullen waarschijnlijk niet goed zitten.
probeer het magneetje eens wat verder van je as af, en de ruimte tussen ontvanger en magneet binnen 1cm te houden.

( ik brul ook maar wat, maar het kan helpen..)
:^
Je hebt misschien kans dat het te dicht bij de as zit, dat het magneetje te lang voor de sensor blijft hangen. Een andere verklaring (buiten een heel sterke ontsteking) kan ik ook niet geven
 
Ik begrijp dus dat je op het achterwiel meet, hoe dicht loopt je (nu toch best wel lange) draadje langs je bobines of andere onderdelen van de ontsteking? of misschien dicht langs de draden tussen je dynamo/stator en de spanningsregelaar :?
misschien pikt ie daar pulsen van op.
 
Ik begrijp dus dat je op het achterwiel meet, hoe dicht loopt je (nu toch best wel lange) draadje langs je bobines of andere onderdelen van de ontsteking? of misschien dicht langs de draden tussen je dynamo/stator en de spanningsregelaar :?
misschien pikt ie daar pulsen van op.


Daar zat ik ook aan te denken.
Ik heb de mijne bij het voorwiel zitten.
Magneetje op de velg geplakt, omdat ik dichter bij de as
geen geschikte plek kon vinden.
Magneet hoeft echt niet al te groot te zijn.
Hoe lang is jouw kabeltje wel niet, als ie van je achterwiel
helemaal naar je stuur loopt?
Of heb je m verlengd? Met dus extra mogelijkheden om storingen op te pakken...
 
kabel is ongeveer een meter langer wat geen probleem mag wezen. het verlengstuk laten solderen (heb zelf geen goeie soldeerbout) in electronica winkeltje waar ik met de neus op zat en is goed. verder een stekkerverbinding onder de tank aangezien de sigma op de kroonplaat geplakt zit en wel demontabel moet wezen. deze stekker er zelf tussen gemaakt en zit goed. zijn inderdaad extra zwakke plekken maar daar ligt het niet aan.de draad loopt enkel boven de bobines langs maar minimaal 10 cm afstand. verder langs de andere kant van de accu dan waar de rest van de electronica zit.



heb trouwens bewust gekozen voor het achterwiel aangezien dat buiten het zicht zit weggewerkt en je voor altijd het ziet zitten. daarnaast de voorkant zo kaal mogelijk dus liever een draad of kabel minder dan 1 meer.

zelf heb ik momenteel mn twijfels omtrend de magneet. de originele is een rond staafje, ik heb een plat rondje, zou kunnen dat die de ene keer aan de ene rand wordt opgepikt en de andere ronde van het wiel langs de achterste rand bijvoorbeeld. lijkt me onwaarschijnlijk maar toch.

zijn er niet meer mensen met deze vreemde waarden op de sigma?

opzich doet ie het best aardig, geeft redelijk de snelheid aan (al is het wel een paar km. teveel) maar springt soms op gekke waarden en neemt niet stapgewijs toe. :?

geinig was het echter wel (heb een langere eerste versnelling) dat ik op deze teller bijna de 100 haal in de eerste versnelling ;)

Ten eerste moet je ervoor zorgen dat de magneet goed langs de markering op de pickup komt, en niet "in de buurt van", en daarbij komt de afstand wel redelijk precies.

Enne, als ie een verkeerde snelheid aangeeft moet je de instellingen van dat
apparaat eens controleren. Je wielomtrek eens goed nameten (met belasting, anders
wijkt het onder het rijden alsnog af)
En 100 halen in de eerste versnelling is geen probleem,
maar wat geeft te originele meter dan aan?
 
de draad loopt enkel boven de bobines langs maar minimaal 10 cm afstand. verder langs de andere kant van de accu dan waar de rest van de electronica zit.

zelf heb ik momenteel mn twijfels omtrend de magneet. de originele is een rond staafje, ik heb een plat rondje, zou kunnen dat die de ene keer aan de ene rand wordt opgepikt en de andere ronde van het wiel langs de achterste rand bijvoorbeeld. lijkt me onwaarschijnlijk maar toch.

zijn er niet meer mensen met deze vreemde waarden op de sigma?

10cm afstand maakt niet uit hoor, een motor die niet ontstoord is kan de TV's in een complete straat ontregelen ;) .

De magneet zal wel meevallen, ik heb er een keukenkastmagneetje opzitten (op het stalen hart van mn schijf, zo'n 5cm van de wielas af) van 5x3x0,5cm ofzo en mijn teller doet het prima.

En jah, ik heb dit soort grapjes ook gehad en toen lag het dus aan de niet ontstoorde bougie.
Die dr 1 in en hij deed het perfect.
Alleen zijn sommige dingen uit zichzelf al wat beter afgeschermd volgens mij, bij 1 brommer had ik een niet ontstoorde bougie en die deed maar af en toe raar (en een ontstoorde bougie dr in en nergens last van).
 
Maar overall gezien werkt deze wel goed? Mijn pa heeft namelijk een motor die mijlen aangeeft. Nu heeft ie wel stickertjes erop geplakt maar dat werkt ook niet goed genoeg.

Welke fietscomputer is hier anders het beste te gebruiken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan