Silly Season 2019

Portimão: 1,5 Millionen Euro für Portugal-GP ab 2020

Wellicht meer iets voor het Silly Season 2020 topic, maar de lokale overheid zou vanaf 2020 graag een MotoGP race op het circuit van Portimao verzorgen. Dat wordt nog druk om een plaatsje op de kalender te pakken te krijgen, want naast Portugal, willen ook Finland, Indonesië en Mexico een Grand Prix.
 
Portimão: 1,5 Millionen Euro für Portugal-GP ab 2020

Wellicht meer iets voor het Silly Season 2020 topic, maar de lokale overheid zou vanaf 2020 graag een MotoGP race op het circuit van Portimao verzorgen. Dat wordt nog druk om een plaatsje op de kalender te pakken te krijgen, want naast Portugal, willen ook Finland, Indonesië en Mexico een Grand Prix.

Portimão in de MotoGP, dat zou toch eens tijd worden wat mij betreft. Catalunya en Jerez zijn me heilig op de GP-kalender, maar Aragón en Valencia niet (al denkt Dorna daar volgens mij anders over). Ruil één van die twee in voor het Portugese circuit en ik ben blij hoor. Heel mooie baan waarvan ik bij de SBK altijd geniet.

Hoe al die nieuwe Grand Prix races op de kalender gaan passen, da's nog wel een uitdaging.
 
Portimão in de MotoGP, dat zou toch eens tijd worden wat mij betreft. Catalunya en Jerez zijn me heilig op de GP-kalender, maar Aragón en Valencia niet (al denkt Dorna daar volgens mij anders over). Ruil één van die twee in voor het Portugese circuit en ik ben blij hoor. Heel mooie baan waarvan ik bij de SBK altijd geniet.

Hoe al die nieuwe Grand Prix races op de kalender gaan passen, da's nog wel een uitdaging.
Zoveel circuits die er bij op willen op de kalender, dat Dorna bijna een extra kampioenschap zou moeten opzetten. :+

Portimao inruilen voor Valencia zou ik voor tekenen!
 
Zomerstop er uit en 2 wedstrijden extra is ook geen straf :)
Valencia mag er idd wel af, jerez anders ook wel.. Of aragon
Eens, maar dat is vooral leuk voor ons als toeschouwer, denk ik. Hoe meer hoe beter wat dat betreft. :P

Ik denk dat het een behoorlijke extra belasting zou zijn op alle teams om de kalender meer dan 20 races te doen laten zijn. Volgens mij is eerder wel eens aangegeven vanuit coureurs en/of teams dat een kampioenschap van 20 races echt wel het maximaal haalbare is.

Ik zat mij laatst te bedenken dat het nog niet eens zo heel erg lang geleden is dat het kampioenschap 'maar' 16 rondes telde (2004) en tegenwoordig zitten we na de toevoeging van Thailand al op 19. Dat zijn 9 extra race dagen in het jaar. Tel daar het vliegen en de persconferenties etc. bij op, en je bent zo weer drie extra weken van huis. Het is in die zin een stuk intensiever en complexer geworden en is o.a. ook één van de redenen dat na afgelasting (zoals in het geval van Silverstone '18) een GP niet zomaar een dag verplaatst kan worden.
 
Zomerstop er uit en 2 wedstrijden extra is ook geen straf :)
Welke zomerstop? Het komt een paar keer voor dat er drie weken tussen MotoGP-races zijn, waarvan één keer in de zomer. Not much of a holiday (gelukkig voor ons). :+

Sachsenring naar de SBK-kalender om ruimte te maken voor een andere MotoGP-race zou ik niet erg vinden. Ik denk alleen niet dat onze Duitse vrienden dat zo zien zitten, maar met de Lebensraum-gedachte in het achterhoofd ben je toch zo bij de circuits van Assen, de Red Bull Ring of Brno, toch? :+
 
Welke zomerstop? Het komt een paar keer voor dat er drie weken tussen MotoGP-races zijn, waarvan één keer in de zomer. Not much of a holiday (gelukkig voor ons). :+

Sachsenring naar de SBK-kalender om ruimte te maken voor een andere MotoGP-race zou ik niet erg vinden. Ik denk alleen niet dat onze Duitse vrienden dat zo zien zitten, maar met de Lebensraum-gedachte in het achterhoofd ben je toch zo bij de circuits van Assen, de Red Bull Ring of Brno, toch? :+

_O-_O-
 
Welke zomerstop? Het komt een paar keer voor dat er drie weken tussen MotoGP-races zijn, waarvan één keer in de zomer. Not much of a holiday (gelukkig voor ons). :+

Sachsenring naar de SBK-kalender om ruimte te maken voor een andere MotoGP-race zou ik niet erg vinden. Ik denk alleen niet dat onze Duitse vrienden dat zo zien zitten, maar met de Lebensraum-gedachte in het achterhoofd ben je toch zo bij de circuits van Assen, de Red Bull Ring of Brno, toch? :+
_O-
 
Welke zomerstop? Het komt een paar keer voor dat er drie weken tussen MotoGP-races zijn, waarvan één keer in de zomer. Not much of a holiday (gelukkig voor ons). :+

Sachsenring naar de SBK-kalender om ruimte te maken voor een andere MotoGP-race zou ik niet erg vinden. Ik denk alleen niet dat onze Duitse vrienden dat zo zien zitten, maar met de Lebensraum-gedachte in het achterhoofd ben je toch zo bij de circuits van Assen, de Red Bull Ring of Brno, toch? :+


Komt dit jaar maar 1 x voor en dat is dus meteen de zomerstop ;) Kunnen ze mooi nog een race in plannen zodat het allemaal weer "gelijk"is..

Al klopt het helemaal wat Joris zegt, het is al wel veel... niet om te kijken maar wel qua logistiek etc etc
 
Hmm, anders.

DxNfKqOXcAAkWQK


DxNntUHUwAAa185


DxNji_WXcAACwnU
 
Laatst bewerkt:
Doet mij erg denken aan de uitvoering van 2009, waar Stoner met een soortement van streepjescode op de zijkuip leek te rijden en de machine er ook vooral heel erg rood uitzag. Interessant commentaar ook her en der op Twitter over subtiele veranderingen, zoals de vermelding van 'audi sport' om geruchten dat KTM in Ducati geinteresseerd zou zijn de kop in te drukken, en dat Mission Winnow wellicht wel weer een te grote verwijzing naar de tabaksindustrie zou zijn?

Hoe dan ook, het is eindelijk wel echt weer iets anders in vergelijking tot wat ze de afgelopen jaren hebben gehad en het zou mooi zijn indien meerdere teams zouden volgen met nieuwe uitstralingen.
 
Doet mij erg denken aan de uitvoering van 2009, waar Stoner met een soortement van streepjescode op de zijkuip leek te rijden en de machine er ook vooral heel erg rood uitzag. Interessant commentaar ook her en der op Twitter over subtiele veranderingen, zoals de vermelding van 'audi sport' om geruchten dat KTM in Ducati geinteresseerd zou zijn de kop in te drukken, en dat Mission Winnow wellicht wel weer een te grote verwijzing naar de tabaksindustrie zou zijn?

Hoe dan ook, het is eindelijk wel echt weer iets anders in vergelijking tot wat ze de afgelopen jaren hebben gehad en het zou mooi zijn indien meerdere teams zouden volgen met nieuwe uitstralingen.

Philip Morris is ook nooit gestopt met het sponsoren van Ferrari en Ducati Mission Winnow is about constantly improving and evolving. En je kan een mening hebben over roken, voor de race wereld vind ik het prima. En die mensen die erover zeuren: Een ieder stopt die stinkstok zelf in zijn bakkes :)
 
Zie niet echt de link naar Marlboro.
Lijkt niet eens op het logo/lettertype van Marlboro.
 
Komt omdat het geen marlboro mag zijn jbt, philip morris is het moeder concern en daarvan is mission winnow de tak die werkt aan een "gezond" product voor rokers.

Zie ook het de links in de post van NR34
 
Doet mij erg denken aan de uitvoering van 2009, waar Stoner met een soortement van streepjescode op de zijkuip leek te rijden en de machine er ook vooral heel erg rood uitzag. Interessant commentaar ook her en der op Twitter over subtiele veranderingen, zoals de vermelding van 'audi sport' om geruchten dat KTM in Ducati geinteresseerd zou zijn de kop in te drukken, en dat Mission Winnow wellicht wel weer een te grote verwijzing naar de tabaksindustrie zou zijn?

Hoe dan ook, het is eindelijk wel echt weer iets anders in vergelijking tot wat ze de afgelopen jaren hebben gehad en het zou mooi zijn indien meerdere teams zouden volgen met nieuwe uitstralingen.

Gerucht?? Baas KTM Stefan Pierer heeft hoogstpersoonlijk gezegd interesse te hebben in Ducati. Dat is geen gerucht.
 
30 man sterk! WSBK's komt ternauwernood aan 18 man, mogelijk 19 als Ten Kate (vanaf Aragon?) instroomt. Goed, veel minder logistiek en pakken goedkoper, maar toch: het is weer sterk bezet in Engeland dit jaar, en behoorlijk internationaal ook nog eens. Wordt weer een feestje om te volgen! :)
 
Het BSB is al jaren een grotere happening(voor mij althans)op Assen
Niet met je eens, WSBK was dit jaar echt beter bezocht dan BSB. Scheelt ook dat er kans is op Nederlands succes in zowel de WSBK als de WSS 300, en met Hartog als een fulltime entry wellicht ook in de WSS 600 zicht op een leuk resultaat.

Scheelt ook dat het in april al 20+ graden was, en de BSB was tamelijk koud. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan