Siliconen spray op helm en vizier?

Skyhawk

MF'er
12 aug 2001
147
0
Heerhugowaard
Mensen, kan het kwaad om siliconen spay te gebruiken op je helm en vizier?? Volgens de bus tast het kunststoffen niet aan, maar dat staat ook op Glassex. Wie o wie weet het antwoordt :)
 
Ik bewerk mijn vizier wel eens met gewone (turtle)wax. Werkt prima bij een gewoon plastic visiertje. De regen loopt er zo langs af.
Ik weet niet of de duurdere helmen al een speciale coating hebben die eventueel kan worden aangetast met wax.
 
HHmmm...tast glassex kunststof dan wel aan??

Ik wilde het nl vanmiddag op mijn motor gaan
smeren, krijg er nl alles blinkend schoon mee
op mijn kamer, zelfs aangekoekte curryvlekken
zijn geen enkel probleem..
 
Waarom ????

Nog even over Glassex, in de eerste versie\'s zat een beetje ammoniak, tegenwoordig niet meer, en sindsdien ook niet meer zo agressief, ik maak tegenwoordig ook me laptop scherm schoon met glassex, gaat heeeeeeel erg goed, en geen schade.
 
Ik bewerk mijn vizier wel eens met gewone (turtle)wax. Werkt prima bij een gewoon plastic visiertje. De regen loopt er zo langs af.

GEwoon dei groene fles toch? Die heb ik nog in de auto liggen.... handig want vanavond zag ik weinig in de regen :( Constant met m\'n hand m\'n vizier schoonmaken, helpt maar heel even.... alleen ff iets vinden tegen het beslaan van het vizier. Bij verkeerslichten en langzaam rijden moet ie gewoon open, anders zie ik echt NIETS meer. :(
 
GEwoon dei groene fles toch? Die heb ik nog in de auto liggen.... handig want vanavond zag ik weinig in de regen :( Constant met m\'n hand m\'n vizier schoonmaken, helpt maar heel even.... alleen ff iets vinden tegen het beslaan van het vizier. Bij verkeerslichten en langzaam rijden moet ie gewoon open, anders zie ik echt NIETS meer. :(
er is afgelopen week gepekeld, dus vandaar dat ie dicht groeide elke keer ;)
 
Hmmmm, ik gebruik voor de ramen van mijn auto :r een speciaal goedje wat er speciaal voor is gemaakt. Ik weet de naam niet uit m\'n hoofd, maar het zit in een gele flacon en is te verkrijgen bij elke auto-onderdelenzaak. Zover ik weet kan je dat ook gebruiken voor kunststof dus ook op je vizier. Ik kijk het vandaag nog wel ff na en laat je het wel weten.
 
:) Ben al aan het zoeken naar de informatie. al veel over pinlock gehoord. Zou moeten passen toch op elke helm/vizier ? Binnenkort dan ff een kopen.. is de montage eenvoudig?

Ik heb laatst een pinlock aangeschaft. Is echt ideaal want je vizier beslaat nooit meer aan de binnenkant. De montage duurt ongeveer 5 minuten en de kosten zijn erg laag. (die van mij koste 15 euro.) Kortom: Pinlock :}
 
Waarom ????

Nog even over Glassex, in de eerste versie\'s zat een beetje ammoniak, tegenwoordig niet meer, en sindsdien ook niet meer zo agressief, ik maak tegenwoordig ook me laptop scherm schoon met glassex, gaat heeeeeeel erg goed, en geen schade.
Mijn Arai verzier is onlangs nog verneukt door Ruitensex :( Vandaar de naam :) Arai deed niet moeilijk en gaf me een nieuw vizier :} maar ik gebruik alleen nog maar schoon water.
 
Terug
Bovenaan Onderaan