Silly Season MotoGP komt op gang, wie rijdt waar in 2008!?!?

waarschijnlijk kun je team roberts schrappen uit het lijstje
in moto 73 staat dat honda stopt met leveren aan klanten,omdat hun capaciteit is bereikt
dus roberts zal zonder honda blokken komen,en hij had geshopt bij kawasaki en nog een ander voor blokken maar ook daar bot gevangen
 
Tech-3 rijd next year niet meer op die rommel van Dunlop.

Denk ook niet dat James daar op had willen rijden.
Welke gek wel eigenlijk
 
Ik vermoed dat het Yamaha Fiat MotoGP team volgend jaar bestaat uit Rossi en Toseland.

Lorenzo krijgt met Fortuna een eigen MotoGP team, en het Dunlop Yamaha team krijgt volgend jaar toch ander merk banden ??? En hier zal dan Edwards gaan rijden en ???Guintoli ???

Hoe kom je daarbij ??? Hij word teamgenoot van Rossi toch ?

En vind het van Toseland een slechte zet. Waarom, vraag het me niet, voorgevoel.
Kan altijd goed uitpakken natuurlijk ;)
 
Hoe kom je daarbij ??? Hij word teamgenoot van Rossi toch ?

En vind het van Toseland een slechte zet. Waarom, vraag het me niet, voorgevoel.
Kan altijd goed uitpakken natuurlijk ;)
Dat is nog niet bekend, maar de geruchten zijn dat hij een eigen team krijgt
 
waarschijnlijk kun je team roberts schrappen uit het lijstje
in moto 73 staat dat honda stopt met leveren aan klanten,omdat hun capaciteit is bereikt
dus roberts zal zonder honda blokken komen,en hij had geshopt bij kawasaki en nog een ander voor blokken maar ook daar bot gevangen


prop er een desmo in en knall'n
 
Nu bekend is dat Toseland vertrekt bij TenKate ben ik heel erg benieuwd wie hem gaat vervangen.
Neil Hodgson misschien? O-)
 
Nu bekend is dat Toseland vertrekt bij TenKate ben ik heel erg benieuwd wie hem gaat vervangen.
Neil Hodgson misschien? O-)

Kenan Sofuoglu naar de superbikes !

Of Charpentier, ondanks z'n slechte seizoen en vers bloed op de 600's.
 
Nu bekend is dat Toseland vertrekt bij TenKate ben ik heel erg benieuwd wie hem gaat vervangen.
Neil Hodgson misschien? O-)

Ik denk niet dat Ten Kate gaat kiezen voor een 'onbekende'.
De opvolger van Toseland gaat denk ik komen uit het supersport team....en dan gok ik op Charpentier....die is wel toe aan een nieuwe uitdaging!
 
Yamaha team's volgend jaar bekend:

Fiat Team: Rossi en Lorenzo
Tech-3: Toseland en Edwards, waarschijnlijk met Michelins
 
Iemand hier nog mooie theorieën voor nog 3 weg te geven Honda zitjes :?

Gresini heeft er 2 beschikbaar, waarschijnlijk 1 voor Elias en 1 vacature (Dovizsioso :? ) en LCR krijgt er 1 vrij omdat Checa testrijder van Ducati gaat worden.
En gaat D'Antin verder met Barros en Hoffmann :?

Verder denk ik dat KR het voor gezien houdt -O-

Sofuoglu gaat het plekje van Toseland overnemen in de Superbikes, naast Rolfo. Van Charpentier loopt z'n contract na dit seizoen dacht ik af dus zou zomaar kunnen dat Ten Kate 2 coureurs uit de hoge hoed gaat toveren :) En ik dacht dat er sprake kan zijn van 4 Ten Kate Blades in 2008 :?
 
inderdaad *D

Loris Capirossi rijdt volgend seizoen voor Suzuki in de MotoGP-klasse. De Italiaanse motorcoureur, nu nog uitkomend voor Ducati, heeft met de Japanse fabrikant overeenstemming bereikt over een 1-jarig contract met een optie voor 2009.
 
Colin Edwards heeft bevestigd dat hij volgend jaar zal uitkomen voor Tech 3 Yamaha, hij wordt dan de teamgenoot van James Toseland.


Edwards heeft eerder dit weekeinde gesprekken gevoerd met Yamaha Racing directeur Lin Jarvis en Tech 3 team baas Hervé Poncharal. Tijdens deze gesprekken zou een mondelinge overeenkomst zijn bereikt voor het komende seizoen. Edwards zou tijdens deze gesprekken de bevestiging hebben gekregen dat hij volledige ondersteuning van de fabriek zal krijgen.

Yamaha heeft de Texaan overgeplaatst naar het team om ruimte te creëren voor Jorge Lorenzo, de regerend wereldkampioen in de 250cc categorie, die dus met Valentino Rossi het officiële fabrieksteam voor Yamaha zal gaan vormen.

Op dit moment is nog niet duidelijk of Edwards en Toseland de beschikking zullen krijgen over Michelin of Bridgestone banden maar de langlopende relaties tussen Edwards en Michelin die door de Franse bandenfabrikant erg wordt gerespecteerd als test coureur lijkt het definitieve einde in te luiden tussen Tech 3 en Dunlop. Poncharal liet volgens het engelse commentaar duo geval weten dat het zijn keuze zou zijn en niet die van Yamaha.

Zaterdagmiddag zou Edwards in een kort gesprek met het Engelse motorblad ingegaan zijn op enkele onderdelen van zijn overeenkomst al is duidelijk dat het een en ander nog definitief op papier zal moeten komen en zal moeten worden uitgewerkt.

“Ik ben eigenlijk heel erg tevreden over deze een jarige overeenkomst, sterker nog ik ben zeer gelukkig,” vertelde de ‘Texas Tornado’. “Nog niet alle details zijn uitgewerkt maar in de basis zijn we het eens en heb ik mijn toezegging gegeven. Yamaha heeft eigenlijk laten weten, dat ze voor mij wil zorgen, maar dat ze liever hadden dat ik zou gaan rijden voor Tech 3. Dat is een scenario waarin ik mijzelf ook wel kan vinden."

"Ik heb altijd een goede relatie gehad met Hervé en ik ken ook de meeste van de andere mensen binnen het team we zijn immers buren geweest,” aldus Edwards, die tevens aangaf blij te zijn met de hernieuwde samenwerking met Toseland, die recentelijk heeft aangegeven de overstap te zullen maken naar het Tech 3 team.

“James en ik kunnen goed met elkaar overweg en we zijn eerder teamgenoten geweest (Edwards reed in het WK Superbike toen James in het WK Supersport voor het zelfde team reed), ik hoop voor hem dat ik zijn overstap makkelijker kan maken en ik zal alles wat ik weet met hem delen om hem verder te kunnen helpen binnen het team."

Edwards zou tevens hebben gezegd dat hij van plan was om zijn MotoGP carrière na het komende seizoen te beëindigen om daarna met Yamaha nog twee jaar in het AMA Superbike wil rijden.

“Dat zou inderdaad mijn droomscenario kunnen zijn, ik heb geen enkele behoefte om nog te rijden voor een andere fabrikant,” aldus de sympathieke Amerikaan.

Ook Hervé Poncheral zinspeelde al op een overeenkomst met de Amerikaan.

“Colin is een prettige persoon in de omgang en hij is nog steeds een top coureur, ik denk dat Colin en James een erg sterk team zouden kunnen zijn. De eerste keer dat ik met hem heb gesproken was in Assen, daar heb ik hem opgezocht in zijn motorhome en we hebben kort met elkaar gesproken. Hij heeft me daar laten weten dat hij wilde wachten op de beslissing van Yamaha maar persoonlijk had hij geen enkel bezwaar om samen te werken met ons team. Hij heeft toen al aangegeven dat hij graag bij Yamaha wilde blijven, daarna hebben we ook nog kort met elkaar gesproken in Laguna Seca en daarna hebben we nog enkele sms’jes met elkaar uitgewisseld tijdens de achter ons liggende zomerpauze. Ik weet bijna zeker dat Yamaha hem een plaatsje in ons team had aangeboden maar ik moest wachten tot het mij verteld werd. Toen we wisten wat Yamaha wilde doen moest ik er achter zien te komen hoe Colin er over dacht om daarna te kijken hoe we dat zouden kunnen realiseren.”

bron: racesport.nl
 
Laatst bewerkt:
Yamaha:
Yamaha Factory Team:
- Valentino Rossi
- Jorge Lorenzo

Tech 3 Yamaha:
- Colin Edwards
- James Toseland

Repsol Honda:
- Nicky Hayden
- Pedrosa (wel toegezegd, nog niet getekend)

Gresini Honda
- Elias
- Ze hebben het hier over DeAngelis

JiR Honda:
- Shinya Nakano

Team Kenny Roberst: Weet nog niet of ze volgend jaar weer starten
- Kurtis Roberts Jr. ?

Checinello's team
- Waarschijnlijk Doviziosio

Ducati Factory Team:
- Casey Stoner
- Marco Melandri
(- Checa wordt fabriekstestrijder)


D'antin Ducati:
- Guintoli
- 2e zitje nog onbekend

Kawasaki Racing Team
- John Hopkins
- Vacature

Rizla Suzuki:
- Chris Vermeulen
- Capirossi
 
Laatst bewerkt:
T is bevestigt (racesport / motormeuk), Sylvain Guintoli rijd volgend jaar op een Pramac Ducati
 
De enigen die nog geen zit hebben is dus Puniet , West , Tamada , Barros , Hofmann ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan