Silly season 2022

Ik denk dat dit soort rijders voor niemand bang zijn en uitkijken naar de competitie. :9~
Kan iedereen zien hoe goed ze werkelijk zijn.
Ik denk dat het dubbel op is.. aan de ene kant vinden ze competitie mooi, aan de andere kant willen ze altijd winnen.
Het eerste zie ik wel gebeuren, het 2de iets minder snel in het geval van Cluzel , Mahias e.d. tov Balda en Bulega bijv.
 
Schermafbeelding 2022-01-14 163024.png

 
KTM zou de Super Duke 790R in kunnen zetten zoals Triumph dat gaat doen met de Street Triple RS.
Clipons en kuip erop en gaan. Sterker nog, ik heb de laatste tijd al wat spy pics voorbij zien komen van een vernieuwde 790+ met kuip.
Ik geloof niet dat Triumph die in gaat zetten. Ik denk dat men ze beschikbaar heeft voor als er een team komt die er mee wil rijden. Vooralsnog is er nog maar 1 team wat met Triumph gaat starten en dat is dan met de Daytona.

*edit* ik zie nu het persbericht hierboven dat Triumph zelf inderdaad betrokken is.. *edit*

Voor de rest komt er van alle motoren die hier in de lijst staan natuurlijk niks aan de start. Het is het lijstje van motoren die toegestaan zijn. Leuke lijst maar van die lijst komt er dus gewoon alleen een partij Ducati's bij en 1 verdwaalde triumph. En de MV met een grotere cylinder inhoud maar die fiets reed dus eigenlijk al mee. De rest kun je gevoegelijk vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Tja ik denk dat ik hem toch maar hier plaats.
Ik vind het best silly, Razlan Razali verwacht dat Dovi voor de titel kan gaan dit jaar.
Mijn verwachting is dat hij blij mag zijn als tie de top 10 haalt...
 
Tja ik denk dat ik hem toch maar hier plaats.
Ik vind het best silly, Razlan Razali verwacht dat Dovi voor de titel kan gaan dit jaar.
Mijn verwachting is dat hij blij mag zijn als tie de top 10 haalt...
Die Razali heeft ze niet meer op een rijtje lijkt het wel.
Dovi viel vorig jaar gewoon vies tegen.. zal dit jaar niet ineens heel anders zijn.
Zowel Yamaha als SRT/RNF hebben verschrikkelijk misgegrepen in de grabbelton met talenten.
2023 met Fernandez, dan hebben ze weer een talent in huis.
 
Het staat er ook weer niet zo zwart/wit zoals geschetst.

Razali maakt zich geen zorgen dat veteraan Dovizioso komend seizoen hetzelfde lot zou kunnen ondergaan als Rossi vorig jaar, ook al is de nieuwe protégé de oudste in het MotoGP-veld na Rossi's vertrek. “Mensen vergeten dat Valentino 42 was toen hij bij ons kwam. Dovi is 35 jaar oud. Op die leeftijd was Valentino nog steeds aan de top van zijn kunnen. Dus ik denk dat het moeilijk te vergelijken is."

"Natuurlijk is Dovizioso nu de oudste coureur in het veld, hoewel Aleix Espargaró met 32 niet veel jonger is. Maar Dovi heeft veel bereikt in zijn Ducati-dagen. Hij werd drie keer tweede op het WK. Hij kent de Yamaha van zijn Tech3-dagen en het belangrijkste is dat hij het afgelopen jaar aan vijf races heeft deelgenomen. Ook al deed hij het op een twee jaar oude fiets, hij kon het gevoel terugkrijgen. Hij zat zeker nog niet op de limiet, maar nu hij hetzelfde pakket krijgt en voorbereiding als de andere fabriekscoureurs, denk ik dat hij een van de titelkandidaten kan zijn", zo sprak Razali zijn vertrouwen uit.
 
Mee eens ZXRH88.., echter wel goed in de ton met centen gegrepen....
De Yammie moet ook betaald worden ...
Is ook zeker waar !
Maar voor bijv. een Fernandez waren er ook genoeg centjes gekomen hoor, zet je er 1 pay driver naast en is het verhaal ook rond toch ?!

@Worldbeater ; Mooi hoe ze nog even het vergelijk met Rossi aanhalen qua leeftijd.. als Dovi qua prestaties nou enigszins in de buurt was gekomen had hij het "recht"gehad om het vergelijk te maken.
Anyway, hoop dat Dovi mee kan doen voor het kampioenschap.. dat betekend namelijk dat iedereen kans heeft :P
 
Het staat er ook weer niet zo zwart/wit zoals geschetst.

Razali maakt zich geen zorgen dat veteraan Dovizioso komend seizoen hetzelfde lot zou kunnen ondergaan als Rossi vorig jaar, ook al is de nieuwe protégé de oudste in het MotoGP-veld na Rossi's vertrek. “Mensen vergeten dat Valentino 42 was toen hij bij ons kwam. Dovi is 35 jaar oud. Op die leeftijd was Valentino nog steeds aan de top van zijn kunnen. Dus ik denk dat het moeilijk te vergelijken is."

"Natuurlijk is Dovizioso nu de oudste coureur in het veld, hoewel Aleix Espargaró met 32 niet veel jonger is. Maar Dovi heeft veel bereikt in zijn Ducati-dagen. Hij werd drie keer tweede op het WK. Hij kent de Yamaha van zijn Tech3-dagen en het belangrijkste is dat hij het afgelopen jaar aan vijf races heeft deelgenomen. Ook al deed hij het op een twee jaar oude fiets, hij kon het gevoel terugkrijgen. Hij zat zeker nog niet op de limiet, maar nu hij hetzelfde pakket krijgt en voorbereiding als de andere fabriekscoureurs, denk ik dat hij een van de titelkandidaten kan zijn", zo sprak Razali zijn vertrouwen uit.
Klopt, maar ik denk dat tie echt totaal niet mee gaat doen voor de titel, niet eens in de buurt.
Als Dovi überhaupt een podium pakt zou het een wonder zijn en reden om 3 weken dronken te worden samen met het team.
 
Klopt, maar ik denk dat tie echt totaal niet mee gaat doen voor de titel, niet eens in de buurt.
Als Dovi überhaupt een podium pakt zou het een wonder zijn en reden om 3 weken dronken te worden samen met het team.
Iedereen op een fabrieksmotor is titelkandidaat denk ik.
Alleen Dovi wel de minst waarschijnlijke. :Y
Maar zeg nooit nooit.. misschien gaat Dovi het nieuwe jaar net zo sterk in zoals Zarco vorig jaar.
Alleen dan nog volhouden. ;)
 
Iedereen op een fabrieksmotor is titelkandidaat denk ik.
Alleen Dovi wel de minst waarschijnlijke. :Y
Maar zeg nooit nooit.. misschien gaat Dovi het nieuwe jaar net zo sterk in zoals Zarco vorig jaar.
Alleen dan nog volhouden. ;)
Ergens komt bij mij steeds de naam Jorge Martin naar boven voor de verassingen.
Pecco Bagnaia staat bovenaan het lijstje voor WK bij mij..., gun het hem heel erg.
 
Ergens komt bij mij steeds de naam Jorge Martin naar boven voor de verassingen.
Pecco Bagnaia staat bovenaan het lijstje voor WK bij mij..., gun het hem heel erg.
Jorge Martin had natuurlijk een paar hele opvallende resultaten en werd steeds constanter.
Heel verrassend zal het dan niet zijn?
En Pecco Bagnaia was de tweede seizoenshelft praktisch onverslaanbaar.
Puntjes vergelijken gaat nu even niet zo snel op de telefoon.
Maar het had zomaar wat krapper kunnen zijn allemaal?
Misschien zie ik het door de rode bril. :+
 
Maar het had zomaar wat krapper kunnen zijn allemaal?
Bagnaia mocht zich pas vanaf de tweede helft van het seizoen racewinnaar gaan noemen. Toen was de strijd al haast gelopen, en kon Fabio in 'management mode' (voor zover die jongens dat doen).

Ik ben ervan overtuigd dat als Bagnaia op Mugello gewonnen had, in plaats van een crash vanuit koppositie, het seizoen nog wel eens héél anders had kunnen lopen. Maar ja, daar koop je niks voor, dus '21 is voor Quartararo en in '22 beginnen ze allemaal weer met nul punten, nieuwe motoren, nieuwe omstandigheden. :Y
 
1 op 1 gevecht van Pecco en Marquez in Aragon was echt gaaf, ik denk dat Pecco daar echt veel geleerd heeft. Ook over Marquez, en dat kan dit jaar nog wel eens heel goed van pas komen.

 
Pecco is gigantisch slim, zal dit seizoen moeten laten zien dat hij de kampioen kan zijn.
Bastianini moet laten zien dat hij met de nieuwere fiets op meerdere banen snel kan zijn, wk zie ik hem niet worden in 22
Marquez kan wel eens heel veel geluk hebben als die nieuwe honda goed is.
Martin word lang niet overal genoemd maar zie ik echt als enorme kanshebber, afgelopen jaar heeft hij zoveel bijzondere dingen laten zien.

Fabio en de suzuki boys heb ik vraagtekens bij.

Miller, Morbi , Zarco , aprilia en ktm zie ik allemaal als kanshebbers op overwinningen maar niet als kanshebbers op de titel.

Hoop op wederom een fanstastisch seizoen met spannende races en veel verschillende winnaars.
 
Terug
Bovenaan Onderaan