"Silly"season 2020

EKctaHCW4AAei5E.jpg
 
Heel gaaf! Toch kijken of ik het EWC kan volgen in het volgende weekend op Sepang. Misschien toch maar een abonnement afsluiten op de Eurosport player. Leuk begin van mijn kerstvakantie dan. :)
 
Zat er aan te komen

Zarco naar Avintia....zal me benieuwen, maar blijf het een slap verhaal vinden van de kant van Zarco, hij wil toch races winnen? Gaat zeker lukken op de Avintia Duc:')
Ik vind het vooral een beetje respectloos hoe hij zich alsnog tegenover zijn 'huidige' werkgever Avintia racing opstelt. Als ik de chef daar was, zou ik hem er toch op wijzen dat die naam op zijn pak en brommer komt te staan en dat zij hem een laatste kans in de motoGP aanbieden. Een beetje respect, nederigheid en dank is wel op zijn plaats.

Ik doel hiermee op de uitspraken:
'Avintia vind ik geen topteam'
'Ik ben van mening dat ik bij Ducati heb getekend' Uit deze woordkeuze vat ik een soort van schaamte op dat hij niet officieel bij Ducati zit maar bij Avintia.
'Mijn doel voor komend seizoen is om binnen de top tien te eindigen, misschien zelfs wel in de top zeven om zo voor 2021 een plaats af te kunnen dwingen binnen het officiële Ducati fabrieksteam.' Waarmee je meteen al aangeeft niet blij te zijn met je huidige zitje en zo snel mogelijk weg wil. Uiteraard heb je met Miller, Petruci, Dovi concurrenten die je niet moet onderschatten en nog altijd hoger op de pikorde staan + beter materiaal zullen hebben.

Natuurlijk moet een topsporter zo in zijn hoofd denken, maar je kan het niet echt maken om in de media jezelf zo op te stellen tegen je team toch?
 
Elke coureur streeft naar een plaatsje in een topteam. Daar kun je wel geheimzinnig over doen, maar iedereen weet hoe het zit. Het zou zarco wel sieren om dankbaar te zijn voor de kans om MotoGP te rijden en dit kenbaar te maken in de media.
 
Ik zit mij trouwens wel af te vragen of hij voor Ducati gaat rijden of voor avintia..
Hij kan nu vooraf al van alles gaan roepen maar laat hij er maar voor zorgen dat iedereen verbaasd staat te kijken ! Hoeft hij volgend jaar ook geen genoegen te nemen met een team wat hij niet lijkt te willen
 
Ik dacht dat alle coureurs die op Ducati rijden ook echt daar onder contract staan. Beetje zoals bij red bull in de f1.
Heeft ook voordelen voor zo'n fabrikant..... kun je eens shuffelen als het nodig is
 
Ik dacht dat alle coureurs die op Ducati rijden ook echt daar onder contract staan. Beetje zoals bij red bull in de f1.
Heeft ook voordelen voor zo'n fabrikant..... kun je eens shuffelen als het nodig is

Dat shuffelen zie ik ook wel gebeuren komend jaar bij Ducati! Ligt er een beetje aan hoe Zarco het gaat doen op de Duc. Maar Miller doet het gewoon goed, zit er voorin bij maakt bijna ieder weekend progressie en deelt ook steeds slimmer zijn wedstrijd in. Toch stond ie halverwege het seizoen er ineens bijna naast omdat het management van Ducati er anders over dacht.
En over Petrucci zijn ze al helemaal niet tevreden, ook een beetje onterecht naar mijn idee. Maar verbaasd mij niks als halverwege het jaar Petrucci met Zarco moet ruilen, en via de achterdeur verdwijnt.
Vreemde manier van een team leiden daar bij Ducati, zelfs Davide Tardozzi (wel een goede eerlijke kerel trouwens) is het er allemaal niet mee eens wat die idioot van een D'lignia allemaal wil. :')
 
Elke coureur streeft naar een plaatsje in een topteam. Daar kun je wel geheimzinnig over doen, maar iedereen weet hoe het zit. Het zou zarco wel sieren om dankbaar te zijn voor de kans om MotoGP te rijden en dit kenbaar te maken in de media.
Hij zal dit soort uitspraken wellicht zelf vooral nodig hebben om erin te blijven geloven en om zichzelf op te peppen, maar naar Avintia en zeker ook naar bijvoorbeeld een Karel Abraham vind ik het niet netjes.

Eerst maar eens zien of het wel klikt met die Ducati, want Zarco gaat toch langzaam wel af als de Moto2 kampioen die bovengemiddeld wist te presteren op een Yamaha klantenfiets, en daarna toch wel aardig door het ijs zakte bij KTM.

Ik gun hem zeker het beste maar dit soort uitspraken komen over als die van een verongelijkt coureur die zijn kaarten niet goed gespeeld heeft, en die de schuld daarvan elders zoekt dan (voornamelijk) bij hemzelf.
 
Dat shuffelen zie ik ook wel gebeuren komend jaar bij Ducati! Ligt er een beetje aan hoe Zarco het gaat doen op de Duc. Maar Miller doet het gewoon goed, zit er voorin bij maakt bijna ieder weekend progressie en deelt ook steeds slimmer zijn wedstrijd in. Toch stond ie halverwege het seizoen er ineens bijna naast omdat het management van Ducati er anders over dacht.
En over Petrucci zijn ze al helemaal niet tevreden, ook een beetje onterecht naar mijn idee. Maar verbaasd mij niks als halverwege het jaar Petrucci met Zarco moet ruilen, en via de achterdeur verdwijnt.
Vreemde manier van een team leiden daar bij Ducati, zelfs Davide Tardozzi (wel een goede eerlijke kerel trouwens) is het er allemaal niet mee eens wat die idioot van een D'lignia Claudio Domenicali allemaal wil. :')
 
Ik vind het vooral een beetje respectloos hoe hij zich alsnog tegenover zijn 'huidige' werkgever Avintia racing opstelt. Als ik de chef daar was, zou ik hem er toch op wijzen dat die naam op zijn pak en brommer komt te staan en dat zij hem een laatste kans in de motoGP aanbieden. Een beetje respect, nederigheid en dank is wel op zijn plaats.

Ik doel hiermee op de uitspraken:
'Avintia vind ik geen topteam'
'Ik ben van mening dat ik bij Ducati heb getekend' Uit deze woordkeuze vat ik een soort van schaamte op dat hij niet officieel bij Ducati zit maar bij Avintia.
'Mijn doel voor komend seizoen is om binnen de top tien te eindigen, misschien zelfs wel in de top zeven om zo voor 2021 een plaats af te kunnen dwingen binnen het officiële Ducati fabrieksteam.' Waarmee je meteen al aangeeft niet blij te zijn met je huidige zitje en zo snel mogelijk weg wil. Uiteraard heb je met Miller, Petruci, Dovi concurrenten die je niet moet onderschatten en nog altijd hoger op de pikorde staan + beter materiaal zullen hebben.

Natuurlijk moet een topsporter zo in zijn hoofd denken, maar je kan het niet echt maken om in de media jezelf zo op te stellen tegen je team toch?
Mede door die uitspraken is Avintia nu een officieel klanten team met meer support en Ducati Corse technici...
En zoals ik het heb gelezen krijgt Zarco een Ducati contract en wordt gestald bij Avintia.
 
Mede door die uitspraken is Avintia nu een officieel klanten team met meer support en Ducati Corse technici...
En zoals ik het heb gelezen krijgt Zarco een Ducati contract en wordt gestald bij Avintia.
Dat is hijzelf dus van mening. Zou goed kunnen dat de link met Ducati een mondelinge overeenkomst betreft en hij gewoon een Avintia contract heeft, vandaar misschien de nadrukkelheid op het ‘moeten vertrouwen’ op Dall Igna.

Het blijft gissen.
 
Zat er aan te komen

Zarco naar Avintia....zal me benieuwen, maar blijf het een slap verhaal vinden van de kant van Zarco, hij wil toch races winnen? Gaat zeker lukken op de Avintia Duc:')
Dat is de 2019 duuc,waar doviziozo dit jaar 2e mee is geworden
 
Zal mij benieuwen of Zarco kan aarden op een Ducati,ik kan mij nog een andere Yamaha coureur
herinneren die ook de sterren van de hemel zou rijden voor Ducati,dat werd een drama.
 
Waar baseer je die stelligheid op?

Een kleine maand geleden werd Avintia "officieel satellietteam" van Ducati, en daarmee gaat het twee GP19 motoren krijgen. Pramac gaat met GP20 motoren rijden (Miller en Bagnaia), net als het fabrieksteam.
 

Een kleine maand geleden werd Avintia "officieel satellietteam" van Ducati, en daarmee gaat het twee GP19 motoren krijgen. Pramac gaat met GP20 motoren rijden (Miller en Bagnaia), net als het fabrieksteam.

Klopt, en wat er nog eens bij komt, en dat is misschien wel zo belangrijk. 2 Ducati engineers en 2 Ducati elektronica specialisten.

Avintia is ineens een heel stuk sterker geworden voor volgend jaar. Mooi voor Zarco, ook voor Rabat! Iets minder mooi voor de KTM's en Aprilia's. Het algemene niveau is behoorlijk gestegen de laatste tijd.
 

Een kleine maand geleden werd Avintia "officieel satellietteam" van Ducati, en daarmee gaat het twee GP19 motoren krijgen. Pramac gaat met GP20 motoren rijden (Miller en Bagnaia), net als het fabrieksteam.

Goh, had toch wel verwacht dat DUcati hem het nieuwste materiaal zou hebben toegezegd.
 
Lorenzo? :9 dat ging toch best wel goed, na 25 races 8)7
We hadden toch een ander jaar gehad als Ducati 'niet zo snel' rumoer veroorzaakte in het team.
Het gehele seizoen 2019 is er saaier door geworden.

Gelukkig konden we ons nog een beetje vastklampen aan het Petronas team. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan