Silly Season 2019

Jup, daarover verschillen we van mening en dat mag. Vind het niet om aan te zien. Heeft overigens ook met de circuits te maken en dat staat los van de aandrijving. Maar al zou het wel op leuke circuits gehouden worden: Ik zal er geen kaartje voor kopen.


Is het nog steeds zo dat die races nog saaier zijn dan de f1 ?
Moto e zit ik ook niet op te wachten, qua power kan het leuk zijn maar het gewicht is veel te hoog om echt leuke dingen te verwachten.
 
Is het nog steeds zo dat die races nog saaier zijn dan de f1 ?
Moto e zit ik ook niet op te wachten, qua power kan het leuk zijn maar het gewicht is veel te hoog om echt leuke dingen te verwachten.

Nog niets veranderd. Er valt amper in te halen. Maar dat is geheel te danken aan de stratencircuits waar ze op rijden. Dus dat is niet eerlijk vergelijken. Over een paar jaar vervangen ze de F1 en dan zal er op de reguliere circuits gereden worden. Maar dan nog: Ik zit niet te wachten op een geluid van een klaarkomende machine. Want zo klinkt het.
 
Ik vind die elektrische race motoren echt wel interessant en zal juist een kaartje kopen om dit te gaan zien. Liever help ik zelfs mee om er aan te sleutelen tijdens races. Ik heb de mazzel dat ik zo af en toe nog wel eens aan een Manx of een ander museum stuk waar nog mee geracet mag sleutelen. Komt nog een dag dat ik er een wedstrijd mee mag rijden ook. En vorige week stond ik in Engeland nog aan een motor2 met geschiedenis te sleutelen :} en een R6 of Fireblade die echt circuit klaar gemaakt is kan ik ook zeker waarderen, en vind ik ook leuk om aan te werken en om ze te zien racen. (niet een die zo uit de showroom is gevallen:N)
Maar verandering is nu eenmaal op komst dat hou je niet tegen, binnen tien jaar (en dat is nog ruim denk ik) zal de motogp niet meer met verbrandingsmotoren rijden. Maar wat wat we er voor terug krijgen zullen heus interessante projectielen zijn. Ik zie dat niet als negatief, ik hou van techniek en dat staat nu eenmaal niet stil.
Maar dat Moto-e kampioenschap is op dit moment niet meer dan een cup en dat is wel jammer. Ik had gehoopt dat ze meer merken teams met eigen werk toelieten. Dan maakt de techniek juist sprongen. Maar goed we gaan het zien en volgen.:Y
 
Ik vind die elektrische race motoren echt wel interessant en zal juist een kaartje kopen om dit te gaan zien. Liever help ik zelfs mee om er aan te sleutelen tijdens races. Ik heb de mazzel dat ik zo af en toe nog wel eens aan een Manx of een ander museum stuk waar nog mee geracet mag sleutelen. Komt nog een dag dat ik er een wedstrijd mee mag rijden ook. En vorige week stond ik in Engeland nog aan een motor2 met geschiedenis te sleutelen :} en een R6 of Fireblade die echt circuit klaar gemaakt is kan ik ook zeker waarderen, en vind ik ook leuk om aan te werken en om ze te zien racen. (niet een die zo uit de showroom is gevallen:N)
Maar verandering is nu eenmaal op komst dat hou je niet tegen, binnen tien jaar (en dat is nog ruim denk ik) zal de motogp niet meer met verbrandingsmotoren rijden. Maar wat wat we er voor terug krijgen zullen heus interessante projectielen zijn. Ik zie dat niet als negatief, ik hou van techniek en dat staat nu eenmaal niet stil.
Maar dat Moto-e kampioenschap is op dit moment niet meer dan een cup en dat is wel jammer. Ik had gehoopt dat ze meer merken teams met eigen werk toelieten. Dan maakt de techniek juist sprongen. Maar goed we gaan het zien en volgen.:Y
Ik denk dat over een jaar of vijf bepaalde merken zich daar wel wat dieper in gaan verdiepen.
En het blijf een stuk techniek waar ik wel nieuwsgierig naar ben.ik
 
Buiten die Energica is er geen enkele enigszins sportieve stofzuig.. elektrische motorfiets, dus is er geen andere optie dan rondjes rijden met allemaal dezelfde motoren.
Vanwege het hoge gewicht verwacht ik er niet veel van....wel benieuwd naar het vuurwerk als zo'n Li battery pack gaat lekken:P
(ooit eens een staafje van een paar gram Li zien ontbranden was spectaculair:Y )
 
VR46 2019 line-up

Moto2 Luca Marini en Nicolo Bulega schuift door.
Moto3 Dennis Foggia en Celestino Vietti Ramus

Sky Racing Team VR46 teammanager Pablo Nieto: “Dankzij Pecco hebben we ons doel bereikt en volgend jaar zal er voor het eerst een coureur uit het Sky Racing Team VR46 debuteren in de MotoGP, en dat met een zeer competitieve machine en team. Het was een geweldig resultaat voor ons allemaal, we hebben het gevierd, we hebben genoten van deze grote tevredenheid, maar tegelijkertijd zet dit ons ertoe aan om vooruit te blijven kijken en de jonge Italiaanse renners van ons team met dezelfde passie en professionaliteit te blijven steunen. We hebben weliswaar een belangrijk resultaat bereikt dankzij de inzet van het hele team en dit moet ons motiveren om verder te gaan in deze richting zonder dat we iets aan het toeval overlaten. Om ons project nieuw leven in te blazen, naast de bevestigde Luca Marini en Dennis Foggia, hebben we daarom besloten om te investeren in twee debutanten. Aan de ene kant, in Moto2, Nicolò zal zijn debuut maken in de middenklasse. We verwachten er met ons allen veel van, hij kan daar rijden met een machine die het beste past bij zijn fysieke kenmerken en waar zijn ware potentieel het beste tot uiting kan komen. Aan de andere kant zal Celestino, na twee jaar ervaring met het Junior Team, toetreden tot het Moto3 Team. Hij is jong, maar klaar om in het wereldkampioenschap van start te gaan en gemotiveerd om zich 100% te geven. Vanuit technisch oogpunt hebben we een keuze gemaakt op basis van stabiliteit en wederzijds vertrouwen die we in de loop der jaren hebben opgebouwd hebben met KTM en Kalex.”

Volgens mij vergeet Pablo alleen Morbidelli even...
 
Ik vind die elektrische race motoren echt wel interessant en zal juist een kaartje kopen om dit te gaan zien. Liever help ik zelfs mee om er aan te sleutelen tijdens races. Ik heb de mazzel dat ik zo af en toe nog wel eens aan een Manx of een ander museum stuk waar nog mee geracet mag sleutelen. Komt nog een dag dat ik er een wedstrijd mee mag rijden ook. En vorige week stond ik in Engeland nog aan een motor2 met geschiedenis te sleutelen :} en een R6 of Fireblade die echt circuit klaar gemaakt is kan ik ook zeker waarderen, en vind ik ook leuk om aan te werken en om ze te zien racen. (niet een die zo uit de showroom is gevallen:N)
Maar verandering is nu eenmaal op komst dat hou je niet tegen, binnen tien jaar (en dat is nog ruim denk ik) zal de motogp niet meer met verbrandingsmotoren rijden. Maar wat wat we er voor terug krijgen zullen heus interessante projectielen zijn. Ik zie dat niet als negatief, ik hou van techniek en dat staat nu eenmaal niet stil.
Maar dat Moto-e kampioenschap is op dit moment niet meer dan een cup en dat is wel jammer. Ik had gehoopt dat ze meer merken teams met eigen werk toelieten. Dan maakt de techniek juist sprongen. Maar goed we gaan het zien en volgen.:Y

De laatste jaren rijden er ook elektrische motoren op IOM TT.
Alle keren gewonnen door Mugen Shinden op 1x na (als ik mij niet vergis) door MotoCyzs.
De rest komt bij lange na niet eens in de buurt.
 
De laatste jaren rijden er ook elektrische motoren op IOM TT.
Alle keren gewonnen door Mugen Shinden op 1x na (als ik mij niet vergis) door MotoCyzs.
De rest komt bij lange na niet eens in de buurt.
MotoCysz had zeker potentieel. Jammer dat de oprichter hiervan is overleden.
 
De laatste jaren rijden er ook elektrische motoren op IOM TT.
Alle keren gewonnen door Mugen Shinden op 1x na (als ik mij niet vergis) door MotoCyzs.
De rest komt bij lange na niet eens in de buurt.

Ja weet ik, ik volg het al vanaf het begin. Helaas doen er maar 5 mee op IOM, was de eerste jaren beter. Maar er bestaat ook nog een EK volgens mij daar doen ook studenten teams uit Nederland aan mee en dat is wel een groter start veld, met serieuze competitie.
Mugen Shinden hebben een enorm budget en huren de beste coureurs in voor veel geld. Tja het MotoCzysz project.... ben benieuwd hoe het daar mee gaat nu Michael Csysz overleden is'(
 
Ik ben ook wel nieuwsgierig hoor. De ervaring zal ongetwijfeld heel anders zijn, maar ik ben wel benieuwd hoe zo'n klasse eruit ziet als er echt geracet wordt. Niet van die suffe demo laps op halve snelheid, maar echt op het gaatje.
Ik moet toch zeggen...op Misano deden er op de vrijdag 2 een paar demo rondjes...vond ik toch niet heel saai. Ik weet niet wie het waren maar die gingen er samen wel vies hard op!

Zijn er nog meer namen bekend die hier in mee gaan rijden?
 
Jake Dixon, nu nog strijdend voor de BSB titel gaat naar het Angel Nieto Moto2 team. Aparte keuze.
 
Vanuit Dixon zeker de goede keuze, maar ook vanuit het team een aparte keuze met zoveel sterke Spaanse coureurs. Wel goed eindelijk weer eens geen Spanjaard/Italiaan.
 
Teams met aantal startplaatsen voor 2019;
DnoKABjW0AAIKZJ.jpg
 
Nico Terol is bevestigd door het Angel Nieto team in de MotoE klasse. En vanuit het WSBK kampioenschap is bevestigd dat het Stock 1000 kampioenschap voor 2019 wordt opgeheven.
 
Nico Terol is bevestigd door het Angel Nieto team in de MotoE klasse. En vanuit het WSBK kampioenschap is bevestigd dat het Stock 1000 kampioenschap voor 2019 wordt opgeheven.

Fijn dat die MotoE klasse een beetje vorm begint te krijgen, met coureurs die echt wel weten waar de gashendel zit. Ik hoop dat het opheffen van de Stock1000 zorgt voor een voller SBK startveld; Dorna zet volle bak in op drie klassen (net als de MotoGP). 't Is een gok, maar je moet wat met de Superbikes, da's duidelijk.
 
Ze zouden de bsb regels in de wsbk moeten toepassen.

Goedkoper, spannender en priveteams kunnen ook voorin meestrijden
 
Dat is leuk bedacht, want hoe meer races in een weekend, hoe leuker voor de toeschouwers,
maar daar worden de races niet spannender of goedkoper van.

En dat is volgens mij wel een voorwaarde om het kampioenschap aantrekkelijker te maken voor teams, sponsoren en toeschouwers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan