Race liefhebber
MF veteraan
- 28 aug 2019
- 2.417
- 1.974
Ze blijven nstuurlijk wel betalen aan ream van Aki Ajo en Red Bull schijnt sponsor te blijven. Hiermee houden ze de opbouw in stand
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In de tijd van Zarco had KTM natuurlijk nog geen megaproject in de MotoGP. Hun terugtrekken uit de Moto2 dient volgens mij vooral het MotoGP-project, en ik snap heel goed dat er weinig technische behoefte zal zijn aan WP rijden in de Moto2, als je juist wil focussen op de MotoGP. De link met Ajo gaat vooral om de coureurs nu, niet meer om de techniek.Op Speedweek gelezen dat Team van Ajo waarschijnlijk met Ohlins gaat rijden ipv WP. Verassend aangezien WP eigendom is van KTM, of willen ze in de keuken van de concurrentie kijken.... In de tijd van Zarco in Moto2 was het een Kalex met WP vering...
Op moment dat KTM in de MotoGP stapte, begonnen ze ook gelijk aan het Moto2 verhaal. Moto2 lijkt immers simpel, je bouwt een frame en klaar (ze hadden wat WP data van Zarco/Ajo). En dat leek prima te gaan met die Honda blokjes, overwinningen, Oliveira bijna kampioen....Dan komt de omschakeling naar de Triumph blokken en vallen de resultaten gewoon tegen. Ik heb ook het vermoeden dat KTM het MotoGP project toch heeft onderschat. Het is natuurlijk ook geen megafabrikant, maar ze doen mee in MXGP, MX2 en ook de Dakar kost veel aandacht. Dus gaan ze nu in wegrace focussen op de echte KTM's, zijnde de MotoGP en de Moto3. En voor de Moto2, om toch rijders aan zich te binden gaan met Kalex in zee. En dan heeft ook geen zin om daar WP onder te hangen aangezien iederen met Ohlins rijdt, dus er is voldoende data.Weet iemand de reden waarom KTM uit de Moto2 stapt?
Is dat alleen omdat ze daar geen motor kunnen ontwikkelen?
Ik begreep dat KTM in de Moto2 gestapt was zodat ze hun coureurs aan zich konden blijven verbinden, van RBRC/Moto3, via Moto2 naar MotoGP.
En dat dit zijn vruchten afwerpt lijkt me wel duidelijk.
Zie Olivera en nu Binder.
+KTM vond het niet echt leuk dat de Kalex KTM (RW racing Louis Salom) het soms beter deed dan het buizenframe van KTM zelf.Op moment dat KTM in de MotoGP stapte, begonnen ze ook gelijk aan het Moto2 verhaal. Moto2 lijkt immers simpel, je bouwt een frame en klaar (ze hadden wat WP data van Zarco/Ajo). En dat leek prima te gaan met die Honda blokjes, overwinningen, Oliveira bijna kampioen....Dan komt de omschakeling naar de Triumph blokken en vallen de resultaten gewoon tegen. Ik heb ook het vermoeden dat KTM het MotoGP project toch heeft onderschat. Het is natuurlijk ook geen megafabrikant, maar ze doen mee in MXGP, MX2 en ook de Dakar kost veel aandacht. Dus gaan ze nu in wegrace focussen op de echte KTM's, zijnde de MotoGP en de Moto3. En voor de Moto2, om toch rijders aan zich te binden gaan met Kalex in zee. En dan heeft ook geen zin om daar WP onder te hangen aangezien iederen met Ohlins rijdt, dus er is voldoende data.
Kalex is overigeens geen onbekende voor KTM, toen ze startte in de Moto3 hadden ze 2 verschillende fietsen ontwikkeld 1 met een eigen buizen frame en 1 met een Kalex frame. Stefan Pierer heeft destijds een streep gehaald door het Kalex verhaal....'onze straatmotoren hebben een buizen frame dus dat moeten onze racers ook hebben'
En Dalla Porta naar ItalTrans en Bendsneyder is ook bevestigd, hoera! Dat wordt een mooie club coureurs bij elkaar volgend jaar.Xavi Vierge naar het Petronas Moto2 team. Hoop dat hij het daar weer een beetje goed gaat doen, bij Estrella Galicia/MvdS wil het niet echt vlotten
Xavi Vierge naar het Petronas Moto2 team. Hoop dat hij het daar weer een beetje goed gaat doen, bij Estrella Galicia/MvdS wil het niet echt vlotten
Maakt toch niet uit.....of zo deze minder crashenSam Lowes tekent bij Marc VDS! Als het nu niet lukt, dan weet ik het ook niet meer hoor.
The British rider will race in the famous colours of the Belgian-Hispanic structure in 2020 aiming to fight for ambitious goals. Next year will be the sixth season in Moto2 for Lowes and previously he has claimed 11 podiums, three victories and eight poles.
Sam Lowes, rider:
- Born in Lincoln (England) on September 14, 1990, Sam Lowes will join the Estrella Galicia 0,0 Marc VDS team in 2020, which will be his sixth season in the intermediate category.
- The Briton arrived in the MotoGP World Championship in 2014 after being crowned World Supersport Champion in 2013 with Yamaha. After three seasons in Moto2, Lowes made the leap to MotoGP with Aprilia in 2017 before returning to the intermediate category one year later. He has raced a Kalex chassis during the 2019 campaign, which saw the introduction of the new Triumph 765cc three-cylinder motor.
- Throughout his World Championship career, the British rider enjoyed great success in Moto2 with 11 podiums, three victories (Austin 2015, Jerez 2016 and Aragón 2016) and eight poles.
- In Moto2, Lowes has ridden three different bikes (Speed Up, KTM and Kalex) and he has demonstrated great speed and competitiveness with all of them.
"I am very happy and grateful to have the opportunity to join what I consider to be the best Moto2 team. Alex Márquez is doing a great job this year and having him as a team-mate will allow me to learn a lot from him. I have gone through some difficult times throughout my career and I think my time has finally come. I'm really looking forward to working with everyone on the team. It's a dream come true and I will do everything in my power to return the confidence placed in me in the form of great results.”
Marc van der Straten, Team Owner:
"It's great news to add Sam to our team. We know him well and we know his talent as a rider and his values as a person. He shares the philosophy of the team, our way of seeing and doing things, and that's very important. He has proven to be a fast rider, but I think he can still give a lot more in a team like ours that will put all the tools available at his disposal. I am convinced that he can bring us great success and happiness. Without a doubt with Alex, they will form a great pairing that we hope to see regularly on the podium.”
Joan Olivé, Team Manager:
"I think Sam's arrival in the team will bring us a lot of positive things. He has a lot of experience in the Moto2 class and has had great results in the past. He has a lot of potential. If you look at his numbers you can see that he is a talented rider who can go very fast. We hope to set up a working group where he feels comfortable and can prove his worth. No doubt we will give a rider all the tools they need to do it. I think he can fit in very well with the team and together with Alex Márquez they will form a very high level partnership. Both riders have a very positive character and understand perfectly that the objective and philosophy of the team is to always fight for the maximum with both riders. I think 2020 will be a great year.”
Team Estrella Galicia 0,0 Marc VDS — Sam Lowes joins Team Estrella Galicia 0,0 Marc VDS for 2020
Racing in Moto2 World Championship and MotoE Championshipwww.marcvds.com
Maakt toch niet uit.....of zo deze minder crashen
Toch wel bijzonder dat ze zoveel vertrouwen in Lowes blijven hebben.....bij zo'n beetje iedere race dit seizoen is het afwachten........in welke ronde crasht hij?
Bautista naar Honda sbk is nog steeds niet bevestigd.Van Bautista's vetrek snap ik nog steeds niets. Daar moet toch iets aan de hand zijn. Ducati wilde hem heel graag in het WSBK hebben en het gaat eigenlijk gewoon goed, natuurlijk op basis van het begin van het seizoen is het nu minder maar hij kan nog steeds kampioen worden. En dan nu naar Honda. Wat hebben ze hem daar belooft?
Lowes naar KRT zou goed kunnen, Haslam doet het aardig maar Lowes is toch de betere. En dan gaat Haslam naar Pucetti. Lowes naar Ten Kate lijkt me wat minder logisch.