Silly season 2021

De circuitkennis van Miguel Ângelo Falcão de Oliveira op Portimão vorig jaar kwam toch wel enigszins van pas.
De andere MotoGP rijders hadden meer aanpassingsproblemen.
Met afstand naar de overwinning. :}

Dus BAZ moet in het AMA eerst afrekenen met locale helden die al tien, vijftien jaar rondcrossen daar.
Maar heeft er natuurlijk wel het talent voor. 8-)
 
Hahah ja daar zit wat in, was eigenlijk wonderbaarlijk wat hij daar deed ! Gewoon weg rijden en uit beeld verdwijnen.

In het ama zal het ook wel iets verschil maken maar dat verschil is er ook voor jongens die van het ene merk op het andere stappen.. zelfde baan maar heel andere manier van rijden bijvoorbeeld.

Afgelopen jaar werd het zooitje daar op een hoop gereden door Cam Beaubier ala johnny rea ( kwa stijl ook nog eens vergelijkbaar) met daarachter eigenlijk altijd de zelfde jongens ( scholtz, gagne, elias etc ) en ik geloof niet dat dat door de baan kennis kwam van Beaubier ;) Elias en gagne hebben beide op sbk wk nivo gedraaid en rijden toch alweer jaren in de usa. Toch reed Beaubier vaak bij ze weg.. is dat dan alleen talent ? Ik denk dat de fiets en het team ook meespelen ! Zonder goede fiets en team ben je nergens, met of zonder baankennis
 
Hahah ja daar zit wat in, was eigenlijk wonderbaarlijk wat hij daar deed ! Gewoon weg rijden en uit beeld verdwijnen.

In het ama zal het ook wel iets verschil maken maar dat verschil is er ook voor jongens die van het ene merk op het andere stappen.. zelfde baan maar heel andere manier van rijden bijvoorbeeld.

Afgelopen jaar werd het zooitje daar op een hoop gereden door Cam Beaubier ala johnny rea ( kwa stijl ook nog eens vergelijkbaar) met daarachter eigenlijk altijd de zelfde jongens ( scholtz, gagne, elias etc ) en ik geloof niet dat dat door de baan kennis kwam van Beaubier ;) Elias en gagne hebben beide op sbk wk nivo gedraaid en rijden toch alweer jaren in de usa. Toch reed Beaubier vaak bij ze weg.. is dat dan alleen talent ? Ik denk dat de fiets en het team ook meespelen ! Zonder goede fiets en team ben je nergens, met of zonder baankennis
Daarom heb ik al drie jaar een S1000RR. ;) :+
 
En zelfs dat is geen garantie op succes :P

Sorry, kon het niet laten ;)
Ik mag niet klagen met twaalf seconden vooruitgang in mijn pr en snelste van de groep. ✊8-) ;)
Dit jaar de racelicentie halen en naar de snelste groep.
Wellicht de ZAC race in september rijden op CPZ.
Maar velen zullen voor gaan. :+
 
Ik ben ook wel trots op je en wist wel dat je het kan hebben ;)
Ik hoop dat je ook weer een dagje assen gaat doen hoor, wil ik eens met de 10 er achter aan !
 
Ik ben ook wel trots op je en wist wel dat je het kan hebben ;)
Ik hoop dat je ook weer een dagje assen gaat doen hoor, wil ik eens met de 10 er achter aan !
Voorlopig alleen de TOMS cursus op Assen, voor de rest vijf keer CPZ via MSL (2x groep 3B, 3x groep 4) en vijf keer via de MAC Zandvoort.
Door de F1 zijn er verder weinig activiteiten op CPZ na juli.
Dus als de TOMS naar wens gaat vast wel een keertje Assen. ;)
 
De circuitkennis van Miguel Ângelo Falcão de Oliveira op Portimão vorig jaar kwam toch wel enigszins van pas.
De andere MotoGP rijders hadden meer aanpassingsproblemen.
Met afstand naar de overwinning. :}

Dus BAZ moet in het AMA eerst afrekenen met locale helden die al tien, vijftien jaar rondcrossen daar.
Maar heeft er natuurlijk wel het talent voor. 8-)
Je kan een baan zoals Portimao niet vergelijken met de meeste banen in USA. Veel blinde bochten en daar dan nog eens het hoogte verschil bij. Vb Assen is makkelijker te leren dan Portimao.
 
Je kan een baan zoals Portimao niet vergelijken met de meeste banen in USA. Veel blinde bochten en daar dan nog eens het hoogte verschil bij. Vb Assen is makkelijker te leren dan Portimao.
Maar op Assen zag je bij het debuut van Michael van der Mark in de superbikes ook dat hij steeds bijna in het achterwerk van Davies reed.
Dat is dus thuisvoordeel. :Y :? ;)

Misschien moeten we zelf eens op Portimão rijden??
Zoals Jack Miller zei.. "overal op het circuit heb ik een grote glimlach.
Maar dat moet iedere rijder wel hebben."


Bij de Superbikes vond ik het er lang niet zo spectaculair uit zien. :?
 
Maar op Assen zag je bij het debuut van Michael van der Mark in de superbikes ook dat hij steeds bijna in het achterwerk van Davies reed.
Dat is dus thuisvoordeel. :Y :? ;)

Misschien moeten we zelf eens op Portimão rijden??
Zoals Jack Miller zei.. "overal op het circuit heb ik een grote glimlach.
Maar dat moet iedere rijder wel hebben."


Bij de Superbikes vond ik het er lang niet zo spectaculair uit zien.
Kan ook zijn dat dat "thuis voordeel" gewoon extra motivatie is. Ik bedoel alleen maar dat wanneer ze voor het eerst op een nieuw circuit komen ze sneller op snelheid zijn op vb Assen dan op Portimao. Portimoa lijkt me een stuk moeilijker om de snelle lijn te vinden door zijn blinde bochten.
 
Michael houd van die wilde bewegingen en weet op assen bijzonder goed de weg ;)
Als jij het knikje met 10 km/h sneller pakt dna de rest heb je op de rest van de veenslang behoorlijk wat over.

Strubben zal hij altijd wat verliezen, ligt hem blijkbaar niet en dat begrijp ik best :) dus wat dat betreft kunnen we het thuisvoordeel weer opheffen
 
Kan ook zijn dat dat "thuis voordeel" gewoon extra motivatie is. Ik bedoel alleen maar dat wanneer ze voor het eerst op een nieuw circuit komen ze sneller op snelheid zijn op vb Assen dan op Portimao. Portimoa lijkt me een stuk moeilijker om de snelle lijn te vinden door zijn blinde bochten.
Ik ben er twee keer geweest als toeschouwer maar vind het wat weghebben van Brno
 
Michael houd van die wilde bewegingen en weet op assen bijzonder goed de weg ;)
Als jij het knikje met 10 km/h sneller pakt dna de rest heb je op de rest van de veenslang behoorlijk wat over.

Strubben zal hij altijd wat verliezen, ligt hem blijkbaar niet en dat begrijp ik best :) dus wat dat betreft kunnen we het thuisvoordeel weer opheffen
Ja, de Strubben altijd wijd.
Heel opvallend.
In het begin dacht ik dat het aan de Honda lag, maar hij doet het nog steeds. :?
 
Ja, de Strubben altijd wijd.
Heel opvallend.
In het begin dacht ik dat het aan de Honda lag, maar hij doet het nog steeds. :?

Bo neemt hem ook vaak wijd, en er zijn meer rijders die dat doen. Misschien in training en kwali de snelste lijn, maar in de race toch vaak een gat waar concurrenten hem graag inprikken.
 
Bo neemt hem ook vaak wijd, en er zijn meer rijders die dat doen. Misschien in training en kwali de snelste lijn, maar in de race toch vaak een gat waar concurrenten hem graag inprikken.
De aller eerste keer dat ik de strubben nam, nam ik hem veel te krap met gevolg dat ik bij het uitkomen bijna naast de baan zat.
 
De aller eerste keer dat ik de strubben nam, nam ik hem veel te krap met gevolg dat ik bij het uitkomen bijna naast de baan zat.

Doe wel eens circuitdagen met raceauto van familie, en ook dan is Strubben bijzonder. Tijdens dit soort dagen word in de Strubben veel ingehaald, of een andere lijn gekozen zodat je met veel meer drive Veenslang op komt.
 
Strubben met zowel auto als motor laat ik hem hoog er in lopen en dan dood naar beneden vallen maar heb altijd het gevoel dat het sneller kan, alleen ga ik er dan krapper in en krijg ik hetzelfde als @ivan210674 .
Ik offer er nu altijd maar wat op om er snel en veilig uit te komen, auto maakt het nogal een verschil of je fwd of rwd hebt, met fwd is het wachten en wachten en nog eens wachten
 
Strubben is echt een langzame en een bocht waar je keuzes moet maken, krap insturen en bochtensnelheid verliezen of wijd insturen en voor het ingaan een groot gat laten vallen en je zo ingehaald kan worden. Als je alleen rijdt zal deze bocht anders rijden dan in een groepje.

Enige leuke aan de Strubben vind ik het uitaccelereren, altijd inderdaad het gevoel dat het harder en beter kan....
Ik blijf een amateur, maar beleef een boel plezier aan een circuitdagje..

Met auto, geen ervaring.
 
Guess who's back?

Naamloos.png



 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan