"Silly"season 2020

Bautista naar Honda sbk is nog steeds niet bevestigd.
KTM Motogp🤔

Geruchten dat Bautista graag teruggaat naar MotoGP lees ik ook. De KTM is sowieso een begeerlijk zitje, ook Redding wordt er nog wel aan gelinkt. Niks is zeker :)

Hoop dat Yamaha voor 2020 nog wat extra's vind anders blijft Mickey voor af en toe een dag succesje rijden. Zou hem graag consistent voorin willen zien maar het gat met Kawa is gewoon te groot. Helpt ook niet mee dat Yamaha 5 fietsen bij 3 teams hebben rijden met allemaal fabrieksondersteuning. Vind het leuk voor TKR dat ze terug zijn maar wat mij betreft graag met een ander merk. Kost gewoon uurtjes die niet in de fiets van VDM worden gestoken.
 
Geruchten dat Bautista graag teruggaat naar MotoGP lees ik ook. De KTM is sowieso een begeerlijk zitje, ook Redding wordt er nog wel aan gelinkt. Niks is zeker :)

Hoop dat Yamaha voor 2020 nog wat extra's vind anders blijft Mickey voor af en toe een dag succesje rijden. Zou hem graag consistent voorin willen zien maar het gat met Kawa is gewoon te groot. Helpt ook niet mee dat Yamaha 5 fietsen bij 3 teams hebben rijden met allemaal fabrieksondersteuning. Vind het leuk voor TKR dat ze terug zijn maar wat mij betreft graag met een ander merk. Kost gewoon uurtjes die niet in de fiets van VDM worden gestoken.

Redding naar Ducati Aruba.it is wel al bevestigd. En ik kan je met enige zekerheid zeggen dat Redding echt niet weer op een niet competitieve fiets in het MotoGP paddock stapt. Hij wil echt plezier hebben en voor de titel en overwinningen kunnen strijden.

 
Van Bautista's vetrek snap ik nog steeds niets. Daar moet toch iets aan de hand zijn.

Ja, daar is zeker iets aan de hand. Na een ruime voorsprong van 53 punten aan het begin van het seizoen kijkt hij nu aan tegen achterstand van 91 punten op Rea. Dus "iets aan de hand" lijkt me nog voorzichtig uitgedrukt. Kan me voorstellen dat ze bij Ducati daar flink pissed off van zijn.

En dan nu naar Honda. Wat hebben ze hem daar belooft?

Wat dacht je van een mooie zak met geld? Wij doen altijd net alsof dat voor die coureurs niet belangrijk is maar natuurlijk is dat wel belangrijk.
 
Ja, daar is zeker iets aan de hand. Na een ruime voorsprong van 53 punten aan het begin van het seizoen kijkt hij nu aan tegen achterstand van 91 punten op Rea. Dus "iets aan de hand" lijkt me nog voorzichtig uitgedrukt. Kan me voorstellen dat ze bij Ducati daar flink pissed off van zijn.



Wat dacht je van een mooie zak met geld? Wij doen altijd net alsof dat voor die coureurs niet belangrijk is maar natuurlijk is dat wel belangrijk.
Ben toch wel ergens benieuwd waar Honda mee komt.
Een geheel vernieuwde brommer is toch zeker wenselijk van Bautista.
 

Bulega komt in dienst van Gresini! Hopelijk komt hij daar wat beter uit de verf dan bij VR46. Ben benieuwd, want Bulega is (eigenlijk net als Quartararo) zo'n coureur die met heel veel verwachtingen is binnengehaald maar die in de lichtere klassen nog niet echt weet door te breken.
Moet er nu maar eens constant uit gaan komen, talent heeft ie genoeg volgens mij !
Zelfde geldt deels voor Marini, alleen zie ik bulega toch als een groter talent.

Denk dat ze bij gresini nu een 2de rijder erbij kunnen veroorloven nu Lowes naar VDs gaat ;)
 
Kaito Toba gaat voor Ajo rijden in de Moto3 klasse. Hoop dat hij zich kan aanpassen aan de KTM maar wat een interessante samenwerking, zeg. Had echt gedacht dat Ajo verder zou gaan met de beide broertjes Ă–ncĂĽ, zelfs al heeft Can niet echt gepresteerd dit jaar.
 
Can had het 'probleem' dat hij bij z'n wildcard optreden in Valencia vorig jaar gelijk de winst pakte. Dan zijn de verwachtingen hoog en kan het bijna alleen maar tegenvallen. Ik hoop dat hem nog een jaar gegund wordt. Begreep dat Ajo Deniz nog een jaartje een het CEV wil laten rijden.

Max krijgt 2 fabrieks Husky's maar is naarstig op zoek naar rijders.
 
Aan Oncu kan je zien hoe moeilijk het is om na dominantie in RBR cup in Moto3 veld punten te halen.... klinkt mij bekend in de oren. Heeft Aki Ajo 2 starts voor volgend jaar in Moto3? Is natuurlijk ook nog Tech3 team. Op Speedweek staat dat Can Oncu misschien naar Supersport 600 gaat.... en dat Ajo 2 plaatsen in Moto3 heeft... vreemd...
 
Aan Oncu kan je zien hoe moeilijk het is om na dominantie in RBR cup in Moto3 veld punten te halen.... klinkt mij bekend in de oren. Heeft Aki Ajo 2 starts voor volgend jaar in Moto3? Is natuurlijk ook nog Tech3 team. Op Speedweek staat dat Can Oncu misschien naar Supersport 600 gaat.... en dat Ajo 2 plaatsen in Moto3 heeft... vreemd...
Can Ă–ncĂĽ naar de WSSP600 zou ik echt doodzonde vinden van zo'n jong Turks talent. Laat Razgatlioglu het 'aan die kant' maar opknappen voor Turkije, en een jochie wiens hele voorbereiding erop gebrand is geweest om het MotoGP paddock binnen te komen een extra jaar geven. Om hem dan na een moeilijk debuutseizoen ineens af te serveren zou echt jammer zijn.

Alle titelkandidaten van de laatste paar jaar hebben enkele jaren nodig gehad. Ook Marc Marquez wist in zijn eerste jaren 125cc niet meteen te domineren.
 
Can Ă–ncĂĽ naar de WSSP600 zou ik echt doodzonde vinden van zo'n jong Turks talent. Laat Razgatlioglu het 'aan die kant' maar opknappen voor Turkije, en een jochie wiens hele voorbereiding erop gebrand is geweest om het MotoGP paddock binnen te komen een extra jaar geven. Om hem dan na een moeilijk debuutseizoen ineens af te serveren zou echt jammer zijn.

Alle titelkandidaten van de laatste paar jaar hebben enkele jaren nodig gehad. Ook Marc Marquez wist in zijn eerste jaren 125cc niet meteen te domineren.
100% mee eens Joris
 
Bezzecchi gaat van Poncheral naar VR46. Op de Kalex komt het dan hopelijk wel goed, toont wel vooruitgang op de KTM maar zal niet rouwig zijn met de verandering naar Kalex.
 
Bautista is nu officieel rond met Honda HRC voor WSBK in 2020.
Ik ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen! Alhoewel ik bijna niet kan geloven hoe iemand als Bautista, die de hemel te rijk had bij Ducati, al na Ă©Ă©n jaar weer vertrekt naar Honda (of all places), vind ik het ergens ook wel weer stoer dat hij het project aangaat.
 
Ik ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen! Alhoewel ik bijna niet kan geloven hoe iemand als Bautista, die de hemel te rijk had bij Ducati, al na Ă©Ă©n jaar weer vertrekt naar Honda (of all places), vind ik het ergens ook wel weer stoer dat hij het project aangaat.

