Siliconenspray; nee toch???

F-six

MF veteraan
26 okt 2003
3.513
7
Den Haag
Vorige week zag ik in het Motoport magazine dat ze bij de grote winterbeurt je motor schoonmaken en ter bescherming inspuiten met siliconenspray. Dat zal toch niet waar zijn? Siliconenspray is de pest voor je lak. Het geeft wel een glans, maar het is een doodse, fletse, glans. Niks vergeleken met die mooie diepe glans die ik krijg met een goede was. En die siliconentroep krijg je er ook niet meer zo maar af. Kortom, hier moet ik helemaal niks van hebben. Je bent dus gewaarschuwd!
 
siliconenspray gaat er gewoon vanzelf af, kan je ook wel aan je banden zien, ook op de delen waar je niet oprijdt gaat de spray dr af.

BTW als je toch spuiten wilt, lijkt me dat je een agressieve oplosser neemt. Dan heb je het spul dr helemaal zeker af. Je moest het oppervlak zowiezo vet vrij maken & opschuren

Tis ook wel ff wat anders dan het spul wat je op muren vindt. Verder heeft je kapwerk ook geen porieen.
 
Ik vind het topspul, even opspuiten en uitwrijven. Het word zo mooi glad en de regen/modder glijdt er zo vanaf.

Hebben ze niet toevallig smerende siliconen ipv siliconen voor lak gebruikt?
 
Je zal eens een schade moeten bijwerken met spuiten als er siliconenspray opzit.
Zie dat er maar eens goed af te krijgen, dat spul blijf tevoorschijn komen......en waar siliconen zitten gaat geen verf zitten.

Idd ik werk (af en toe :+ ) bij een schade bedrijf en daar mag je het woord niet eens gebruiken
:+


siliconenspray gaat er gewoon vanzelf af, kan je ook wel aan je banden zien, ook op de delen waar je niet oprijdt gaat de spray dr af.

BTW als je toch spuiten wilt, lijkt me dat je een agressieve oplosser neemt. Dan heb je het spul dr helemaal zeker af. Je moest het oppervlak zowiezo vet vrij maken & opschuren

Tis ook wel ff wat anders dan het spul wat je op muren vindt. Verder heeft je kapwerk ook geen porieen.


En dan krijg je het er nog niet helemaal af .........het is kut spul.
 
siliconenspray gaat er gewoon vanzelf af, kan je ook wel aan je banden zien, ook op de delen waar je niet oprijdt gaat de spray dr af.

BTW als je toch spuiten wilt, lijkt me dat je een agressieve oplosser neemt. Dan heb je het spul dr helemaal zeker af. Je moest het oppervlak zowiezo vet vrij maken & opschuren

Tis ook wel ff wat anders dan het spul wat je op muren vindt. Verder heeft je kapwerk ook geen porieen.
Bel eens met een profesionele spuiter en noem het woord siliconenspray eens... en dan z'n reactie hier posten....
En als je je kuipdelen (geen kappen, dat is scootertaal) met een aggressieve oplosser behandelt.... hoe zou dat op het kunststof reageren?
 
Vorige week zag ik in het Motoport magazine dat ze bij de grote winterbeurt je motor schoonmaken en ter bescherming inspuiten met siliconenspray. Dat zal toch niet waar zijn? Siliconenspray is de pest voor je lak. Het geeft wel een glans, maar het is een doodse, fletse, glans.
ze doen het als een beschermlaag... is toch niks mis mee?

ze vertellen toch niet dat ze je motor showroomklaar maken?


vraag me alleen af waarom mensen dat niet zelf doen, stelletje lui honden.
 
Er is speciale ontvetter die echt wel werkt.
Alleen zijn spuiterijen niet blij omdat de damp die op een ander stuk zit wat in de buurt ligt nog de lak kan aantasten van het spuitwerk.
 
Mijn ervaring is dat siliconen-spray er juist veel te makkelijk afkomt: Een flinke regenbui is meestal genoeg om een eind te maken aan die "namaak-glans". Was blijft langer zitten heb ik het idee.
Nooit opgevallen dat siliconen-spray schadelijk zou zijn trouwens? Over WD40 hoor je ook altijd van die indianen-verhalen dat het plastics zou aantasten of zelfs de o-ringen van je ketting als je per ongeluk eens wat morst: Gaat bij mij al 21 jaar goed ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan