"Silly"season 2020

Ze blijven nstuurlijk wel betalen aan ream van Aki Ajo en Red Bull schijnt sponsor te blijven. Hiermee houden ze de opbouw in stand
 
Op Speedweek gelezen dat Team van Ajo waarschijnlijk met Ohlins gaat rijden ipv WP. Verassend aangezien WP eigendom is van KTM, of willen ze in de keuken van de concurrentie kijken.... In de tijd van Zarco in Moto2 was het een Kalex met WP vering...
 
Op Speedweek gelezen dat Team van Ajo waarschijnlijk met Ohlins gaat rijden ipv WP. Verassend aangezien WP eigendom is van KTM, of willen ze in de keuken van de concurrentie kijken.... In de tijd van Zarco in Moto2 was het een Kalex met WP vering...
In de tijd van Zarco had KTM natuurlijk nog geen megaproject in de MotoGP. Hun terugtrekken uit de Moto2 dient volgens mij vooral het MotoGP-project, en ik snap heel goed dat er weinig technische behoefte zal zijn aan WP rijden in de Moto2, als je juist wil focussen op de MotoGP. De link met Ajo gaat vooral om de coureurs nu, niet meer om de techniek. :Y
 
Weet iemand de reden waarom KTM uit de Moto2 stapt?
Is dat alleen omdat ze daar geen motor kunnen ontwikkelen?

Ik begreep dat KTM in de Moto2 gestapt was zodat ze hun coureurs aan zich konden blijven verbinden, van RBRC/Moto3, via Moto2 naar MotoGP.
En dat dit zijn vruchten afwerpt lijkt me wel duidelijk.
Zie Olivera en nu Binder.
Op moment dat KTM in de MotoGP stapte, begonnen ze ook gelijk aan het Moto2 verhaal. Moto2 lijkt immers simpel, je bouwt een frame en klaar (ze hadden wat WP data van Zarco/Ajo). En dat leek prima te gaan met die Honda blokjes, overwinningen, Oliveira bijna kampioen....Dan komt de omschakeling naar de Triumph blokken en vallen de resultaten gewoon tegen. Ik heb ook het vermoeden dat KTM het MotoGP project toch heeft onderschat. Het is natuurlijk ook geen megafabrikant, maar ze doen mee in MXGP, MX2 en ook de Dakar kost veel aandacht. Dus gaan ze nu in wegrace focussen op de echte KTM's, zijnde de MotoGP en de Moto3. En voor de Moto2, om toch rijders aan zich te binden gaan met Kalex in zee. En dan heeft ook geen zin om daar WP onder te hangen aangezien iederen met Ohlins rijdt, dus er is voldoende data.
Kalex is overigeens geen onbekende voor KTM, toen ze startte in de Moto3 hadden ze 2 verschillende fietsen ontwikkeld 1 met een eigen buizen frame en 1 met een Kalex frame. Stefan Pierer heeft destijds een streep gehaald door het Kalex verhaal....'onze straatmotoren hebben een buizen frame dus dat moeten onze racers ook hebben'
 
Eigenlijk passen ktm en zarco best wel goed bij elkaar.. allebei te eigenwijs om van bepaalde principes af te stappen en beide gaat dat vroeg of laat opbreken ( zarco nu al en ktm zal komende winter echt een stap moeten maken )
 
Op moment dat KTM in de MotoGP stapte, begonnen ze ook gelijk aan het Moto2 verhaal. Moto2 lijkt immers simpel, je bouwt een frame en klaar (ze hadden wat WP data van Zarco/Ajo). En dat leek prima te gaan met die Honda blokjes, overwinningen, Oliveira bijna kampioen....Dan komt de omschakeling naar de Triumph blokken en vallen de resultaten gewoon tegen. Ik heb ook het vermoeden dat KTM het MotoGP project toch heeft onderschat. Het is natuurlijk ook geen megafabrikant, maar ze doen mee in MXGP, MX2 en ook de Dakar kost veel aandacht. Dus gaan ze nu in wegrace focussen op de echte KTM's, zijnde de MotoGP en de Moto3. En voor de Moto2, om toch rijders aan zich te binden gaan met Kalex in zee. En dan heeft ook geen zin om daar WP onder te hangen aangezien iederen met Ohlins rijdt, dus er is voldoende data.
Kalex is overigeens geen onbekende voor KTM, toen ze startte in de Moto3 hadden ze 2 verschillende fietsen ontwikkeld 1 met een eigen buizen frame en 1 met een Kalex frame. Stefan Pierer heeft destijds een streep gehaald door het Kalex verhaal....'onze straatmotoren hebben een buizen frame dus dat moeten onze racers ook hebben'
+KTM vond het niet echt leuk dat de Kalex KTM (RW racing Louis Salom) het soms beter deed dan het buizenframe van KTM zelf.
 

Bijlagen

  • salom Kalex KTM.jpg
    salom Kalex KTM.jpg
    90,1 KB · Weergaven: 7
Xavi Vierge naar het Petronas Moto2 team. Hoop dat hij het daar weer een beetje goed gaat doen, bij Estrella Galicia/MvdS wil het niet echt vlotten
 
Xavi Vierge naar het Petronas Moto2 team. Hoop dat hij het daar weer een beetje goed gaat doen, bij Estrella Galicia/MvdS wil het niet echt vlotten
En Dalla Porta naar ItalTrans en Bendsneyder is ook bevestigd, hoera! Dat wordt een mooie club coureurs bij elkaar volgend jaar.
 
Xavi Vierge naar het Petronas Moto2 team. Hoop dat hij het daar weer een beetje goed gaat doen, bij Estrella Galicia/MvdS wil het niet echt vlotten

Pff, wel 4de team in 4 jaar tijd. En met Dynavolt en MarcVDS nou niet bepaald de minste team. Zijn stijl is prachtig, maar volgens mij is hij van nature iets te wild en wil dat er maar heel moeilijk uit.
 
Bendsneyder word gewoon kampioen ! :P

Petronas en ital trans hebben straks wel fijne teams denk ik, bastianini doet het nu al heel goed maar volgend jaar toch een serieuze kandidaat denk ik.
Vierge hoop ik dan ook wat meer vooraan te zien al gok ik dat het kampioenschap toch wel naar Marquez of Luthi zal gaan tzt, zelf hoop ik meer op jongens zoals Balda of fernandez

Het is trouwens te hopen dat ze bij Dynavolt dat spul nog weer een beetje op de rit krijgen, 2 hele goeie rijders en goede 1ste helft gedraaid maar het is de laatste tijd niet zo best.
 
Sam Lowes tekent bij Marc VDS! Als het nu niet lukt, dan weet ik het ook niet meer hoor.

_gh17697__wide.jpg


The British rider will race in the famous colours of the Belgian-Hispanic structure in 2020 aiming to fight for ambitious goals. Next year will be the sixth season in Moto2 for Lowes and previously he has claimed 11 podiums, three victories and eight poles.
  • Born in Lincoln (England) on September 14, 1990, Sam Lowes will join the Estrella Galicia 0,0 Marc VDS team in 2020, which will be his sixth season in the intermediate category.
  • The Briton arrived in the MotoGP World Championship in 2014 after being crowned World Supersport Champion in 2013 with Yamaha. After three seasons in Moto2, Lowes made the leap to MotoGP with Aprilia in 2017 before returning to the intermediate category one year later. He has raced a Kalex chassis during the 2019 campaign, which saw the introduction of the new Triumph 765cc three-cylinder motor.
  • Throughout his World Championship career, the British rider enjoyed great success in Moto2 with 11 podiums, three victories (Austin 2015, Jerez 2016 and Aragón 2016) and eight poles.
  • In Moto2, Lowes has ridden three different bikes (Speed Up, KTM and Kalex) and he has demonstrated great speed and competitiveness with all of them.
Sam Lowes, rider:
"I am very happy and grateful to have the opportunity to join what I consider to be the best Moto2 team. Alex Márquez is doing a great job this year and having him as a team-mate will allow me to learn a lot from him. I have gone through some difficult times throughout my career and I think my time has finally come. I'm really looking forward to working with everyone on the team. It's a dream come true and I will do everything in my power to return the confidence placed in me in the form of great results.”

Marc van der Straten, Team Owner:
"It's great news to add Sam to our team. We know him well and we know his talent as a rider and his values as a person. He shares the philosophy of the team, our way of seeing and doing things, and that's very important. He has proven to be a fast rider, but I think he can still give a lot more in a team like ours that will put all the tools available at his disposal. I am convinced that he can bring us great success and happiness. Without a doubt with Alex, they will form a great pairing that we hope to see regularly on the podium.”

Joan Olivé, Team Manager:
"I think Sam's arrival in the team will bring us a lot of positive things. He has a lot of experience in the Moto2 class and has had great results in the past. He has a lot of potential. If you look at his numbers you can see that he is a talented rider who can go very fast. We hope to set up a working group where he feels comfortable and can prove his worth. No doubt we will give a rider all the tools they need to do it. I think he can fit in very well with the team and together with Alex Márquez they will form a very high level partnership. Both riders have a very positive character and understand perfectly that the objective and philosophy of the team is to always fight for the maximum with both riders. I think 2020 will be a great year.”


 
Sam Lowes tekent bij Marc VDS! Als het nu niet lukt, dan weet ik het ook niet meer hoor.

_gh17697__wide.jpg


The British rider will race in the famous colours of the Belgian-Hispanic structure in 2020 aiming to fight for ambitious goals. Next year will be the sixth season in Moto2 for Lowes and previously he has claimed 11 podiums, three victories and eight poles.
  • Born in Lincoln (England) on September 14, 1990, Sam Lowes will join the Estrella Galicia 0,0 Marc VDS team in 2020, which will be his sixth season in the intermediate category.
  • The Briton arrived in the MotoGP World Championship in 2014 after being crowned World Supersport Champion in 2013 with Yamaha. After three seasons in Moto2, Lowes made the leap to MotoGP with Aprilia in 2017 before returning to the intermediate category one year later. He has raced a Kalex chassis during the 2019 campaign, which saw the introduction of the new Triumph 765cc three-cylinder motor.
  • Throughout his World Championship career, the British rider enjoyed great success in Moto2 with 11 podiums, three victories (Austin 2015, Jerez 2016 and Aragón 2016) and eight poles.
  • In Moto2, Lowes has ridden three different bikes (Speed Up, KTM and Kalex) and he has demonstrated great speed and competitiveness with all of them.
Sam Lowes, rider:
"I am very happy and grateful to have the opportunity to join what I consider to be the best Moto2 team. Alex Márquez is doing a great job this year and having him as a team-mate will allow me to learn a lot from him. I have gone through some difficult times throughout my career and I think my time has finally come. I'm really looking forward to working with everyone on the team. It's a dream come true and I will do everything in my power to return the confidence placed in me in the form of great results.”

Marc van der Straten, Team Owner:
"It's great news to add Sam to our team. We know him well and we know his talent as a rider and his values as a person. He shares the philosophy of the team, our way of seeing and doing things, and that's very important. He has proven to be a fast rider, but I think he can still give a lot more in a team like ours that will put all the tools available at his disposal. I am convinced that he can bring us great success and happiness. Without a doubt with Alex, they will form a great pairing that we hope to see regularly on the podium.”

Joan Olivé, Team Manager:
"I think Sam's arrival in the team will bring us a lot of positive things. He has a lot of experience in the Moto2 class and has had great results in the past. He has a lot of potential. If you look at his numbers you can see that he is a talented rider who can go very fast. We hope to set up a working group where he feels comfortable and can prove his worth. No doubt we will give a rider all the tools they need to do it. I think he can fit in very well with the team and together with Alex Márquez they will form a very high level partnership. Both riders have a very positive character and understand perfectly that the objective and philosophy of the team is to always fight for the maximum with both riders. I think 2020 will be a great year.”


Maakt toch niet uit.....of zo deze minder crashen 😜😂
 
Toch wel bijzonder dat ze zoveel vertrouwen in Lowes blijven hebben.....bij zo'n beetje iedere race dit seizoen is het afwachten........in welke ronde crasht hij?
 
Toch wel bijzonder dat ze zoveel vertrouwen in Lowes blijven hebben.....bij zo'n beetje iedere race dit seizoen is het afwachten........in welke ronde crasht hij?

Ja ik snap er ook niets van. Vorig jaar was drama, toen lag het zogenaamd aan de KTM en het team en zou het veel beter zijn op een Kalex en in zn oude team. Dit jaar de resultaten: 12 starts, 6 finishes - en de posities: 6-7-9-11-11-24

Bergafwaarts en de laatste 3 finishes buiten de top 10....
 
Vreemd. Hoe kan je naast A. Marquez nog in Lowes investeren. Zet dan een talent er naast. Speelt hier het belang van geld, sponsoren weer een grote rol?
 
Toen ik het voor het eerst hoorde snapte ik er ook niets van.. nu enkele weken later nog steeds niet.

Je hebt al zo n zenuwpees die er op rare momenten naast ligt en dan neem je er 1 bij die er sowieso elk weekend 1 opvouwt.

Maar ik ben er uit, denk ik.
De 1 rijd vaak vooraan en krijgt niet altijd de exposure op tv wat ie verdiend, dus nemen ze die crasher erbij zodat ze sowieso elke race een keer in beeld komen :P

Nee, ik weet het dus serieus niet. Zou zelf ook voor talent kiezen en dat moet er in Spanje wel te vinden zijn....
 
Denk dat die Belgische team eigenaar graag een Britse rijder wilde. Hij kon het met Redding ook altijd goed vinden volgens mij.
 
Ik vermoed dat MvdS denkt 'ik heb een potentiële wereldkampioen dus zal mij een zorg zijn wie er verder nog in het team zit....zolang als Dorna dat wil en de crash bills betaalt vind ik het prima'.
 
Lowes naar Ten Kate zou interessant zijn. Neemt een schat aan Yamaha kennis met zich mee en zou ook Baz goed kunnen opzwepen om nog weer verder boven zichzelf uit te stijgen. Geen gekke gedachte.

Lowes naar KRT vind ik persoonlijk dan weer minder logisch, maar goed, ik had ook niet gedacht dat Bautista na één jaar alweer zou vertrekken bij Ducati.
 
Zo doet Lowes nog de beste zaken van het hele SBK veld. Ben benieuwd wat hij op een Kawa kan laten zien, mits hij erop blijft zitten natuurlijk... Lowes bij TKR zou natuurlijk ook fantastisch zijn.
 
Van Bautista's vetrek snap ik nog steeds niets. Daar moet toch iets aan de hand zijn. Ducati wilde hem heel graag in het WSBK hebben en het gaat eigenlijk gewoon goed, natuurlijk op basis van het begin van het seizoen is het nu minder maar hij kan nog steeds kampioen worden. En dan nu naar Honda. Wat hebben ze hem daar belooft?

Lowes naar KRT zou goed kunnen, Haslam doet het aardig maar Lowes is toch de betere. En dan gaat Haslam naar Pucetti. Lowes naar Ten Kate lijkt me wat minder logisch.
 
Van Bautista's vetrek snap ik nog steeds niets. Daar moet toch iets aan de hand zijn. Ducati wilde hem heel graag in het WSBK hebben en het gaat eigenlijk gewoon goed, natuurlijk op basis van het begin van het seizoen is het nu minder maar hij kan nog steeds kampioen worden. En dan nu naar Honda. Wat hebben ze hem daar belooft?

Lowes naar KRT zou goed kunnen, Haslam doet het aardig maar Lowes is toch de betere. En dan gaat Haslam naar Pucetti. Lowes naar Ten Kate lijkt me wat minder logisch.
Bautista naar Honda sbk is nog steeds niet bevestigd.
KTM Motogp🤔
Het is zeker merkwaardig een overstap 🙄naar Honda sbk nu die op een winnende fiets rijd.
Centjes misschien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan