Silly Season 2019

D0fZjcVXQAAXV1v
 
Wat is die Ducati toch een lelijk orgel !
Wat dat betreft wel jammer dat we die dingen veel in beeld gaan zien en de mooie fietsen ( appie, tech 3 ) waarschijnlijk heel wat minder
 
Wat is die Ducati toch een lelijk orgel !
Wat dat betreft wel jammer dat we die dingen veel in beeld gaan zien en de mooie fietsen ( appie, tech 3 ) waarschijnlijk heel wat minder

Het is een schande dat Ducati met zo`n lelijk gedrocht rond huppelt.
Maar ja , het werkt blijkbaar wel.
 
Denk eigenlijk dat ik mischien momenteel de KTM wel het tofste vindt op dit moment qua uiterlijk.. Yamaha al jaren vrijwel geen grote veranderingen .

Weet iemand waarom die voorwielen tegenwoordig bij iedereen weer "vrij" zijn, terwijl ze vroeger half in de kuip vielen? .. dat maakt de motoren ook niet bepaald mooier
 
Ik gok/denk dat het vooral met de temperatuur van de band te maken heeft aangezien je er bepaalde coureurs over hoorde dat de band te warm werd als je in een groepje reed.
Ook heb ik het idee dat de fietsen steeds "hoger op de poten" staan..
 
Ik gok/denk dat het vooral met de temperatuur van de band te maken heeft aangezien je er bepaalde coureurs over hoorde dat de band te warm werd als je in een groepje reed.
Ook heb ik het idee dat de fietsen steeds "hoger op de poten" staan..

Dat laatste dacht ik dus ook al enige tijd. En de Ducati lijkt een beetje een Banaan vorm te hebben. Zeker in de Avintia livery..
 
Ik gok/denk dat het vooral met de temperatuur van de band te maken heeft aangezien je er bepaalde coureurs over hoorde dat de band te warm werd als je in een groepje reed.
Ook heb ik het idee dat de fietsen steeds "hoger op de poten" staan..

Wilco zijn broer vertelde mij dat dit niet helpt , de temperatuur komt van binnen uit , de lucht in de band maakt de temperatuur en extra koelen heeft geen nut , ik zei en waarom dan die banden warmers , dat is alleen bepalend voor de eerste ronden en dan gaat de lucht in de band zich ermee bezig houden .
 
Wilco zijn broer vertelde mij dat dit niet helpt , de temperatuur komt van binnen uit , de lucht in de band maakt de temperatuur en extra koelen heeft geen nut , ik zei en waarom dan die banden warmers , dat is alleen bepalend voor de eerste ronden en dan gaat de lucht in de band zich ermee bezig houden .

Dat lijkt me ook maar toch denk ik dat je met luchtstroom kunt proberen het oppervlakte iets te koelen of niet verder te laten oplopen ofzo ?!
 
Dat lijkt me ook maar toch denk ik dat je met luchtstroom kunt proberen het oppervlakte iets te koelen of niet verder te laten oplopen ofzo ?!
Het koelende effect van lucht is veel kleiner dan de opgewekte warmte van de interne wrijving van de band zelf. Het doet wel iets, maar niet veel.
Pas als je water (regen) gaat toevoegen, dan wordt de koeling groter dan de opgewekte warmte.
 
Zou zomaar kunnen , ik heb er echt geen verstand van.

Maar wel de juiste kennis binnen handbereik ;)

Het koelende effect van lucht is veel kleiner dan de opgewekte warmte van de interne wrijving van de band zelf. Het doet wel iets, maar niet veel.
Pas als je water (regen) gaat toevoegen, dan wordt de koeling groter dan de opgewekte warmte.

Inderdaad, vandaar dat ik dus hardop dacht dat het misschien er voor zorgt dat de temp niet zo makkelijk "over t randje"| gaat
 
Zover ik uit heb kunnen zoeken hebben de volgende namen geen contract in de MotoGO voor 2020;
Danilo Petrucci, Takaaki Nakagami, Jack Miller, Hafiz Syahrin, Miguel Oliveiera, Franco Morbidelli, Fabio Quatoraro en Tito Rabat (mogelijk).

Wie er voor 2020 bevestigd in de WSBK zijn Jonathan Rea en Chaz Davies.
 
Terug
Bovenaan Onderaan