Silly season 2021

Zeker zeker en zeker, hij domineert het kampioenschap 100%. Maar toch heb ik hem wel dominanter gevonden in andere seizoenen.
Tuurlijk rijd hij nu berekender maar dat vind ik niet het enige verschil.

Hij heeft niet meer die "controle" over andere rijders die hij eerst wel had, ook maakt hij foutjes die hij eerst niet maakte.

En het is niet dat ik hem verafschuw oud, het is het talent van de gp zo simpel is het wel
 
Zeker zeker en zeker, hij domineert het kampioenschap 100%. Maar toch heb ik hem wel dominanter gevonden in andere seizoenen.
Tuurlijk rijd hij nu berekender maar dat vind ik niet het enige verschil.

Hij heeft niet meer die "controle" over andere rijders die hij eerst wel had, ook maakt hij foutjes die hij eerst niet maakte.

En het is niet dat ik hem verafschuw oud, het is het talent van de gp zo simpel is het wel
Ben het hier ergens wel mee eens hoor, MM heeft meer concurrentie en de onderlinge verschillen worden kleiner. Door het constante punten (Podiums) scoren van Marc Marquez heeft hij in de eindstand wel een giga voorsprong....Dus eigenlijk vind ik dat beide stellingen kloppen. Dominantie van Marc zit in bijna altijd aan de finish komen en dan ook nog eens op het podium, waar anderen nog wel eens een 0 score hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ben het hier ergens wel mee eens hoor, MM heeft meer concurrentie en de onderlinge verschillen worden kleiner. Door het constante punten (Podiums) scoren van Marc Marquez heeft hij in de eindstand wel een giga voorsprong....Dus eigenlijk vind ik dat beide stellingen kloppen. Dominantie van Marc zit in bijna altijd aan de finisch komen en dan ook nog eens op het podium, waar anderen nog wel eens een 0 score hebben.
Zoals twonha het perfect omschrijft 👍
 
Zou het ook niet deels iets te maken hebben met de 2019 Honda?
In voorgaande jaren kon hij in de trainingen de grens opzoeken en er overheen gaan en dan met een onmogelijke safe toch er op blijven zitten.
De 2019 Honda was wat minder vergevingsgezind wat in de trainingen, als hij op zoek was naar de grens, dan ook regelmatig resulteerde in een schuiver ipv een safe.
In de races moest hij dus nog meer met zijn koppie gaan rijden en iets verder van de grens afblijven. Hierdoor werden de verschillen met de concurrentie kleiner, maar heeft hij wel verschrikkelijk constante resultaten neer gezet.
 
Remy Gardner naar KTM Moto2 is een toffe zet, vooral omdat dat een pad naar de MotoGP opent voor hem. Als-ie presteert, that is. Dat Darryn Binder in de Moto3 blijft hangen, snap ik dan weer niet. Grote lompe gast, gaat in de Moto3 volgens mij weinig meer leren voor z'n carrière - stroom door! Die hoort volgens mij toch echt ondertussen in de Moto2 klasse aan te treden.
 
Remy Gardner naar KTM Moto2 is een toffe zet, vooral omdat dat een pad naar de MotoGP opent voor hem. Als-ie presteert, that is. Dat Darryn Binder in de Moto3 blijft hangen, snap ik dan weer niet. Grote lompe gast, gaat in de Moto3 volgens mij weinig meer leren voor z'n carrière - stroom door! Die hoort volgens mij toch echt ondertussen in de Moto2 klasse aan te treden.

Zon grote kearl op zon iel klein Honda moto3 machientje ziet er niet uit denk ik. Die KTM is nog wat breden en voller ogend.
 
Remy Gardner naar KTM Moto2 is een toffe zet, vooral omdat dat een pad naar de MotoGP opent voor hem. Als-ie presteert, that is. Dat Darryn Binder in de Moto3 blijft hangen, snap ik dan weer niet. Grote lompe gast, gaat in de Moto3 volgens mij weinig meer leren voor z'n carrière - stroom door! Die hoort volgens mij toch echt ondertussen in de Moto2 klasse aan te treden.
Hij kan wel door willen stromen maar als er geen team interesse tonen houd het snel op..
Als hij zich bij petronas kan bewijzen hebben ze heel snel een moto2 machiene klaar staan hoor
 
Enea naar Avintia is al bevestigd toch? Marini naar Avintia is maar de vraag, omdat ze dan eerst Rabat zouden moeten wippen.
Rabat heeft wel een contract voor 2021.
Er wordt gezegd at hij de motivatie niet meer heeft.
Ducati heeft een plek bij Barni Racing aangeboden aan Rabat.
 
Enea naar Avintia is al bevestigd toch? Marini naar Avintia is maar de vraag, omdat ze dan eerst Rabat zouden moeten wippen.

Hij heeft zelf bevestigd dat hij een getekend MotoGP met Ducati heeft idd, die had ik even gemist. Dan blijft nu alleen Avintia nog over.
Avintia wil Rabat graag ditchen, omdat hun financiële situatie nu zo is dat ze hem niet persé meer nodig hebben.

Voor het kampioenschap is het alleen maar beter. Ik denk dat als bovenstaande uitkomt, de komende jaren het in de MotoGP klasse alleen maar dichter naar elkaar te kruipt. En dat is fantastisch.
 
Marini wordt kampioen en dan is het bijna ondenkbaar dat hij niet naar de MotoGP zou gaan.
Rabat mag dan wel een kontrakt hebben, het is duidelijk dat hij in de MotoGP niets meer te zoeken heeft.
Dorna zal wel wat "helpen" als het moet.
 
...

Melandri is zijn vervanger;
Dat duurde trouwens ook niet lang... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan