Silly Season 2014

Wat wordt het verschil dan tussen een Tech-3 M1 en de M1 van Forward Racing?
De Dorna ECU, de 24 liter die per race gebruikt mag worden, een zachtere band en het kuipwerk dat door NGM zelf ontwikkelt dient te worden.

Cuzari commented: “We agreed with Yamaha to lease the engine and the frame, the body of the bike, so we lease almost a complete bike from Yamaha. We have to take care of the fairing.

Cuzari on Forward 2014
 
De Dorna ECU, de 24 liter die per race gebruikt mag worden, een zachtere band en het kuipwerk dat door NGM zelf ontwikkelt dient te worden.

Cuzari commented: “We agreed with Yamaha to lease the engine and the frame, the body of the bike, so we lease almost a complete bike from Yamaha. We have to take care of the fairing.

Cuzari on Forward 2014


Ik had mijn vraag iets duidelijker moeten stellen.
Ik heb dit namelijk al gezien, maar ik weet nog steeds niet hoe groot het verschil is.
De Dorna ECU zegt mij namelijk niets.

Laat ik het anders vragen. Hoe veel beter/slechter is de Forward Racing M1 tov de Tech-3 M1?
 
Laat ik het anders vragen. Hoe veel beter/slechter is de Forward Racing M1 tov de Tech-3 M1?

Een klein beetje.

Wil je een preciezer antwoord, dan zul je de tests af moeten wachten, want de Forward Racing M1 heeft nog geen meter afgelegd. Honda stelt dat hun "productie prototype" goed genoeg is voor top 6 resultaten. Daar zal de Yamaha niet voor onder willen doen. Maar er is natuurlijk maar plek voor zes motoren in de top 6, dus zullen ze er voor moeten vechten.

De verwachting is dat de productiemotoren tussen de fabrieksmotoren en de CRTs in zullen zitten. Hoe dat precies op zijn plek gaat vallen, zal vanaf de testen duidelijker worden. Hoe dan ook maakt het wel dat er volgend jaar veel interessante combinaties gaan ontstaan!
 
Ik had mijn vraag iets duidelijker moeten stellen.
Ik heb dit namelijk al gezien, maar ik weet nog steeds niet hoe groot het verschil is.
De Dorna ECU zegt mij namelijk niets.

Laat ik het anders vragen. Hoe veel beter/slechter is de Forward Racing M1 tov de Tech-3 M1?
Daar kunnen we, denk ik, op dit moment alleen nog maar over speculeren.
 
Daar is een forum toch voor? Het lijkt me dat we niet alleen maar feiten posten.

Ik zou zeggen, speculeer maar raak.
Wil dan wel een poging wagen:

Denk dat dan sowieso onderscheiden moet worden tussen technisch beter en 'race resultaat beter'. Voor wat het eerste lijkt mij de Tech 3 M1 beter, krijgen volledige ondersteuning en hebben ook een volledige M1 ter berschikking terwijl de Forward Racing Yamaha eerder een M1 'light' zal zijn.

Qua raceresultaten zal het van heel veel factoren afhangen: het weer, hoe fit zijn de coureurs, de trainingen, het circuit en hoe verloopt de race. Hoe snel kan het Forward Racing team de Yamaha leren kennen? Zijn de wintertesten daarvoor genoeg of hebben ze tot later in het jaar nodig?

Ik denk persoonlijk dat Aleix Espargaro en Colin Edwards betere coureurs zijn dan Bradley Smith en Pol Espargaro in zijn rookie jaar, maar daar staat tegenover dat Edwards praktisch bejaard is en al een paar jaar geen echte MotoGP machine heeft bereden. Aan het eind van seizoen 2014 gok ik dat de Tech 3 mannen, zeker in de vorm van Smith, boven de Forward coureurs zullen staan in de einduitslag maar ik verwacht ook zeker uitschieters van de Forward mannen. Kijk erg uit naar de potentie van deze machines.

Wat verwacht je er zelf van?
 
Wil dan wel een poging wagen:

Denk dat dan sowieso onderscheiden moet worden tussen technisch beter en 'race resultaat beter'. Voor wat het eerste lijkt mij de Tech 3 M1 beter, krijgen volledige ondersteuning en hebben ook een volledige M1 ter berschikking terwijl de Forward Racing Yamaha eerder een M1 'light' zal zijn.

Qua raceresultaten zal het van heel veel factoren afhangen: het weer, hoe fit zijn de coureurs, de trainingen, het circuit en hoe verloopt de race. Hoe snel kan het Forward Racing team de Yamaha leren kennen? Zijn de wintertesten daarvoor genoeg of hebben ze tot later in het jaar nodig?

Ik denk persoonlijk dat Aleix Espargaro en Colin Edwards betere coureurs zijn dan Bradley Smith en Pol Espargaro in zijn rookie jaar, maar daar staat tegenover dat Edwards praktisch bejaard is en al een paar jaar geen echte MotoGP machine heeft bereden. Aan het eind van seizoen 2014 gok ik dat de Tech 3 mannen, zeker in de vorm van Smith, boven de Forward coureurs zullen staan in de einduitslag maar ik verwacht ook zeker uitschieters van de Forward mannen. Kijk erg uit naar de potentie van deze machines.

Wat verwacht je er zelf van?

Bedankt!

Ik denk zelf dat Tech 3 de overhand zal hebben. Zij hebben meer ervaring met de M1 en zullen al het overige spul al beter er op kunnen aansluiten. Ik heb het dan ook over de expertise van de monteurs etc.
De M1 is wel een gebruiksvriendelijke motor en Espargaro zal zich er denk ik goed op voelen. Ik denk ook wel dat hij Pol kan verslaan.
Ik heb geen hoge dunk van Smith. Raced af en toe wel goed, maar dat is meer relatief ten opzichte van zijn kunnen en de verwachtingen. Echter vind ik Edwards een grotere teleurstelling. Toen hij naar de CRT's ging dacht ik dat hij wel een topper in die klasse zou worden met al zijn ervaring.
Ik heb het gevoel dat het vooral in het team ligt. De kennis en know-how mbt het spelen met de M1 heeft Tech 3 meer dan Forward Racing. De coureurs zullen een nieuwe machine krijgen en zijn ook afhankelijk van de begeleiding etc van de monteurs en andere personeel. Daar heeft Tech 3 toch zeker een stap voor.
 
Espargaro zal zich er denk ik goed op voelen. Ik denk ook wel dat hij Pol kan verslaan.
Je moet altijd de baas zijn over jezelf. :+

Maar Tech-3 zal zoals je weet met fabrieksmachines rijden en Forward met de controle ECU.
In de kwalificatie is het team van Herve Poncheral dik in het voordeel.
Dan rijden de machines voluit, in de race moeten ze letterlijk zuiniger met de brandstof omgaan.
Op enkele circuits zoals Qatar, Misano en Motegi kan de vier liter het verschil maken in de plaatsen vijf, zes en zeven (al CRT plek) na de wedstrijd.
Misschien een enkele verrassing, maar een beter resultaat zou ronduit spectaculair zijn. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik zat gisteren in het plaatselijke kroegje ..................iemand zat zich te verlullen en zei dat Mickey van der Mark volgend jaar naar Moto2 gaat en ik reageerde daar op en met een vuurrode kop zei hij uhhhh ik bedoel dat zou zomaar kunnen ............zou het dan toch zomaar gaan gebeuren , het was wel een heeeeeele grote bekende van hem. :Y
 
Ik zat gisteren in het plaatselijke kroegje ..................iemand zat zich te verlullen en zei dat Mickey van der Mark volgend jaar naar Moto2 gaat en ik reageerde daar op en met een vuurrode kop zei hij uhhhh ik bedoel dat zou zomaar kunnen ............zou het dan toch zomaar gaan gebeuren , het was wel een heeeeeele grote bekende van hem. :Y

Niet geloven hoor die onzin van Gerrit :+ :+ (Let op de smilys)

Maar jeetje, als dat waar zou zijn!!
Welk team eventueel?
Dan zou hij zijn pijlen op de GP's richten ipv SS -> SBK
 
Zou Honda een 3e fabrieksmotor inschrijven voor Stoner of zou hij met Marquz in een 2 mans team vormen?

Het zit je nogsteeds hoog he dat je held niet meer meedoet :')
Stoner is verleden tijd, dat is klaar.
Hij mag geeneens in de schaduw van Marquez staan.
Marquez heeft alles wat Stoner niet had: plezier in zijn 'werk', genieten van battles, plezierig persoon in de omgang (van wat ik lees in de media), lachebekkie...
Oké, talent hebben ze allebei, maar thats it.
 
Zou Honda een 3e fabrieksmotor inschrijven voor Stoner of zou hij met Marquz in een 2 mans team vormen?
Stoner zou alleen bij Repsol Honda terug kunnen komen als ze Pedrosa ontslaan. Vanaf 2014 gelden er nieuwe regels: er mogen maar twee coureurs per team meedoen. Dus een team met drie man is sowieso onmogelijk.
 
Niet geloven hoor die onzin van Gerrit :+ :+ (Let op de smilys)

Maar jeetje, als dat waar zou zijn!!
Welk team eventueel?
Dan zou hij zijn pijlen op de GP's richten ipv SS -> SBK


Ja die baalde dat ik het hoorde en kleurde tot aan zijn grote teen , ik denk met Ten Katen want dat ving ik ook op , maar waar rook is .............hij is na die 8 uren van Suzuka wel duidelijk in beeld gekomen bij de Honda mannen want die wedstrijden staan hoog in het vaandel bij de fabrieken.
 
Ja die baalde dat ik het hoorde en kleurde tot aan zijn grote teen , ik denk met Ten Katen want dat ving ik ook op , maar waar rook is .............hij is na die 8 uren van Suzuka wel duidelijk in beeld gekomen bij de Honda mannen want die wedstrijden staan hoog in het vaandel bij de fabrieken.

Wat van der Mark ook gaat doen, volgen doen we 'm toch wel *O*

De instelling van die jongen is echt super.
 
;)

Deed hij het vorig jaar (of was het 2011?) ook niet erg goed op de Gamma Moto2 machine?

Was 2011 voor het EAB Racing met een rijwielgedeelte van Ten Kate ......dat was de test.

Tijdens TT met wildcard was idd op de Gamma Moto2 en is toen volgens mij gecrasht in de race.

full
 
De Dorna ECU, de 24 liter die per race gebruikt mag worden, een zachtere band en het kuipwerk dat door NGM zelf ontwikkelt dient te worden.

Cuzari commented: “We agreed with Yamaha to lease the engine and the frame, the body of the bike, so we lease almost a complete bike from Yamaha. We have to take care of the fairing.

Cuzari on Forward 2014
Zit er ook een voor- en achtervork vast aan het frame of moeten ze daar zelf voor zorgen :?

MotoGP.com bericht dat Scassa voor de komende Grand Prix het plekje van Abraham zal innemen.
Dat is geen Silly Season nieuws..hij vervangt gewoon tijdelijk iemand :z

Ik zat gisteren in het plaatselijke kroegje ..................iemand zat zich te verlullen en zei dat Mickey van der Mark volgend jaar naar Moto2 gaat en ik reageerde daar op en met een vuurrode kop zei hij uhhhh ik bedoel dat zou zomaar kunnen ............zou het dan toch zomaar gaan gebeuren , het was wel een heeeeeele grote bekende van hem. :Y
Wat moet ik daar nou van denken..
 
Laatst bewerkt:
Ik zat gisteren in het plaatselijke kroegje ..................iemand zat zich te verlullen en zei dat Mickey van der Mark volgend jaar naar Moto2 gaat en ik reageerde daar op en met een vuurrode kop zei hij uhhhh ik bedoel dat zou zomaar kunnen ............zou het dan toch zomaar gaan gebeuren , het was wel een heeeeeele grote bekende van hem. :Y

op een Kalex hopelijk?
 
Ik las dat Michael Laverty het seizoen afmaakt op de ART van Yonny, omdat de aanpassingen die nodig zijn aan het PBM frame te groot zijn om det jaar nog klaar te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan