sigma tellers legaal?

ScuD

MF'er
21 mrt 2004
235
0
Leuven
Mijn vraag is dus de volgende :
Mag je op je moto enkel en alleen een sigma fietskilometerteller gebruiken als kilometerteller of moet je ook een hebben die "gekeurd" is?
Of doen ze hier niet zo moeilijk over?
 
Volgens mij maakt het niet uit wat voor teller je hebt, zolang je je maar aan de snelheid houdt :?

Zijn toch ook van die crossers en SM die alleen maar een sigma 700 teller hebben enzo
 
Mijn vraag is dus de volgende :
Mag je op je moto enkel en alleen een sigma fietskilometerteller gebruiken als kilometerteller of moet je ook een hebben die "gekeurd" is?
Of doen ze hier niet zo moeilijk over?


Ik hoop het wel, anders heb ik weeer een illegaal ding op m'n motor :X :X
 
Is natuurlijk lekker voor de Km-stand...

Slim hoor
Hoeft geeb probleem te zijn toch? Ik heb alleen een digitale teller, en m'n analoge heb ik op zolder liggen. Als ik hem ooooooooooit eens zou verkopen, is het toch een simpel optel sommetje :?
Denk niet dat er veel mensen geloven dat een motor van '98 2300 km gelopen heeft nu :X :X . Denk dat je meer doelt op het bewust tegen gaan van hoge km standen. Tja, zulke gekken zullen er helaas ook wel zijn B|
 
Hoeft geeb probleem te zijn toch? Ik heb alleen een digitale teller, en m'n analoge heb ik op zolder liggen. Als ik hem ooooooooooit eens zou verkopen, is het toch een simpel optel sommetje :?
Denk niet dat er veel mensen geloven dat een motor van '98 2300 km gelopen heeft nu :X :X . Denk dat je meer doelt op het bewust tegen gaan van hoge km standen. Tja, zulke gekken zullen er helaas ook wel zijn B|

Mja, m'n sigma flipt soms wel een beetje :?
Dus die kilometerstand klopt dus niet natuurlijk.

KM stand zou ik zowieso niet echt naar kijken. Is zo makkelijk te veranderen.
 
Volgens mij is een snelheidsmeter verplicht, en moet je hem ook in het donker kunnen aflezen. Er moet dus verlichting inzitten.
Kijk anders ff op de site van de RDW daar staat alles.
 
dat soort fietstellertjes wordt bij een rdw goedkeuring (voor een verbouwde/ingevoerd/zelfgebouwde motor goedgekeurd.(mij lijkt dar erdan wel verlichting op moet zitten)


Maar in principe is het volgens mij zo dat alles wat je aan een motor veranderd, illigaal is, omdat dat niet volgnes de typegoedkeuring klopt.
 
Bij polo-motorrad.de :
verliching voor op sigma teller :


Bestell Nr. 60120200630

Preis in 15.95




EgbertO

Volgens mij is een snelheidsmeter verplicht, en moet je hem ook in het donker kunnen aflezen. Er moet dus verlichting inzitten.
Kijk anders ff op de site van de RDW daar staat alles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan