Silk screen ipv genaaide logo's op leren motorpakken

klaazzzzzz

Die hard MF'er
1 apr 2007
383
31
Provincie drenthe
Ik zie steeds meer merken, waaronder Alpinestar overstappen op het gebruik van Silkscreen (zeefdruk) druktechnieken om hun logo's en andere Graphics op leren motorkleding aan te brengen.

Volgens de fabrikant doen ze dat vanwege gewichtsbesparing en minder gaatjes in de kleding waardoor een motorpak prettiger draagt en veiliger is. Klinkklare onzin want wanneer je dit op vaak geperforeerd leer doet slaat het gaatjes argument natuurlijk helemaal nergens op. De gewichtsbesparing wil ik het al helemaal niet over hebben want die zal geen mens voelen.

Nee, de echte reden is lagere productiekosten en dus hogere winst.

Nu gun ik elk bedrijf wat mooie producten maakt hoge omzet en een gezonde winst maar ik vrees dat deze ontwikkeling in afwerking van ons duurbetaalde leer op termijn geen mens blij gaat maken.

Wij zijn geen gesponsorde MotoGP of WSBK rijders die elke wedstrijd een vers pak met frisse logo's aangereikt krijgen. Wij kopen een fraai pak om daar een paar jaar mee rond te rijden. We willen ook dat dit pak er na een paar jaar nog hetzelfde uit ziet.

Ik zelf ben toe aan een nieuw pak en wil daar maximaal 900 aan uitgeven. O.a. Alpinestar heeft een paar modellen die me erg aanspreken. Echter, onlangs ontmoette ik een collega motorrijder met een Alpinestar Atem waarvan na enkele ritten al enige Graphics los lieten. Niet beschadigd maar los lieten (de gebruikte verf laat als een velletje los). Voor een pak van die prijs vind ik dat schandalig.

Ik ben heel benieuwd wat de algemene bevindingen zijn over deze nieuwe techniek op welk merk pak dan ook maar natuurlijk vooral Alpinestar omdat deze mijn voorkeur heeft qua stijl.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie steeds meer merken, waaronder Alpinestar overstappen op het gebruik van Silkscreen (zeefdruk) druktechnieken om hun logo's en andere Graphics op leren motorkleding aan te brengen.

Volgens de fabrikant doen ze dat vanwege gewichtsbesparing en minder gaatjes in de kleding waardoor een motorpak prettiger draagt en veiliger is. Klinkklare onzin want wanneer je dit op vaak geperforeerd leer doet slaat het gaatjes argument natuurlijk helemaal nergens op. De gewichtsbesparing wil ik het al helemaal niet over hebben want die zal geen mens voelen.

Nee, de echte reden is lagere productiekosten en dus hogere winst.

Nu gun ik elk bedrijf wat mooie producten maakt hoge omzet en een gezonde winst maar ik vrees dat deze ontwikkeling in afwerking van ons duurbetaalde leer op termijn geen mens blij gaat maken.

Wij zijn geen gesponsorde MotoGP of WSBK rijders die elke wedstrijd een vers pak met frisse logo's aangereikt krijgen. Wij kopen een fraai pak om daar een paar jaar mee rond te rijden. We willen ook dat dit pak er na een paar jaar nog hetzelfde uit ziet.

Ik zelf ben toe aan een nieuw pak en wil daar maximaal 900 aan uitgeven. O.a. Alpinestar heeft een paar modellen die me erg aanspreken. Echter, onlangs ontmoette ik een collega motorrijder met een Alpinestar Atem waarvan na enkele ritten al enige Graphics los lieten. Niet beschadigd maar los lieten. Voor een pak van die prijs vind ik dat schandalig.

Ik ben heel benieuwd wat de algemene bevindingen zijn over deze nieuwe techniek op welk merk pak dan ook maar natuurlijk vooral Alpinestar omdat deze mijn voorkeur heeft qua stijl.

Ik heb een paar weken een nieuwe overall gekocht (Rev'it hunter) en hier zijn de logo's gewoon van leer en erop genaaid hoor :?

Aan de andere kant interreseert het me niet zoveel, ik vindt het belangrijker dat ik goed beschermd ben in het geval ik eens op mijn plaat ga...
 
2007 Alpinestar nieuw, pasvorm perfect voor mijn bouw. Ik vondt dit pak in de aanbieding voor 800,-, koste eigenlijk 1399,- nieuw. Ondertussen uitvoerig op slijtage getest, :P en ik ben nog niet aan een nieuwe toe, dus wat mij betreft een goed pak. Voor de Alpinestar heb ik nog ff een spotgoedkoop pak uit het oostblok gehad, dat is echt weggegooid geld. En zit/zat echt klote. Maarja lekker goed koop via internet |( , 400,- leergeld betaald dus.

Ik wil niet meer anders dan de Alpinestar, ook mede omdat dit blijkbaar goed bij mijn lichaamsbouw past. Maar ook omdat het erg goede en degelijke kwaliteit is. Ook Texport zat perfect (mijn eerste pak nieuw voor de Alpinestar) en was erg goed maar net iets minder degelijk dan de Alpinestar. Maar de Texport heb ik ook uitvoerig op slijtage getest, buik, rug en op mn reet :( , en ik heb hem diverse malen moeten laten repareren. :+
En een pak waar je een paar jaar mee wilt doen en het dus belangrijk is dat ie goed en lekker zit, zou ik geen budget aan hangen. Liever 200,- meer, maar wel jaren lang comfort, dan strak je budget aanhouden en na een poosje een beetje spijt krijgen. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de positieve adviezen m.b.t. Rev-it opgenaaide logo's en De slijtvastheid en goeie pasvorm van Alpinestar maar dat zegt me nog niks over de ervaringen voor wat betreft de duurzaamheid van de opgeplakte/gezeefdrukte logo's op vele pakken (o.a. Alpinestar) die ik tegenwoordig bij de motorzaken zie hangen. ;-)

Natuurlijk is staat de bescherming van een pak voorop maar als ik er mee op de motor blijf zitten dan zou ik het wel fijn vinden als de logo's en strepen e.d. er ook na een paar jaar nog op zitten. :Y
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de positieve adviezen m.b.t. Rev-it opgenaaide logo's en De slijtvastheid en goeie pasvorm van Alpinestar maar dat zegt me nog niks over de ervaringen voor wat betreft de duurzaamheid van de opgeplakte/gezeefdrukte logo's op vele pakken (o.a. Alpinestar) die ik tegenwoordig bij de motorzaken zie hangen. ;-)

Natuurlijk is staat de bescherming van een pak voorop maar als ik er mee op de motor blijf zitten dan zou ik het wel fijn vinden als de logo's en strepen e.d. er ook na een paar jaar nog op zitten.
:Y

Aja duidelijk, wij hebben niet dezelfde eisen. :P Maakt mij niet zo uit als er wat beschadigingen op zitten ofzo. Voor mij is de degelijkheid en het comfort tijdens het rijden belangrijker. Ik wil er lekker in kunnen bewegen. ;)
 
Dat jij het niet belangrijk vind hoe je pak er na een paar jaar uit ziet is natuurlijk helemaal prima :-)

Jouw pak is van 2007 en heeft ongetwijfeld nog de degelijke opgenaaide (lederen) logo's en emblemen.

Mijn vraag gaat specifiek over de kwaliteit en duurzaamheid van zeefdruk logo's en strepen op veel leren pakken die je nu in de motorwinkel aantreft, niet over degelijkheid, veiligheid en het lekker zitten van een pak, want dat lijkt me vanzelfsprekend.
 
look on the bright side, je pak blijft over de jaren een stuk schoner omdat je niet al die kapotgevlogen insecten en smurrie uit je stiknaden en leerrandjes hoeft te poetsen.
 
Laatst bewerkt:
Dat jij het niet belangrijk vind hoe je pak er na een paar jaar uit ziet is natuurlijk helemaal prima :-)

Jouw pak is van 2007 en heeft ongetwijfeld nog de degelijke opgenaaide (lederen) logo's en emblemen.

Mijn vraag gaat specifiek over de kwaliteit en duurzaamheid van zeefdruk logo's en strepen op veel leren pakken die je nu in de motorwinkel aantreft, niet over degelijkheid, veiligheid en het lekker zitten van een pak, want dat lijkt me vanzelfsprekend.

Ja klopt hoor heb je helemaal gelijk in.

Ik bedoelde te zeggen dat ik je insteek van je vraag in OP niet helemaal goed begrepen had. :$ Ik dacht dat je ervaringen wilde weten van andere mensen, over Alpinestar tov andere merken. Maar het gaat jou om de opdruk, daar kan ik je niets over vertellen. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan