Silly Season

Gerucht ging ook dat die volgend jaar op de motor van Alex Marquez zou zitten.
Heb ik overigens de laatste weken niets meer over gehoord
 
En Aleix Espargaro exit bij Aprilia….

Als ze dit soort grappen kunnen maken is het denk ik vrij aannemelijk dat Aleix heeft bijgetekend bij Aprilia. Ik hoop het voor hem en voor Aprilia van wel.

Lijkt toch een goede combinatie te zijn.
 
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze site is maar ook hier gonst het van de geruchten:


Overigens is alles als "possible" te omschrijven maar waar rook is, is.....
 
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze site is maar ook hier gonst het van de geruchten:


Overigens is alles als "possible" te omschrijven maar waar rook is, is.....
Tja er zijn 24 motoren op de grid.
Nu Suzuki stopt gooit dat wel roet in het eten.
Mir & Rins zouden/wilden verlengen met Suzuki.
Bijna alle rijders (behalve Pecco, Marquez & Morbidelli als ik mij niet vergis) zijn aan het einde van hun contract.
Dan wordt het een aardige stoelendans.
Er zijn nog wel teams geïnteresseerd in de grid slots van Suzuki, maar het is afwachten wie het wordt met welke constructeur, daarna de rijders.
Bastianini heb ik nergens van gelezen dat hij Ducati gaat verlaten.
Sterker nog er wordt gezegd dat tie mogelijk de plek van Miller of Zarco kan overnemen.
 
Tja er zijn 24 motoren op de grid.
Nu Suzuki stopt gooit dat wel roet in het eten.
Mir & Rins zouden/wilden verlengen met Suzuki.
Bijna alle rijders (behalve Pecco, Marquez & Morbidelli als ik mij niet vergis) zijn aan het einde van hun contract.
Dan wordt het een aardige stoelendans.
Er zijn nog wel teams geïnteresseerd in de grid slots van Suzuki, maar het is afwachten wie het wordt met welke constructeur, daarna de rijders.
Bastianini heb ik nergens van gelezen dat hij Ducati gaat verlaten.
Sterker nog er wordt gezegd dat tie mogelijk de plek van Miller of Zarco kan overnemen.
Ik weet niet of Miller het Ducati fabrieksteam gaat verlaten:

"Bagnaia commented that he wants Jack Miller to stay. Not to bring him any rider, not Bastianini, not Martin, not anything. That he wants Jack Miller to stay because he is a rider who fulfils his role well. Miller has accepted his role as a team-mate. He had the strategy for this race, fantastic, perfect, it was going great. Miller went out first, pulled and pulled. Pecco was not in a hurry, because he knew that when he passed him he would have no opposition. Miller even went wide, and he stayed there as a squire'

We gaan het zien. Ik ben wel benieuwd hoe de stoelendans zich gaat ontwikkelen.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat Mav geld meegenomen heeft, is weer een nieuwe TopGun film uit dus welicht wat centjes gekregen van de filmboys 8-)

Bastianini krijgt plekje in fabrieks team van Ducati...3 overwinningen tot nu in 2022, en Italiaan ook nog:P
 
Zo dan...maar 2 Yamaha's aan start in 2023.
En hoorde we Dorna nou roepen dat het Suzuki fabrieksteam alleen maar kon worden vervangen door een ander fabrieksteam en niet door een klanten team? Dat heeft lang geduurd. _O-...maar er was ook geen keuze.
 
:^
Erg laat van Suzuki en Yamaha + Petronas leek ook ineens de tweede viool te spelen na het succesvolle eerste jaar.
Een andere fabrikant er bij was ook wel leuk geweest.
Kawasaki had geen belangstelling, andere fabrikanten die groter zijn dan 'the big five', en die wij hier niet eens kennen hebben ook geen interesse door de lage aantallen die wij in het Westen kopen.
 
En hoorde we Dorna nou roepen dat het Suzuki fabrieksteam alleen maar kon worden vervangen door een ander fabrieksteam en niet door een klanten team? Dat heeft lang geduurd. _O-...maar er was ook geen keuze.
Suzuki team is helemaal nog niet vervangen, dus waar heb je het over ?
 
Suzuki team is helemaal nog niet vervangen, dus waar heb je het over ?
Ach natuurlijk het satellietteam van Yamaha wordt vervangen door een 2e fabrieksteam van Yamaha....tsja de hoop sterft als laatste 8-)

edit: volgens Lin Jarvis staan er volgend jaar maar 2 Yamaha's op de grid in de MotoGP.
Dan wordt het fabrieks team waarschijnlijk CF Moto, hoewel ik vermoed dat Xi Jinping pas een Chinees team in de MotoGP wil als er ook Chinese rijders op zitten.
 
Laatst bewerkt:
In 2023 is het aantal deelnemende motoren uit Japan na mijn inziens triest laag.
Nog afwachten over het aantal in de Moto3 maar lijk mij zorgelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan