Silly Season 2019

3 races in 1 weekend is wel leuk maar dan moet het ook een beetje nut hebben..

Niet dat rea straks kampioen word met 1000 punten ofzo :p
 
Vermaak van het publiek en fans heeft voor mij nut zat
Dat zeker maar ik doel op de indeling van de grid etc.
Het heeft nu gebleken dat die omgekeerde grid niet werkt zoals het bedoeld is.
Misschien dan maar de hele grid om draaien ? Of een kwalificatie race a la mx gp?
 
Dat zeker maar ik doel op de indeling van de grid etc.
Het heeft nu gebleken dat die omgekeerde grid niet werkt zoals het bedoeld is.
Misschien dan maar de hele grid om draaien ? Of een kwalificatie race a la mx gp?
Als je ziet hoe vaak iemand in race 2, maar in race 1 niet op het podium staat, dan werkt de omgekeerde kwalificatie volgens mij juist prima. Ze hoeven van mij de hele show niet dusdanig om te bouwen dat specifiek Rea niet meer wint: als hij ondanks de lastigere tweede race tóch wint, dan heeft hij dat verdiend. Saai, ja, daarom moeten die andere lui maar een betere fiets neerzetten en/of meer gas geven...
 
Als je ziet hoe vaak iemand in race 2, maar in race 1 niet op het podium staat, dan werkt de omgekeerde kwalificatie volgens mij juist prima. Ze hoeven van mij de hele show niet dusdanig om te bouwen dat specifiek Rea niet meer wint: als hij ondanks de lastigere tweede race tóch wint, dan heeft hij dat verdiend. Saai, ja, daarom moeten die andere lui maar een betere fiets neerzetten en/of meer gas geven...
Jongens als een sykes of davies bedoel je? Vaak omdat ze race 1 uitkomen op p4,5 of6.
Volgens mij komen van de 3 podium rijders er race 2 vaak weer 2 van de 3 op t podium. Dat is niet erg opzich, het geeft aan hoe goed die personen/fietsen zijn.
Maar als er een 3de race komt vraag ik me af hoe ze dat gaan indelen ?!
Pole tijd is p1 in race 1
Podium race 1 is p7,8,9 in race 2
Podium race 2 is ???

Zo bedoel ik het een beetje..

Wat mij betreft soort mx gp of wctr indeling, kwali race en 2 hoofdwedstrijden ofzo
 
Dat is leuk bedacht, want hoe meer races in een weekend, hoe leuker voor de toeschouwers,
maar daar worden de races niet spannender of goedkoper van.

En dat is volgens mij wel een voorwaarde om het kampioenschap aantrekkelijker te maken voor teams, sponsoren en toeschouwers.

Ouwewetse superpole voor race 1 en snelste ronde voor race 2!
Helemaal voor!!!!
 
Dimas Ekky gaat voor het Honda Team Asia in de Moto2 rijden en wordt daarmee de eerste Indonesische Grand Prix coureur.
 
Het kijken van een MotoE race lijkt me saai tenzij er continu op haren en snaren duels uitgevochten worden. Het rijden op een electrische fiets is geweldig (en iedereen die zegt dat het niet zo is heeft er nog geen gereden. Tuurlijk zweer ik de 4 en zeker de 2takt niet af. Maar zon duracel motor is ook gewoon gaaf). Ik zou me graag melden ald MotoE coureur...
 
De geluidsbeleving is een belangrijk onderdeel van gemotoriseerde sport.
Bij racende stofzuigers valt die beleving weg (zie Formule E....)

Maar wanneer het een spannende race is, zoals bv de meeste SS300 of moto3 races, maakt dat wel veel goed.
 
Als de Moto-E rijd kan ik tenminste ff kofiie gaan halen en naar het toilet gaan zonder wat te missen....
Het zal de toekomst wel zijn maar ik loop niet warm voor Moto-E, tegen de tijd dat de TT uitsluitend uit Moto-E bestaat zoek ik wel een andere hobby !
 
Als de Moto-E rijd kan ik tenminste ff kofiie gaan halen en naar het toilet gaan zonder wat te missen....
Het zal de toekomst wel zijn maar ik loop niet warm voor Moto-E, tegen de tijd dat de TT uitsluitend uit Moto-E bestaat zoek ik wel een andere hobby !

Oldtimer grand prix worden dan de best bezochte evenementen ;)
Lekker in de damp en het geluid staan van ouwe 2t en modernere 4t.. maar allemaal met verbrandingsmotor.

Btw, dat zogenaamde groene wat electra met zich mee brengt... volgens mij gaat ons dat op den duur meer kosten.
Zie zelf eerder iets in waterstof wat dat betreft
 
Oldtimer grand prix worden dan de best bezochte evenementen ;)
Lekker in de damp en het geluid staan van ouwe 2t en modernere 4t.. maar allemaal met verbrandingsmotor.

Btw, dat zogenaamde groene wat electra met zich mee brengt... volgens mij gaat ons dat op den duur meer kosten.
Zie zelf eerder iets in waterstof wat dat betreft

Voor motorfietsen zal elektrisch wellicht nog wel rendabel zijn in de toekomst door de kleine markt. Voor de complete auto industrie zijn er simpelweg niet genoeg grondstoffen om volledig op elektrisch over te gaan. Een merk als Tesla zal best lang trekken, andere merken kunnen simpelweg niet volledig overstag.

Wat betreft waterstof (H2) heb je naar mijn idee gelijk; gezien het feit dat Shell al tientallen jaren de pattenten voor de H2 auto hebben. Shell komt vanaf 2019 a 2020 in oa Nederland met de eerste publieke H2-tankpunten en oa Toyota heeft met toestemming van Shell om met een auto te komen. Dit doet mij vermoeden dat de verbrandingsmotor wel blijft. Elektrisch rijden is op dit moment overigens niet groen, alleen de uitstoot van fijnstof waar je rijdt is weg.
 
Voor motorfietsen zal elektrisch wellicht nog wel rendabel zijn in de toekomst door de kleine markt. Voor de complete auto industrie zijn er simpelweg niet genoeg grondstoffen om volledig op elektrisch over te gaan. Een merk als Tesla zal best lang trekken, andere merken kunnen simpelweg niet volledig overstag.

Wat betreft waterstof (H2) heb je naar mijn idee gelijk; gezien het feit dat Shell al tientallen jaren de pattenten voor de H2 auto hebben. Shell komt vanaf 2019 a 2020 in oa Nederland met de eerste publieke H2-tankpunten en oa Toyota heeft met toestemming van Shell om met een auto te komen. Dit doet mij vermoeden dat de verbrandingsmotor wel blijft. Elektrisch rijden is op dit moment overigens niet groen, alleen de uitstoot van fijnstof waar je rijdt is weg.

Hoe zo een verbrandingsmotor die wel blijft als men zou overgaan op waterstof ?
De waterstof wordt toch gebruikt in een of andere cel die weer spanning opwekt , het is dus gewoon elektrisch rijden als puntje bij paaltje komt.
Of mis ik iets ?
 
Gresini Moto E teamkleuren met Matteo Ferrari als eerste coureur bevestigd.
 

Bijlagen

  • DpJGcu8XoAMs9vJ.jpeg
    DpJGcu8XoAMs9vJ.jpeg
    295,6 KB · Weergaven: 21
Hoe zo een verbrandingsmotor die wel blijft als men zou overgaan op waterstof ?
De waterstof wordt toch gebruikt in een of andere cel die weer spanning opwekt , het is dus gewoon elektrisch rijden als puntje bij paaltje komt.
Of mis ik iets ?

Dat zou kunnen. Maar zodra er waterstof bij zuurstof komt krijg je een reactie. Daarbij komt energie vrij. Dit zul je ook horen. Hier een voorbeeld hoe H2 zou werken bij een benzinemotor. Ik ben geen expert ofzo. Dus hoe het uitendelijk wordt weet ik niet

 
Dat is wel goed nieuws voor KTM. Ik verwacht wel meer van ze volgend jaar aangezien er vier KTM's op de grid staan met drie toppers (Zarco, Espargaro en Oliveira) en ze prima testrijders hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan