Silly season 2021

Word tijd voor een speciale lichtgewicht series ofzo..
Gewoon die nieuwe 300 en 400cc blokken met aardige tuning en dan prototype frames etc.

Kleine 100pk en 100kg moet mooi genoeg zijn om te racen
 
Een soort open klasse zou ook wel mooi zijn, met allerlei motor concepten door elkaar maar dat gaat toch niet meer gebeuren
 
Ik snap je punt maar puur (race) technisch is ook niet de enige ‘vooruitgang’ mogelijk natuurlijk.
Nou ja zo zou het volgens mij wel moeten zijn. Aan de hand van de snelste en de lichtste motorfiets je merk aanprijzen. En een coureur erop die het beest aankan. Maar dat is verleden tijd, ik weet het wel maar vind het dan moeilijk om het dan nog als de "koningsklasse" te zien.
 
Motorcross ook zelfde verhaal, komen ze al op terug 4takt onderhouden is erg duur en 2takten zijn erg schoon tegenwoordig.
 
🤔 ik dacht eigenlijk meer aan motorcross, zelf verhaal of gevolg van?
Zelfde verhaal idd. Het was natuurlijk geen verassing dat Honda vanaf seizoen 1 de Motogp domineerde, met het best uitgedachte concept binnen het eerste reglement een 5 cilinder. Het ding was gelijk snel, betrouwbaar en goed handelbaar. Het is gissen hoelang ze dat ding al klaar hadden staan, maar toen het eindelijk zover was en Honda hun zin kreeg waren ze de enige die er echt klaar voor waren.
 
Motorcross ook zelfde verhaal, komen ze al op terug 4takt onderhouden is erg duur en 2takten zijn erg schoon tegenwoordig.
Ik was een van de eerste die een Yamaha YZ400 op kenteken zette hier in Nederland. Ik heb gelijk mijn Huskie 610 weggedaan toen ik zo'n nieuwe 4 tact in 250cc frame kon betalen. En velen met mij, maar je hebt helemaal gelijk heel veel hobby crossers hebben weer een 2 tact gekocht. 2 tact crosser is veel goedkoper in gebruik en je moet echt een 4 tact fan zijn om in het zand aan een 4 tact te wennen als je met een 2 tact bent groot geworden. Ik wil nooit meer terug naar 2 tact, mijn 4 tact is veel veelzijdiger (enduro, Supermotard en ff een ritje op de weg), maar de echte crossers snap ik wel als ik mijn big-end weer eens eraan hoor komen. ;(
 
Mooi dat er een tweede BMW team bijkomt., extra concurrentie maar toch ook extra informatie/data. Laverty heeft al aardig wat ervaring met de S1000RR en Folger komt ook van de R1, gave aanvulling op het WSBK veld:t
 
Volgens mij hebben zowel Folger als Laverty hun beste tijd wel gehad. Beide teveel in de lappenmand de laatste tijd.
Michael hoeft zich qua concurrentie niet echt druk te maken om die twee, maar wel leuk voor BMW vanwege de extra input en ze kunnen nog best een aardig stukje sturen en hebben de ervaring die nodig is om een fiets te ontwikkelen.
 
Volgens mij hebben zowel Folger als Laverty hun beste tijd wel gehad. Beide teveel in de lappenmand de laatste tijd.
Michael hoeft zich qua concurrentie niet echt druk te maken om die twee, maar wel leuk voor BMW vanwege de extra input en ze kunnen nog best een aardig stukje sturen en hebben de ervaring die nodig is om een fiets te ontwikkelen.
En extra inzet nodig van mannen die punten pakken voor constructeurstitel....
 
Volgens mij hebben zowel Folger als Laverty hun beste tijd wel gehad. Beide teveel in de lappenmand de laatste tijd.
Michael hoeft zich qua concurrentie niet echt druk te maken om die twee, maar wel leuk voor BMW vanwege de extra input en ze kunnen nog best een aardig stukje sturen en hebben de ervaring die nodig is om een fiets te ontwikkelen.
Dat met die lappenmand geldt zeker voor Laverty. Die man heeft echte veel pech gehad.
Maar Folger kreeg in zijn MotoGP jaar een burn-out.
Daarna is hij testrijder van Yamaha geweest en heeft hij dit jaar de IDM gewonnen.
Zonder noemenswaardige blessures.
 
Dat met die lappenmand geldt zeker voor Laverty. Die man heeft echte veel pech gehad.
Maar Folger kreeg in zijn MotoGP jaar een burn-out.
Daarna is hij testrijder van Yamaha geweest en heeft hij dit jaar de IDM gewonnen.
Zonder noemenswaardige blessures.

Is het echt alleen maar "pech" bij Laverty?.... Ik heb altijd een beetje het idee bij hem dat hij zichzelf erg goed vind, en dat hij zelf vind dat hij tussen de beste van de wereld thuis hoort. Tuurlijk als coureur moet je ook wel overtuigt zijn van jezelf, maar zelfreflectie en zelf kritisch heeft hij niet zoveel mee (vindt ik). In zijn 600 SS periode leek hij het helemaal te worden, maar daarna heeft hij van alles gereden en ook niet altijd op het beste materiaal. Nu heeft hij op goed materiaal moeite op er op te blijven zitten en punten te sprokkelen.
Reiterberger heeft ook met overmacht de IDM gewonnen en verdiende zijn plek weer in de WSBK, jammer genoeg had hij het erg moeilijk. Ik geloof nooit dat Folger of Laverty in de buurt Michael gaan komen, laat staan moeilijk maken. Ik denk dat zelfs Sykes met meer ervaring op de BMW het moeilijk krijgt Michael bij te houden.
 
Dat met die lappenmand geldt zeker voor Laverty. Die man heeft echte veel pech gehad.
Maar Folger kreeg in zijn MotoGP jaar een burn-out.
Daarna is hij testrijder van Yamaha geweest en heeft hij dit jaar de IDM gewonnen.
Zonder noemenswaardige blessures.
Geen burnout, 1 of andere zeldzame infectie/ziekte.

 
Is het echt alleen maar "pech" bij Laverty?.... Ik heb altijd een beetje het idee bij hem dat hij zichzelf erg goed vind, en dat hij zelf vind dat hij tussen de beste van de wereld thuis hoort. Tuurlijk als coureur moet je ook wel overtuigt zijn van jezelf, maar zelfreflectie en zelf kritisch heeft hij niet zoveel mee (vindt ik). In zijn 600 SS periode leek hij het helemaal te worden, maar daarna heeft hij van alles gereden en ook niet altijd op het beste materiaal. Nu heeft hij op goed materiaal moeite op er op te blijven zitten en punten te sprokkelen.
Reiterberger heeft ook met overmacht de IDM gewonnen en verdiende zijn plek weer in de WSBK, jammer genoeg had hij het erg moeilijk. Ik geloof nooit dat Folger of Laverty in de buurt Michael gaan komen, laat staan moeilijk maken. Ik denk dat zelfs Sykes met meer ervaring op de BMW het moeilijk krijgt Michael bij te houden.
Laverty waarschijnlijk niet idd, Folger verwacht ik nog wel het een en ander van.
Sykes kwalificeert ze er allemaal uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan