Silly Season 2018

Zou Rob Hartog ook weleens op een Moto 2 willen zien racen.
Supertalent. :}

Ik was in de blijde omstandigheid met hem op Cartagena te zijn in 2010 voor een circuittraining als voorbereiding op de talent cup dat jaar.
Hij was naar de wegrace overgestapt op verzoek van zijn sponsor en reed voor het eerst op het circuit.
Rob kwam binnen na de eerste sessie, als debuut gelijk mooie tijden, en hij was verbaast zo makkelijk als het ging.
Wegracen is veel minder vermoeiend dan motorcrossen.
:? _O-
 
Laatst bewerkt:
Supertalent. :}

Ik was in de blijde omstandigheid met hem op Cartagena te zijn in 2010 voor een circuittraining als voorbereiding op de talent cup dat jaar.
Hij was naar de wegrace overgestapt op verzoek van zijn sponsor en reed voor het eerst op het circuit.
Rob kwam binnen na de eerste sessie, als debuut gelijk mooie tijden, en hij was verbaast zo makkelijk als het ging.
Wegracen is veel minder vermoeiend dan motorcrossen.
:? _O-
Nou supertalent? Gewoon een goede rijder. Anders had hij allang in de GP's gereden.
 
Ja natuurlijk.
Met alleen heel veel talent kom je automatisch op een GP machine...

Effe wakker worden.
Helaas zijn er, behalve heul veul talent, ook nog een paar andere, en mss wel nog belangrijkere, eisen om GP rijder te worden
 
Zou Rob Hartog ook weleens op een Moto 2 willen zien racen.

Tja, ik wil elke Nederlander best op een Moto2 zien racen. Maar of dat noiu echt een succes zou worden. Dit zei ik over Tuuli op een ander forum en zou net zo gelden voor Rob.

Zal zwaar voor hem worden, het niveauverschil tussen het SSP- en Moto2-veld is echt gigantisch. En aangezien hij toch net wat te kort kwam ten opzichte van de echte toppers in de SSP (Cluzel, Mahias en consorten) denk ik niet dat hij gelijk de aansluiting zal hebben in de Moto2. Hard werken dus.
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik wil elke Nederlander best op een Moto2 zien racen. Maar of dat noiu echt een succes zou worden. Dit zei ik over Tuuli op een ander forum en zou net zo gelden voor Rob.

Zal zwaar voor hem worden, het niveauverschil tussen het SSP- en Moto2-veld is echt gigantisch. En aangezien hij toch net wat te kort kwam ten opzichte van de echte toppers in de SSP (Cluzel, Mahias en consorten) denk ik niet dat hij gelijk de aansluiting zal hebben in de Moto2. Hard werken dus.

Kijk maar naar Kenan .
 
Kijk maar naar Kenan .

Of Sam Lowes. Als Supersport kampioen kun je competitief zijn, en bij het juiste team ook races winnen. Maar de overstap is niet per definitie kansrijk, je stapt toch een ander paddock in met andere circuits, meer druk en Grand Prix tegenstanders.
 
Kijk maar naar Kenan .


Kenan vind ik een slecht voorbeeld Gerrit, Kenan kon niks bijzonders in een andere klasse dan de SS600.. zou met zn supersport fiets denk ik beter meekomen in de moto 2 dan op een moto 2 machine.. bij wijze van spreken.

Sam Lowes werd ook genoemd, heeft er voor mij ook nooit met kop en schouders boven uit gestoken maar is wel in iedere klasse snel.

Hartog verdiend gewoon een vol seizoen in de ss, doet het vele malen beter dan van Sikkelerus.
Dan kan hij laten zien wat hij waard is, tenzij Pucetti hem nu op de bike van Kenan wil hebben ;) Of Ant West en dan Rob op de EAB machine
 
Nou supertalent? Gewoon een goede rijder. Anders had hij allang in de GP's gereden.
Zoals hij begon in de talent cup, eerste jaartje wegrace, dat was gewoon weergaloos.
Al die gasten die iedereen te kakken zetten op een reguliere circuitdag zijn supertalenten. ;)

Bo is er ook zo eentje, het komt er nu alleen even niet uit.
Al wil ik die niet perse met elkaar vergelijken. ;)
 
Kenan vind ik een slecht voorbeeld Gerrit, Kenan kon niks bijzonders in een andere klasse dan de SS600.. zou met zn supersport fiets denk ik beter meekomen in de moto 2 dan op een moto 2 machine.. bij wijze van spreken.

Sam Lowes werd ook genoemd, heeft er voor mij ook nooit met kop en schouders boven uit gestoken maar is wel in iedere klasse snel.

Hartog verdiend gewoon een vol seizoen in de ss, doet het vele malen beter dan van Sikkelerus.
Dan kan hij laten zien wat hij waard is, tenzij Pucetti hem nu op de bike van Kenan wil hebben ;) Of Ant West en dan Rob op de EAB machine

Dat bedoel ik ook ....kenan zijn overstap van wss naar moto2
 
Nieuwe regels na Miller incident

Proposal to the Grand Prix Commission
full
 
Het hele gebeuren van MarcVDS wordt zo langzaam aan ook een soap...
Marc VDS-Team: Ist der Mugello-GP in Gefahr?/MotoGP SPEEDWEEK

Tom Lüthi und Dani Epp: Sorgen wegen Mugello/MotoGP SPEEDWEEK

Marc van der Straaten is eigenaar van contracten rijders MotoGP en grid posities en Michael Bartholemy is eigenaar van MotoGP grid posities en contract met HRC en de rijders contracten Moto2.
Het bedrijf van Barttholemy levert ook een groot deel van de crews.
Lastige en complexe situatie deze zal wel voor de rechter woorden uitgevochten.
 
Hector Barbera is ontslagen door zijn team Pons nadat hij deze week is opgepakt voor rijden onder invloed met zijn auto.
Het was de 3e keer dat Barbera in de fout ging. Een zeer begrijpelijk keuze van het team.

Mee eens. Hij is eerder al eens in opspraak gekomen na een vermeend handgemeen met zijn (ex-)vriendin en wat mij betreft had de sport zich toen al van hem moeten distantiëren. Nu doet het Pons team dat wel. Je bent zo goed als je laatste race en Barbera's korte stint in de Moto2 klasse is niet denderend geweest. Ik vraag mij dan ook oprecht af of we Barbera ooit nog terugzien en of een ander team met hem geassocieerd zou willen worden.
 
Hector Barbera is ontslagen door zijn team Pons nadat hij deze week is opgepakt voor rijden onder invloed met zijn auto.
Het was de 3e keer dat Barbera in de fout ging. Een zeer begrijpelijk keuze van het team.


Lees het bericht op racesport met de gehele opsomming, dan is volkomen terecht!
En met zijn straf is hij er zeer genadig van afgekomen.
24uur taakstraf en 1 jaar rijontzegging.
Eerder is hij veroordeeld voor 6 maanden, wat is omgezet naar een taakstraf.
 
Alejandro Medina vervangt voor de GP in Brno dit weekend Isaac Vinales. Zijn tegevallende resultaten hebben erin geresulteerd dat hij en het team waarschijnlijk niet samen verdergaan, maar dit is nog niet bevestigd. Mogelijk wordt hij fulltime vervangen door Hector Barbera, maar ik hoop toch echt dat hij niet terugkomt in de paddock na zijn scrupules.

Ook is zojuist bekendgemaakt dat Stefan Hill in de World SSP klasse is ontslagen door zijn team, daar hij te vaak zou zou crashen. :X
 
Die isaac vinales had ik ooit nog wel een goeie kans toegedicht.. kwam er helaas niet uit.
Dan heb je mazzel, want komend weekend doet hij gewoon weer mee en wel in de plaats van Granado. Die laatste schijnt naar het Braziliaans Superbike kampioenschap verkast te zijn. Jammer, want Granado won het Spaans Moto2 kampioenschap dacht ik met overmacht. Of dat meer zegt over de kwaliteit van dat kampioenschap of dat het er bij Granado in dit team gewoon niet uitkomt, geen idee... maar een goede Braziliaanse coureur is nooit weg, zoals in de tijd van Barros. :P
 
Ik zag het ! Leuk maar denk niet dat hij alsnog de verwachte stap gaat maken..

Granado lijkt me zo n geval dat het bij zichzelf en het team niet klopt en er daardoor eigenlijk altijd naast ligt.
 
KTM heeft Randy de Puniet aangetrokken als testcoureur voor de resterende maanden van 2018, ter vervanging van de geblesseerde Mika Kallio. Goed dat ze een coureur hebben aangetrokken en het testwerk niet stil komt te liggen, maar of de Puniet nu de juiste keuze is... Die wil nog wel eens crashen. Spoeling lijkt dun te zijn qua coureurs van niveau. Hopelijk kan hij toch bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het KTM programma, ze zijn goed op weg de laatste tijd en dat vind ik erg leuk om te zien.
 
KTM heeft Randy de Puniet aangetrokken als testcoureur voor de resterende maanden van 2018, ter vervanging van de geblesseerde Mika Kallio. Goed dat ze een coureur hebben aangetrokken en het testwerk niet stil komt te liggen, maar of de Puniet nu de juiste keuze is... Die wil nog wel eens crashen. Spoeling lijkt dun te zijn qua coureurs van niveau. Hopelijk kan hij toch bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het KTM programma, ze zijn goed op weg de laatste tijd en dat vind ik erg leuk om te zien.

Randy de Puniet doet al een tijdje mee aan endurance racing in het EWC. Dat crashen zal dus wel verleden tijd zijn, maar de snelheid en scherpte zijn wellicht netjes behouden. Ik denk dat KTM er wel een goeie aan kan hebben, terwijl ze kijken welke coureurs te voor volgend jaar kunnen strikken.
 
Randy de Puniet doet al een tijdje mee aan endurance racing in het EWC. Dat crashen zal dus wel verleden tijd zijn, maar de snelheid en scherpte zijn wellicht netjes behouden. Ik denk dat KTM er wel een goeie aan kan hebben, terwijl ze kijken welke coureurs te voor volgend jaar kunnen strikken.

En was al eerder testrijder van KTM voor ze echt van start gingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan