Silly Season MotoGP komt op gang, wie rijdt waar in 2008!?!?

Nakano in 2008 naar Gresini Honda

Fausto Gresini heeft middels een uitgebrachte persverklaring officieel bekend gemaakt dat Shinya Nakano, dit seizoen uitkomend voor Konica Minolta Honda, in 2008 uit zal gaan komen voor zijn Gresini Honda satelliet team.

De Japanse rijder kende, nadat hij aan het eind van vorig seizoen de overstap maakte van Kawasaki, een hoofdzakelijk moeilijk jaar aan boord van de RC212V. De 30 jarige Nakano zal naast debutant Alex de Angelis uit gaan komen voor Gresini's satelliet Honda team welke volgende week na de laatste race van het seizoen afscheid zal gaan nemen van hun huidige rijders Melandri en Toni Elias.

"Ik ben blij dat Shinya Nakano, samen met Alex de Angelis, de kleuren zal gaan verdedigen van ons team op een Honda RC212V met Bridgestone banden," vertelde Gresini in een officieel uitgebracht persbericht. Shinya is een rijder met een groot potentieel, iets wat hij tot dusver maar gedeeltelijk heeft kunnen laten zien. We hebben net als Honda en Bridgestone een groot vertrouwen in hem. We hebben een contract met Shinya getekend voor een jaar met een optie voor een volgend seizoen. We zullen direct na de laatste race in Valencia starten met de voorbereidingen voor het komende seizoen, een belangrijke sessie waar onze rijders kunnen beginnen met het vinden van vertrouwen in het 2008 pakket."

Nakano liet zelf weten blij te zijn met de overstap, in het bijzonder over de toekomstige samenwerking met de gerespecteerde teammanager Gresini.

"Het is mij een genoegen samen te mogen gaan werken met het Gresini team," verklaarde de voormalige nummer twee uit het 250cc wereldkampioenschap. "Ik ken Fausto, hij was een rijder voordat hij teammanager werd en hij heeft al vele jaren goed samengewerkt met Honda HRC. Ik ben verheugd iets te mogen leren van het team en samen te mogen werken met mijn nieuwe teamgenoot Alex de Angelis. Ik geloof dat we samen voor een goed seizoen kunnen gaan zorgen. Ik kijk er ook naar uit om samen te gaan werken met Bridgestone; ik heb goede herinneringen aan hen."

De bevestiging van Nakano door het team zorgt voor een eind aan de speculaties over de toekomst van Elias bij Gresini Honda, iets wat al geruime tijd in de lucht hing. Tevens is het een bevestiging dat er geen mogelijkheden meer zijn voor voormalig MotoGP coureur Max Biaggi om deel uit te gaan maken van het satelliet team, iets wat vanaf het afgelopen weekend in Sepang de geruchtenmolen alweer volop deed draaien.
 
D'Antin bevestigd Elias


De geruchten rondom de komst van Toni Elias naar het Pramac d'Antin team hingen al lange tijd in de lucht maar het team heeft het nu officieel bekend gemaakt.


De MotoGP toekomst van de Spanjaard leek onzeker nadat Fausto Gresini geen gebruik maakte van de optie in zijn huidige contract. Nu is het tiende WK seizoen van de populaire Elias dus toch zeker gesteld.

Elias maakte in 2005 de overstap naar de MotoGP klasse, eerst op Yamaha daarna Honda en nu Ducati, en wist in totaal drie MotoGP podiums te behalen.

De 24 jarige Spanjaard heeft één overwinning op zijn naam staan en dat was tijdens de epische race vorig jaar in Portugal. Dit seizoen rijdt hij op de Honda RC212V een beetje wisselvallig met een tweede plaats in Turkije als beste resultaat. Hij liep in Assen een vervelende been blessure op en werd daardoor genoodzaakt om drie ronden van het wereldkampioenschap te moeten missen maar wist weer sterk terug te komen en behaalde vorige maand op Motegi een podium.

Elias zal de garage moeten delen met Sylvain Guintoli, de andere nieuwkomer bij het team voor 2008. Het aantrekken van Elias betekend dat er voor de huidige Pramac d'Antin rijders Alex Barros en Chaz Davies - een invaller voor de laatste drie races van 2007 - geen plaats meer is.
 
Ik dacht iets te horen afgelopen weekend, dat team Roberts niet meer terug zou komen vogend jaar. :?

Klopt, maar hoorde het zelfde weekend ook iets dat ze met Ducati gaan samen werken?!
Dat ze een duc krijgen en die vervolgens dan op hun eigen manier mogen verkrachten zodat ze weer achteraan mogen rijden :+
 
Klopt, maar hoorde het zelfde weekend ook iets dat ze met Ducati gaan samen werken?!
Dat ze een duc krijgen en die vervolgens dan op hun eigen manier mogen verkrachten zodat ze weer achteraan mogen rijden :+

Howowowo een beetje respect. Roberts is de enige privateer die zelf frames maakt en vervolgens blokken least van een fabrikant. En daar tot dit jaar zeer verdienstelijk mee reed. Een Duc 'krijgen en mogen verkrachten' is een beetje kort door de bocht.
 
396302.jpg

396303.jpg

Andrea Dovizioso op de JIR

JiR Team Scot is born!
Monday, 5th November 2007

As expected, JiR has joined forces with Team Scot to run 250GP ace Andrea Dovizioso in the 2008 MotoGP World Championship - and Yuki Takahashi in the quarter-litre class.
 
Laatst bewerkt:
396428.jpg

396339.jpg


Schumi was snel vandaag 1min 32.748secs just five seconds off Pedrosa's race lap record
 
Terug
Bovenaan Onderaan