Overstap schijnt vooral te maken te hebben met de aparte manier van Ducati hoe zij met hun rijders omgaan. En niet positief. Het vermeende dubbele salaris wat ie bij Honda zou gaan krijgen zal ook meegespeeld hebben zo in de nadagen van zijn carrière ;)
 
Overstap schijnt vooral te maken te hebben met de aparte manier van Ducati hoe zij met hun rijders omgaan. En niet positief. Het vermeende dubbele salaris wat ie bij Honda zou gaan krijgen zal ook meegespeeld hebben zo in de nadagen van zijn carrière ;)
Qua geld hoef je geen medelijden te hebben met Bautista.
Per race winst iets van €125.000,- bonus (of het dubbele het exacte bedrag weet ik niet meer).
Ducati zat een beetje in zak en as hoe ze al die bonussen moest betalen.
 
Qua geld hoef je geen medelijden te hebben met Bautista.
Per race winst iets van €125.000,- bonus (of het dubbele het exacte bedrag weet ik niet meer).
Ducati zat een beetje in zak en as hoe ze al die bonussen moest betalen.

zo ver ik heb kunnen lezen had Bautista een basis salaris van 300.000 en daarnaast een bonus van 25.000 per gewonnen wedstrijd , 15 x 25.000 = 375.000 , leuke bonus heeft hij tot nu toe gehad :+
 
Qua geld hoef je geen medelijden te hebben met Bautista.
Per race winst iets van €125.000,- bonus (of het dubbele het exacte bedrag weet ik niet meer).
Ducati zat een beetje in zak en as hoe ze al die bonussen moest betalen.


125k per race winst ?! Daar zit je er echt een heel eind naast hoor volgens mij, Appiers komt dichter in de buurt van de waarheid.
Ducati wist ook wel dat ze met een hele goede fiets kwamen dit jaar, dus ik denk dat het niet nodig was om 125k uit te lonen voor een overwinning
 
Ook het Moto3 veld begint aardig vorm te krijgen.

Carlos Tatay blijft zn CEV team trouw en tekent voor twee Moto3 jaren. Afgelopen weekend aardig onder de indruk van deze jongen. Zeker als je kijkt naar hoe de beide heren OncĂĽ en ook Sasaki en Masaki zich moeilijk laten gelden. (Eigenlijk hoor Bo hier ook tussen, helaas)


Migno krijgt NOG een kans bij het VR46 team, hij wordt de teamgenoot van Celestino Vietti.

In het moto2 veld krijgt Luca Marini gezelschap van Bezecchi, en ik ben toch wel heel benieuwd wat die kan op de Kalax in een topteam.
 
zo ver ik heb kunnen lezen had Bautista een basis salaris van 300.000 en daarnaast een bonus van 25.000 per gewonnen wedstrijd , 15 x 25.000 = 375.000 , leuke bonus heeft hij tot nu toe gehad :+
Zoals ik typte het exacte bedrag weet ik niet meer, maar hoe dan ook je hoeft geen medelijden met hem te hebben.
 
Ook het Moto3 veld begint aardig vorm te krijgen.

Carlos Tatay blijft zn CEV team trouw en tekent voor twee Moto3 jaren. Afgelopen weekend aardig onder de indruk van deze jongen. Zeker als je kijkt naar hoe de beide heren OncĂĽ en ook Sasaki en Masaki zich moeilijk laten gelden. (Eigenlijk hoor Bo hier ook tussen, helaas)


Migno krijgt NOG een kans bij het VR46 team, hij wordt de teamgenoot van Celestino Vietti.

In het moto2 veld krijgt Luca Marini gezelschap van Bezecchi, en ik ben toch wel heel benieuwd wat die kan op de Kalax in een topteam.
Wordt weer een leuk veld aan Moto3 coureurs volgend jaar. Ben benieuwd hoe Tatay zich ontwikkelt als enige coureur in een team, zonder echt referentiekader in een teamgenoot.

Sasaki en Masaki, maar ook Toba had ik zoveel meer van verwacht. Alleen Ai Ogura is in zijn debuutseizoen al direct succesvol. Yuki Kunii verwacht ik ook wel het Ă©Ă©n en ander van. Ben echt wel fan van die Japanse coureurs!
 
Die zag ik niet aankomen


Ik dacht dat Fenati al getekend had bij een team in de Moto2?
Blijkbaar niet dus...mooi team bij de oude meester, hoop nog steeds dat Canet kampioen wordt, gun het Canet en Biaggi wel :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan