Silly Season

Als je naar de laatste 2 seizoenen kijkt dan heet hij deze stap duidelijk verdiend. Als alles naar verwachting loopt dan zal hij volgens mij de eerste sinds Freddie Spencer zijn die 2 Wereldtitels in 1 seizoen pakt. Weliswaar geen MotoGP maar toch.
Spencer reed de 2 klasses op één dag en op veel moeilijker te rijden ( en veel mooiere) machines.
 
Spencer reed de 2 klasses op één dag en op veel moeilijker te rijden ( en veel mooiere) machines.
Zonder afbreuk te doen aan de prestatie van Spencer (hij was mijn jeugdheld), maar na 7 weekenden was hij kampioen in beide klassen. Hij heeft er totaal maar 17 races voor gevochten.
Aegerter heeft er 14 verreden alleen in de WSS, en moest tussendoor ook nog even naar andere circuits reizen om daar de MotoE races te rijden.
Geen idee hoeveel races er bij de MotoE op jaarbasis verreden worden, ik volg het niet, en het rijdersniveau is niet zo competitief als in de andere WK klasses, maar het blijft knap.
 
Zonder afbreuk te doen aan de prestatie van Spencer (hij was mijn jeugdheld), maar na 7 weekenden was hij kampioen in beide klassen. Hij heeft er totaal maar 17 races voor gevochten.
Aegerter heeft er 14 verreden alleen in de WSS, en moest tussendoor ook nog even naar andere circuits reizen om daar de MotoE races te rijden.
Geen idee hoeveel races er bij de MotoE op jaarbasis verreden worden, ik volg het niet, en het rijdersniveau is niet zo competitief als in de andere WK klasses, maar het blijft knap.
Helemaal mee eens..., een echte doorzetter die Aegeter in mijn ogen. Hij verdient de stap naar de superbikes.
 
1664537110515.png

De nieuwe MotoGP-kalender. Erbij Kazachstan en India en eraf Aragon en Finland.
 
Volgens mij voert Spa de verbeteringen in fases door en is de volgende stap de veiligheidseisen doorvoeren waarmee er MotoGP races georganiseerd zouden mogen worden.

Zodra Spa er op staat laat ik Assen voortaan voor wat het is waarschijnlijk.
 
Er gaan geen Europese GP'S bijkomen. Azie en midden oosten gaan meer GP's naar toe. Markt is daar groter en meer geld beschikbaar
Allemaal logisch natuurlijk. Maar ik kan niet zeggen dat ik dat vooruitgang vindt voor het racen. Het wordt weer duurder op deze manier lijkt mij.
Zou juist minder geld moeten kosten en makkelijker bereikbaar voor iedereen.
 
Ik heb vooral het idee dat Brookes sowieso de eerste helft van het seizoen al jaren niets meer laat zien.. tegen de showdown begint hij iets meer naar voren te komen.

Had liever bv buchan op die plek gezien aast hicky
 
Ik heb vooral het idee dat Brookes sowieso de eerste helft van het seizoen al jaren niets meer laat zien.. tegen de showdown begint hij iets meer naar voren te komen.

Had liever bv buchan op die plek gezien aast hicky
Buchan zit toch ook bij een topteam?
Liever dan Storm Stacey.
 
Laatst bewerkt:
Zonde van de plek in dit team. Die Brookes zat in een goed team en rijdt al jaren geen deuk in een pakje boter meer.
Met jaren heb je gelijk. Vorig jaar en dit jaar. Maar 2020, en dat is toch niet eens zo lang geleden kampioen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan