"Silly"season 2020

Een terugkeer van Iannone bij Ducati, daarvoor is dus nodig dat er bij Pramac een zitje vrijkomt, dat er geen Moto2 talent op geplaatst wordt, dat Iannone geen baan meer heeft bij Aprilia en dat-ie weer mag rijden. Best veel haken en ogen in een periode waarin überhaupt niemand een rondje mag rijden op een circuit. :+
 
Iannone is veroordeeld op grond van dopinggebruik. Laat ik vooropstellen dat dopinggebruik niet verdedigbaar is, toch vraag ik me af wat het nut van doping in motorsport(en)nu eigenlijk is.
Het is een duursport, en ze trainen er veel voor.
Met doping kan je de trainingen intensiveren en toch sneller van de inspanningen herstellen. :)
 
Het is een duursport, en ze trainen er veel voor.
Met doping kan je de trainingen intensiveren en toch sneller van de inspanningen herstellen. :)
Ze trainen er veel voor. Dat is zeker, of het een duursport is kun je discussie over voeren. Maar vooral of die duur van beslissende aard is.... ik denk dat dat niet zo is maar dat skills de doorslag geven. En die skills verbeter je niet met doping.
Interessante discussie. Maar doping valt moeilijk goed te praten. Ongeacht of het zinnig is.
 
Zoals ik het heb begrepen is/was het een testosteron verhogend middel of stofje.
Voor duursport gebruiken ze andere middelen ;)
 
Ze trainen er veel voor. Dat is zeker, of het een duursport is kun je discussie over voeren. Maar vooral of die duur van beslissende aard is.... ik denk dat dat niet zo is maar dat skills de doorslag geven. En die skills verbeter je niet met doping.
Interessante discussie. Maar doping valt moeilijk goed te praten. Ongeacht of het zinnig is.
Twee rijders met hetzelfde talent, maar eentje met doping die sneller hersteld van trainingen is wel een voordeel.
En veel rijders hebben de gehele wedstrijd een hartslag van 170 of zelfs meer.
Het is ook niet alleen de wedstrijd, ze moeten meerdere dagen achter elkaar presteren, en soms het weekend er op al weer.
Als dat geen uitputtende sport is.. ;)
Zoals ik het heb begrepen is/was het een testosteron verhogend middel of stofje.
Voor duursport gebruiken ze andere middelen ;)
zwart/wit. Je hersteld er wel natuurlijk sneller van..
Ze trainen een soort cardio/fitness, uithoudingsvermogen en kracht.
Hij hoeft niet als een wielrenner de Mont Blanc op, als staan ze onzichtbaar op de stepjes en is juist dat vermoeiend. ;)
 
Het is een duursport, en ze trainen er veel voor.
Met doping kan je de trainingen intensiveren en toch sneller van de inspanningen herstellen. :)

Dat kan best, ik heb geen ervaring met doping. Maar al zit iemand van top tot teen onder de anabolen; het verandert niets aan de machine.
 
Twee rijders met hetzelfde talent, maar eentje met doping die sneller hersteld van trainingen is wel een voordeel.
En veel rijders hebben de gehele wedstrijd een hartslag van 170 of zelfs meer.
Het is ook niet alleen de wedstrijd, ze moeten meerdere dagen achter elkaar presteren, en soms het weekend er op al weer.
Als dat geen uitputtende sport is.. ;)
zwart/wit. Je hersteld er wel natuurlijk sneller van..
Ze trainen een soort cardio/fitness, uithoudingsvermogen en kracht.
Hij hoeft niet als een wielrenner de Mont Blanc op, als staan ze onzichtbaar op de stepjes en is juist dat vermoeiend. ;)
Klopt , het is zwrt wit want dat herstellen heeft geen/weinig nut voor een racer, je kan namelijk met anabolica alsnog geen 7 dagen in de week je lichaam maximaal uitpersen. Vinden je aanhechtingen en gewrichten namelijk niet leuk en die herstellen niet sneller door het gebruik ;)
Daarbij zou hij door testosteron in spiermassa aankomen, iets wat voor een racer nou niet echt bevorderlijk is..
Daarbij blijft het zo dat ze de race conditie alleen echt kunnen verhogen door veel te rijden.. Die jongens zijn namelijk allemaal al erg fit.

Hartslag van 170 is ook al lang niet meer aan de orde voor de meesten, al zit daar per persoon nog wel aardig verschil in.
Schijnt trouwens ook aardig wat met de inspanning op de motor van doen te hebben, lieten ze vorig jaar mooi zien in vergelijking tussen Miller en vinales.

Persoonlijk denk ik dat iedereen in de topsport middelen gebruikt en dat 9/10 iets gebruikt wat nog niet op de lijst staat of wat nog niet traceerbaar is
 
Maar dat geldt voor hen die geen doping gebruiken -of niet op het gebruik ervan betrapt zijn- evenzeer.
Je kan langer door trainen en sneller herstellen, dus zo de lat hoger leggen.
Zeker als we eind dit jaar (hopelijk) elk weekend los gaan.
Carl zegt in dat artikel ook.. elke dag moet je rijden als er een race op zondag is.
Dus ook als je moe bent van donderdag of vrijdag of zaterdag.
Je moet er steeds weer staan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan