Silly season 2021

Iedere klasse is beter dan die lompe stofzuigers zonder snoer.....

Wat mij betreft slaan ze de plank compleet mis door er een merk cup van te maken, gooi het open voor zelf bouwers. Nu voegt het niets toe.
Probleem bij die dyson klasse is dat er zoveel verschillen zijn tussen de motoren (en nog te weinig kennis bij de IRTA/MSMA?) om met verschillende fietsen toch gelijkwaardig materiaal te krijgen, vandaar dat de enige optie nu is een merkcup. Of het zou een soort tweede Moto2 moeten worden, allemaal dezelfde motor maar verschillende frames....en zie waar dat toe leidt...een Kalex cup met af en toe een plekje voor een SpeedUp.
 
Moto-E is volgens mij ook de enige klasse waar een coureur naar toe kan zonder geld mee te nemen.

Maar mijn persoonlijke mening : Het was niks, het is niks en het wordt niks...
 
Het wordt helaas wel de toekomst.....
Maar of het de toekomst heeft?
Ik kan me voorstellen dat de verbrandingsmotoren over 10-15 jaar verboden worden '( , maar ik kan me niet voorstellen dat we dan met net zoveel plezier naar de GP kijken als nu.
 
Maar of het de toekomst heeft?
Ik kan me voorstellen dat de verbrandingsmotoren over 10-15 jaar verboden worden '( , maar ik kan me niet voorstellen dat we dan met net zoveel plezier naar de GP kijken als nu.

zo ging het van paarden naar fietsen, van fietsen naar motoren en bij motoren van 2 naar 4 takt...er zijn altijd mensen die ‘zich dat niet kunnen voorstellen’... maar de ontwikkelingen gaan gewoon door hoor. De jeugd van tegenwoordig (de fans van de toekomst) kijken nu al graag naar online wedstrijden...
 
Ik zie het best wel zitten met Electrische motoren, maar dan moet er wel snel nog even een batterij revolutie komen waardoor ze een kwart gaan wegen van wat ze nu doen en niet zoveel natuurlijke bronnen nodig hebben.
 
Ik zie het best wel zitten met Electrische motoren, maar dan moet er wel snel nog even een batterij revolutie komen waardoor ze een kwart gaan wegen van wat ze nu doen en niet zoveel natuurlijke bronnen nodig hebben.
En dat een race langer duurt dan 7 rondjes aub
 
Ja inderdaad, in dat perspectief; De accu’s moeten een capaciteit hebben die 4 keer groter is dan nu met de helft van het gewicht om een beetje vlot uit de hoek te kunnen komen. Dat is dus niet een kwart van van wat ze nu wegen, maar ⅛. Ik hoop dat ik dat nog ga meemaken voordat de verbrandingsmotoren verdwijnen.
 
Maar of het de toekomst heeft?
Ik kan me voorstellen dat de verbrandingsmotoren over 10-15 jaar verboden worden '( , maar ik kan me niet voorstellen dat we dan met net zoveel plezier naar de GP kijken als nu.
Ik denk het wel, ik vond/vind het ook helemaal niks toe ze de 2takten de nek hebben omgedraaid maar ik kijk er nog steeds naar.
Dit seizoen met extra veel plezier zelfs!
 
Van 2-tact naar 4-tact kwam er een ander geluid. Een geluid die als bruut wordt ervaren en daardoor voor de beleving zorgt.
Het is anders maar nog steeds gaaf.
Zal dat ook gelden voor gierende elektromotoren?

Maar goed dat is meer een discussie voor Silly season 2031 :9
 
Ik ben absoluut geen 2 tact fan, het geluid vindt ik al verschrikkelijk en het motorkarakter is niet mee te rijden naar mijn idee. Maar de overgang van 2T naar 4T was gewoon achteruitgang in de racerij.
Racerij moet staan voor licht en daarbij mogen de onderdelen je om de oren vliegen. En 1000cc 4 tact met 250+ pk is krankzinnig maar dat gaan we weer beteugelen met elektronica, nog meer gewicht! Als ze deze vrijheid van elektronica op de 2 tacten hadden toegestaan hadden die nog prima door gekund, en dan +/- 30 kilo lichter dan de 4 tacten van nu.....Racers zwaarder maken en dat vooruitgang noemen is belachelijk!
En dan krijgen we straks stofzuigers met het geluid van een psychopatische boormachine, ruim 200 kilo en wedstrijden van 12 rondjes. Nou de wereld gaat wel vooruit in de toekomst!
Toen de SBK's nog 750 4 en 1000 2 cilinders waren was dat ook nog een mooi kampioenschap, nu is er eigenlijk geen bal meer aan. En dat geld ook voor Motogp tov gp500.

@TeamHeronSuzuki zelfs ik mis de 2 tacten en het is dat het dit jaar een spannend jaar is geweest om de titel. Maar Motogp is niet meer wat het was en het boeit me nu al minder dan de GP500, GP250 en 125. Ik geloof echt niet dat ik met heel veel plezier naar zon merkencup van elektrische motoren ga kijken. Ik denk eerder dat ik lekker de GP500 en de SBK's van eind '80 t/m 2002 ofzo op DVD ga verzamelen :)
 
En dan ben je ineens zelf zo’n ouwe zeikerd 🙈
Nee dat heeft niks met oud of zeikerd te maken! Dan begrijp je het echt niet. De racerij verliest zijn doel daar gaat het om. Racerij is een uithangbord voor een fabrikant en dingen die in de racerij gebruikt worden sijpelen heel langzaam door naar de consument. Maar in aangepaste vorm niet zo als nu bijna 1 op 1. Dat is racen met winkelbrommers wel hele dure winkelbrommers.
 
Volgens mij is het doel van racen elkaar verslaan, al begrijp ik wel wat jij bedoeld.

Qua ontwikkeling van motoren is er nog heel wat mogelijk alleen weet ik niet oif het racen er beter van word ;)
 
Ik ben absoluut geen 2 tact fan, het geluid vindt ik al verschrikkelijk en het motorkarakter is niet mee te rijden naar mijn idee. Maar de overgang van 2T naar 4T was gewoon achteruitgang in de racerij.
Racerij moet staan voor licht en daarbij mogen de onderdelen je om de oren vliegen. En 1000cc 4 tact met 250+ pk is krankzinnig maar dat gaan we weer beteugelen met elektronica, nog meer gewicht! Als ze deze vrijheid van elektronica op de 2 tacten hadden toegestaan hadden die nog prima door gekund, en dan +/- 30 kilo lichter dan de 4 tacten van nu.....Racers zwaarder maken en dat vooruitgang noemen is belachelijk!
En dan krijgen we straks stofzuigers met het geluid van een psychopatische boormachine, ruim 200 kilo en wedstrijden van 12 rondjes. Nou de wereld gaat wel vooruit in de toekomst!
Toen de SBK's nog 750 4 en 1000 2 cilinders waren was dat ook nog een mooi kampioenschap, nu is er eigenlijk geen bal meer aan. En dat geld ook voor Motogp tov gp500.

@TeamHeronSuzuki zelfs ik mis de 2 tacten en het is dat het dit jaar een spannend jaar is geweest om de titel. Maar Motogp is niet meer wat het was en het boeit me nu al minder dan de GP500, GP250 en 125. Ik geloof echt niet dat ik met heel veel plezier naar zon merkencup van elektrische motoren ga kijken. Ik denk eerder dat ik lekker de GP500 en de SBK's van eind '80 t/m 2002 ofzo op DVD ga verzamelen :)
Helemaal mee eens!
Oh nee toch niet, van een fijne 2takt sound krijg ik kippenvel!
 
Nee dat heeft niks met oud of zeikerd te maken! Dan begrijp je het echt niet. De racerij verliest zijn doel daar gaat het om. Racerij is een uithangbord voor een fabrikant en dingen die in de racerij gebruikt worden sijpelen heel langzaam door naar de consument. Maar in aangepaste vorm niet zo als nu bijna 1 op 1. Dat is racen met winkelbrommers wel hele dure winkelbrommers.

dat heeft verder niets met elektrisch racen te maken. Het is gewoon ‘vooruitgang’.
 
Heb ik ook gezegd toen de 2takten de nek omgedraaid werden, ik ga het nu niet nog een keer zeggen.
Ik dus niet, ik vond het erg interessant. Maar nu terug kijkend vanuit technisch vindtik het achteraf geen vooruitgang. En financieel dus ook niet bepaald, en dat was ook een reden destijds.
Nu maak ik me voorlopig nog geen zorgen dat die stofzuigers snel de huidige racerij gaat vervangen, vooruitgang heb ik eigenlijk nog niet kunnen ontdekken. Vanuit puur race technisch oogpunt.
 
Ik snap je punt maar puur (race) technisch is ook niet de enige ‘vooruitgang’ mogelijk natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan