Silly season 2021

FF een gokje, meedenken wordt gewaardeerd
1. Rossi tekend bij Petronas SRT
2. Cruchtlow naar Aprilia of toch Ducati?
3. Dovi blijft gewoon bij Ducati of toch Aprilia?
4. Of toch Zarco naar Ducati fabrieksteam en Dovi helemaal exit..
Nog meer out of the box ideeen?
1 Ja
2 Aprilia
3 Exit, overspeeld zijn hand
4 Zarco
 
HRC heeft Pol Espargaro officieel bevestigd in Repsol
Alex Marquez naar LCR en Crutchlow out.
Morbidelli blijft bij SRT.
 
1 Ja
2 Aprilia
3 Exit, overspeeld zijn hand
4 Zarco
Ik verwacht niet dat je gelijk hebt, maar als ducati eindigt met Miller en Zarco in hun fabrieksteam moeten ze echt eens kritisch naar hun HRM kijken (dat lijkt me sowieso een goed idee, Stoner hebben ze destijds zo'n beetje naar Honda gepest, Lorenzo-debacle...).
 
Helemaal mee eens maar ga hem wel missen op de ktm, hoop dat binder en oliveira het goed kunnen maken !

Verder verwacht ik Rossi bij srt,dovi bij duc, crutch bij aprilia
 
Ergens heb ik ook het gevoel dat MM het wellicht nog 1-2 seizoenen zo dominant vol gaat houden, maar dat de nieuwe generatie hem dan toch wel in gaat halen (letterlijk en figuurlijk).
 
Idd leuk om te bekijken.
Die Razali is wel het baasje👌 met de centjes 😉

Pff ja, die triatlon fiets alleen al, kost gewoon tussen de 10 en 18 mille zon ding.

1594714279286.jpeg
 
Is gebaseerd op de jaren dat hij actief is in de gp
Ik weet niet wat jij onder dominantie verstaat, maar vind hem redelijk dominant. Als je kijkt welk punten voordeel hij vorig jaar had. Hij rijd nu wel meer met "verstand" en hoeft niet elke race te winnen en pakt in dat geval het podium met een 2de of 3de plaats.
 
een leuke inkijk in het petronas team 2019

Ik heb ze alle 6 delen zitten kijken. Maar "leuk" komt bij mij niet op....Wel interessant.
Het is niet meer de racewereld waar ik van hield en genoot. Dit geeft (denk ik) een goede inkijk hoe het er op dit moment aan toe gaat in een topteam in de hoogste "raceklasse".
Het is een keiharde reclame show sport, met een keiharde sportman aan het roer die het zelf niet kon maken in de sport. Ze hebben mazzel met Fabio die past er perfect en doet het boven verwachting. Ook zijn show "jantje huilt - jantje lacht" past daar prima. Maar ik krijg er steeds meer moeite mee om het nog leuk te vinden........... Wat dat betreft is de Eurosportplayer een uitkomst dan kun je later kijken en doorzappen naar alleen de actie op de baan, en hoef je je niet door al dit soort reclame bullshit te worstelen.
BSB en IOMTT is nog echt motorracen naar mijn idee, gasten van verschillend niveau en met verschillende middelen, maar ze rijden wel.
 
Ik heb ze alle 6 delen zitten kijken. Maar "leuk" komt bij mij niet op....Wel interessant.
Het is niet meer de racewereld waar ik van hield en genoot. Dit geeft (denk ik) een goede inkijk hoe het er op dit moment aan toe gaat in een topteam in de hoogste "raceklasse".
Het is een keiharde reclame show sport, met een keiharde sportman aan het roer die het zelf niet kon maken in de sport. Ze hebben mazzel met Fabio die past er perfect en doet het boven verwachting. Ook zijn show "jantje huilt - jantje lacht" past daar prima. Maar ik krijg er steeds meer moeite mee om het nog leuk te vinden........... Wat dat betreft is de Eurosportplayer een uitkomst dan kun je later kijken en doorzappen naar alleen de actie op de baan, en hoef je je niet door al dit soort reclame bullshit te worstelen.
BSB en IOMTT is nog echt motorracen naar mijn idee, gasten van verschillend niveau en met verschillende middelen, maar ze rijden wel.
Daar heb je gelijk in, vond het alleen leuk om te zien hoe zakelijk het eraan toe ging. Uiteindelijk is het ook een buisiness geworden waar veel geld en belangen mee gemoeid zijn.
 
Ik weet niet wat jij onder dominantie verstaat, maar vind hem redelijk dominant. Als je kijkt welk punten voordeel hij vorig jaar had. Hij rijd nu wel meer met "verstand" en hoeft niet elke race te winnen en pakt in dat geval het podium met een 2de of 3de plaats.

Het is nog steeds dominantie maar het is naar mijn mening afgenomen, ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.
 
Het is nog steeds dominantie maar het is naar mijn mening afgenomen, ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.
Er zit wel een nieuwe achterband aan te komen die motogp wat minder v4 minded zou kunnen maken, mogelijk dat je dus gelijk hebt:
 
Ok, als jij het zegt..
Volgens mij mag ik mijn eigen mening hebben toch ?!
Een mening mag verdedigd worden, een mening mag ook bijgesteld worden, als je vindt dat een ander goede punten aanbrengt. (Hoeft niet, mag wel.)

In veel races wint Marquez met slechts kleine verschillen ten opzichte van de mensen achter hem. Als je dat vergelijkt met de "hoogtijdagen" van Bridgestone en fabriekselektronica, waarbij Rossi/Lorenzo/Pedrosa/Stoner alles wonnen met postcodes voorsprong, lijkt Marquez minder dominant. Er zijn ook meer coureurs en motoren in staat om dagsuccessen te pakken, waar het vroeger al een wonder was om vierde te worden op een satellietmotor.

Aan de andere kant: je ziet dat de motoren door spec electronics en Michelin banden meer aan elkaar gewaagd zijn. De zes fabrieken brengen allemaal competitief materiaal mee, in plaats van een wirwar aan CRT, satelliet en uitgerangeerde motoren van drie jaar oud. Avintia bijvoorbeeld beschikt dit jaar voor het eerst over twee Ducati's van slechts één jaar oud volgens mij, en KTM brengt vier gelijkwaardige motoren op de grid.

Kijk je naar de testtijden, kwalificatietijden en racetijden, dan blijkt ook dat competitief materiaal voor iedereen zich vertaalt in kleinere marges. Niet alleen van nummer 1 naar nummer 2; de hele grid past binnen twee seconden van elkaar. "Snel" was ooit genoeg voor podium, nu scoor je daar niet eens punten mee. Mijn conclusie is dan ook dat je met die nauwere marges anders moet kijken dan voorheen. Was ooit heel lang geleden een seconde een groot verschil, dan was tien jaar terug een halve seconde een groot verschil. Maar was vroeger een halve seconde een groot verschil, nu is een tiende een groot verschil.

En zelfs met die kleinere marges, gelijk materiaal voor meer mensen, en competitieve coureurs die allemaal gebrand zijn om Marc te verslaan... Geeft-ie ze tóch 150+ punten aan de broek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan