"Silly"season 2020

V Rossi 46

MF veteraan
29 mrt 2012
12.092
11.146
Tavullia
Voor alle personele wisselingen voor 2020.
Bijna alle MotoGP zitjes zijn vergeven.
Bij World Superbikes zijn alleen Jonathan Rea en Chaz Davies verzekerd van een zitje.
In de Moto2 & Moto3 zijn er ook nog heel veel zitjes vrij.
 
Ik dacht dat van der Mark ook al vastgelegd was voor 2020?

Wel gaaf dat Lecuona in het KTM team komt te rijden en ik ben benieuwd waar Bulega straks opduikt. Die is (helaas) nog niet echt doorgebroken. Ook Quartararo wist dat in zijn eerste jaren niet te doen, na met veel verwachtingen uit het CEV te zijn gekomen.
 
Shakey had best in z'n teasers al duidelijk mogen maken dat het niet om een terugkeer op circuit zou gaan, maar dit is ook wel leuk nieuws. Ik denk dat-ie best nog wel wat Grand Prix verhalen heeft van way back when, en het is natuurlijk een legendarische coureur in de BSB. :Y
 
En de vraag is ook wie gaat KTM inlijven. Spoeling is dun.
Wellicht verhuist Oliveira gellijk door naar het fabrieksteam, de laatste 2 races deed hij het erg goed. 7e in Oostenrijk met Zarco als 12e.
 
Miller blijft bij Pramac, whoregay blijft bij Honda volgens de paddock bronnen gisteren op de Spielberg...
 
Zarco van held (twee seizoenen geleden) naar de schlemiel dit jaar en volgend jaar :{ Jammer!
 
Hmm, toch wel opmerkelijk dat Zarco dit zelf graag wilde. Hij weet ook hoe veel er voor volgend jaar al vast lijkt te liggen.

Ik ga er een beetje vanuit dat ze Oliveira doorschuiven naar het fabrieksteam en dat Syahrin volgend jaar de teamgenoot zal zijn van Binder.
Maargoed, wellicht willen ze bij Tech3 toch een competitievere coureur, alleen zou ik zo 1, 2, 3 even geen 1 kunnen bedenken die ook beschikbaar is.
 
Hmm, toch wel opmerkelijk dat Zarco dit zelf graag wilde. Hij weet ook hoe veel er voor volgend jaar al vast lijkt te liggen.

Ik ga er een beetje vanuit dat ze Oliveira doorschuiven naar het fabrieksteam en dat Syahrin volgend jaar de teamgenoot zal zijn van Binder.
Maargoed, wellicht willen ze bij Tech3 toch een competitievere coureur, alleen zou ik zo 1, 2, 3 even geen 1 kunnen bedenken die ook beschikbaar is.

Ik vind het bijzonder knap van Zarco, het bewijst voor mij dat die jongen wil racen en niet een beetje rondjes rijden voor geld :t
Wel jammer ik vond het wel een mooie combi Zarco KTM, zou mooi zijn als hij op een of andere manier op een Suzuki terecht zou kunnen komen. Lijkt mij een geschikte motor voor hem...
Ook top van KTM dat ze met hem op een geschikte manier uit willen komen met hem, en dat ze hem laten gaan. Maar toch denk ik dan ook heel slim! Griezel Puig van Honda heeft net te kennen gegeven dat ze Lorenzo echt niet zo maar laten gaan en dat hij zijn contract uit moet dienen...... 1-0 KTM Honda, misschien niet met opzet allemaal maar het pakt niet verkeerd uit voor KTM.

Wie dan zijn plek inneemt zal wel goed komen, rijders zat in de Moto2 die zo door kunnen groeien. Ik had graag Miller daar gezien, die moet heel snel afscheid nemen van de flapdrol van Dalililinia.....
 
Tsja het is moedig van Zarco, vooral omdat zijn toekomst nu onzeker is. Zo te lezen zit het echt tussen de oren en wilde ze bij KTM hem zelfs de tijd geven om uit te rusten.
Ik hoop dat hij een plek kan vinden...als Oliveira naar het fabrieksteam gaat is er wel weer een plekje voor hem bij Tech3 :+
 
Spijtig voor / van Zarco en KTM, had het project graag zien slagen en het is balen dat niet naar een tweede jaar doorgepakt wordt. Hopelijk vindt hij nog iets.

Ondertussen is ook Alex Marquez bevestigd voor 2020 bij het Marc VDS team in de Moto2, met een éénjarig contract zodat hij mee kan doen aan de MotoGP stoelendans voor 2021.
 
Nog een jaar bij MarcVDS in de Moto2 :z had het toch leuker gevonden als hij naar het Petronas team was overgestapt, daar nog een jaartje Moto2 en dan MotoGP.
Nu zal het wel Honda MotoGP worden in 2021
 
Terug
Bovenaan Onderaan