Silly Season MotoGP komt op gang, wie rijdt waar in 2008!?!?

Sjakie1000

Die hard MF'er
7 jun 2007
931
0
x
Zet hier nieuwe geruchten over rijderswissels neer.
Waar zou jij een rijder graag zien *O*


Nu onofficieel bekend is geworden dat John Hopkins volgend jaar voor Kawasaki zal rijden is de transfermolen binnen de MotoGP flink los gebarsten.
Op dit moment zijn er officieel drie rijders vastgelegd voor volgend jaar - Valentino Rossi, Nicky Hayden en Casey Stoner. Onofficieel is bekend geworden dat Hopkins de groenen gaat versterken en daardoor is er nu natuurlijk een plaats vrij gekomen bij Suzuki, een volwaardig fabrieksteam wat dit seizoen duidelijk beter is gaan presteren.

Voor wat betreft dit zitje bij Suzuki duiken in de media de namen op van AMA Superbike kampioen Ben Spies, Marco Melandri, Alex de Angelis en WK Superbike rijder James Toseland waarbij Melandri eigenlijk al weer af lijkt te vallen want hij schijnt dicht bij het tekenen van een contract met Ducati te zitten, iets waar hij vorig jaar ook al mee bezig was totdat Fausto Gresini het bod van Ducati evenaarde. Melandri heeft het niet meer naar zijn zin bij Honda dus dat hij daar na dit seizoen weg gaat lijkt overduidelijk, de vraag is alleen nog waar naar toe. Melandri's vrijgekomen plaats bij Gresini wordt door de sponsoring van HANNspree meteen in verband gebracht met Toseland terwijl ook Toni Elias zijn plaats niet zeker is.

Kawasaki schijnt ook nog bezig te zijn met het aantrekken van Loris Capirossi waardoor het huidige rijdersduo, Randy de Puniet en Anthony West, werkloos zullen worden. De Australiër heeft met de twee races die hij tot nu toe gereden heeft aardig indruk weten te maken, als hij zo door blijft gaan zal het vinden van een plekje voor 2008 misschien wel niet zo moeilijk worden.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over het voorcontract dat Jorge Lorenzo op zak heeft, waarbij Colin Edwards mogelijk naar Tech 3 vertrekt, terwijl ook Andrea Dovizioso graag de overstap naar de MotoGP zou willen maken. Genoeg stof om over na te denken dus.


(Bron: RTLGP)
 
Official: Hopkins to Kawasaki.
Thursday, 12th July 2007

Several days after the leaking of John Hopkins' surprise decision to leave Suzuki, Kawasaki has broken its silence and officially confirmed that the Anglo-American will ride a ZX-RR for the next two seasons.

With his name at the top of most team managers' wish list, Hopkins turned down a number of lucrative offers - not least from Suzuki - to sign with Kawasaki. Securing the 24-year-old Anglo-American's services was the culmination of weeks of negotiations between Hopkins' management company and Kawasaki's competition manager, Michael Bartholemy.

"We have had our eye on John for some time, so we didn't hesitate to open negotiations with him as soon as we heard he was considering his options for the next two years," explained Bartholemy. "The discussions haven't been easy, as John is probably the most sought after rider in the paddock at the moment, but we are happy that, of all the options open to him for next year, he finally chose to join Kawasaki."

Hopkins, from San Diego in California, made his grand prix debut in 2002 for the WCM Red Bull team, for whom he raced a 500cc two-stroke against the new breed of four-stroke MotoGP machines.

After impressing during his rookie year, for the following season Hopkins secured a seat alongside former 500cc world champion, Kenny Roberts, in the factory Suzuki MotoGP squad, for whom he is now in his fifth season.

While the #21 has undoubtedly made progress during his time in the premier-series, taking his first pole position last season and first podium earlier this season, Hopper - like Kawasaki - is yet to win a MotoGP race.

"John has both the ability and the determination necessary to win races but, before this year, he maybe hasn't had the machinery necessary. I'm confident that the combination of John Hopkins and Kawasaki's Ninja ZX-RR will be a potent one next year, and we're looking forward to seeing John realise both his and Kawasaki's full potential," continued Bartholemy.
 
Officiëel: Jorge Lorenzo naar Yamaha Factory Racing Team

Jorge Lorenzo rijdt vanaf 2008 minimaal 2 jaar bij het Yamaha MotoGP-team.
Ofwel, Rossi en Lorenzo naast elkaar en Colin Edwards mag een andere baan gaan zoeken...
 
Laatst bewerkt:
Officiëel: Jorge Lorenzo naar Yamaha Factory Racing Team

Jorge Lorenzo rijdt vanaf 2008 minimaal 2 jaar bij het Yamaha MotoGP-team.
Ofwel, Rossi en Lorenzo naast elkaar en Colin Edwards mag een andere baan gaan zoeken...

Jij hebt maar de helft van het verhaal gehoord ;)

"This seems to suggest that the widely-rumored one-man team, consisting of Jorge Lorenzo, with tobacco money from Fortuna, is likely to be a reality, leaving open the possibility of Colin Edwards staying as the development rider with the Fiat Yamaha team, alongside Valentino Rossi."
 
Jammer dat Hopkins weggaat bij Suzuki! Bij beiden zit er een stijgende lijn in, ik vind het een goede combinatie. Vermeulen is inmiddels vastgelegd voor het volgend seizoen. Melandri is ook al geen optie meer want hij gaat naar Ducati.
 
Jij hebt maar de helft van het verhaal gehoord ;)

"This seems to suggest that the widely-rumored one-man team, consisting of Jorge Lorenzo, with tobacco money from Fortuna, is likely to be a reality, leaving open the possibility of Colin Edwards staying as the development rider with the Fiat Yamaha team, alongside Valentino Rossi."

Jij blijkbaar ook ;)

http://www.superbikeplanet.com/2007/Jul/070725-ce2.htm
 
ik hoop dat litjens en van de garde het een beetje normaal gaan doen in de 125-klasse, zodat ze zichzelf een beetje in de aandacht rijden.
 
Voor de MotoGP ziet het er op het moment als volgt uit dus:


Yamaha:
Yamaha Factory Team:
- Valentino Rossi
- Jorge Lorenzo

Tech 3 Yamaha:
- Weet ik niet (wie vult me aan ??)
- Weet ik niet (wie vult me aan ??)
Wel is Edwards hier als mogelijkheid genoemd als ik het goed begrepen heb.

Honda
Repsol Honda:
Nicky Hayden
2e rijder is nog niet zeker, want Pedrosa heeft nog niet bijgetekend toch ?

Gresini Honda
- Weet ik niet (wie vult me aan ??)
- Weet ik niet (wie vult me aan ??)

JiR Honda:
Shinya Nakano

Team Kenny Roberts:
- Kenny Roberts Jr. ?

Ducati:
Ducati Factory Team:
- Casey Stoner
- Marco Melandri
(heb geruchten gehoord over een 3e machine voor Capirex)

D'antin Ducati:
Barros en Hoffman blijven ???

Kawasaki:
Kawasaki Racing Team
- John Hopkins
- Vacature

Suzuki:
Rizla Suzuki:
- Chris Vermeulen
- Vacature
 
Suzuki moto gp:

-Vermeulen
-Toseland

Team kenny roberts:

-Roberts jr

Ducati factory team:

-Stoner
-Melandri

D'antin ducati:

-Barros
-Hoffman

Yamaha factory team:

-Rossi
-Lorenzo

Tech3 yamaha

-Edwards
-D'puniet

Repsol honda:

-Hayden
-Pedrosa

Gresini honda:

-Capirossi
-Elias

JiR honda:

-Nakano
-Dovizioso

Kawasaki:

-Hopkins
-broertje Hayden


:W *O* :W
 
toseland naar yamaha

HANNspree Ten Kate Honda coureur James Toseland zal de overstap gaan maken naar de MotoGP categorie. De Britse leider in het huidige World Superbike kampioenschap zal in 2008, naast de inmiddels bevestigde coureurs Valentino Rossi en Jorge Lorenzo, uit gaan komen voor Yamaha.

Hoe de definitieve samenstelling van de Yamaha fabrieksteams er in 2008 uit gaat zien is nog niet bekend gemaakt.

Later vandaag een update met meer nieuws en een reactie van de betrokken partijen.

BRON: Racesport.nl
 
toseland naar yamaha

HANNspree Ten Kate Honda coureur James Toseland zal de overstap gaan maken naar de MotoGP categorie. De Britse leider in het huidige World Superbike kampioenschap zal in 2008, naast de inmiddels bevestigde coureurs Valentino Rossi en Jorge Lorenzo, uit gaan komen voor Yamaha.

Hoe de definitieve samenstelling van de Yamaha fabrieksteams er in 2008 uit gaat zien is nog niet bekend gemaakt.

Later vandaag een update met meer nieuws en een reactie van de betrokken partijen.

BRON: Racesport.nl

Dit vind ik dus echt een hele interessante overstap!
Ben benieuwd hoe Yamaha de indeling gaat maken van de teams...of worden het voor seizoen 2008 meerdere M1's??
 
Dacht eerst dat Toseland naar Susuki zou gaan maar las gisteren in de Motorsport Aktuel dat Capirossi het aanbod om een 3e duc te rijden afslaat en richting Suzuki wil.
Toseland en Yamaha dus, benieuwd welk team, als ik de geruchten goed begrijp zou Lorenzo ook nog in een eigen "separaat" team kunnen gaan rijden en zouden er in 2008 dus 3 echte Yamaha fabrieks rijders kunnen zijn (en TECH3 ook gewoon weer 2) , dat kan best lijden met de huidige startvelden/economische malaise bij sommige teams voor 2008 :X

Kawasaki ziet Capirossi trouwens ook maar wat graag tekenen, dus die lijkt sowieso weg te willen/kunnen bij Ducati.
Als ik de verhalen in MSA mag geloven had Melandri vorig jaar al naar Ducati gekund/gewild maar liet Gresini hem niet gaan (optie voor 2007), toen heeft Ducati een voorcontract voor het fabrieksteam van Ducati aan Melandri aangeboden als een soort "verzekering" mocht Stoner niet presteren op de Duc.....
Nu Stoner de sterren van de hemel rijdt en Melandri een getekend contract had staat Ducati een beetje raar in de onderhandelingen met Capirossi, vandaar ineens sprake van een 3e fabrieks Duc voor Loris maar die heeft daar ineens niet zo'n zin meer in...
Mafia praktijken van Ducati, net als met die cilinderinhoud bij de SBK :r
 
Laatst bewerkt:
ga fietsen gek die hele motogp wereld is zo "hard" of maffiosie what ever..

das dus dom gezeik

over wsbk ben ik wel met je eens maar goed... lang verhaal en ander topic

dat toseland naar yamaha gaat vind ik wel verrassend zelf JT verlaat honda maar goed
probeert yamaha het nu constructuurs kampioenschap dan maar te winnen volgend jaar door vzoveel mogelijk m1 inte zetten?

oftewel we zien het nog wel ...
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het Yamaha Fiat MotoGP team volgend jaar bestaat uit Rossi en Toseland.

Lorenzo krijgt met Fortuna een eigen MotoGP team, en het Dunlop Yamaha team krijgt volgend jaar toch ander merk banden ??? En hier zal dan Edwards gaan rijden en ???Guintoli ???
 
ga fietsen gek die hele motogp wereld is zo "hard" of maffiosie what ever..

das dus dom gezeik

over wsbk ben ik wel met je eens maar goed... lang verhaal en ander topic

dat toseland naar yamaha gaat vind ik wel verrassend zelf JT verlaat honda maar goed
probeert yamaha het nu constructuurs kampioenschap dan maar te winnen volgend jaar door vzoveel mogelijk m1 inte zetten?

oftewel we zien het nog wel ...

Ja, idd over 5 minuten weer naar huis fietsen :+
kheb je merkliefde toch niet beledigd hè :P

Toseland naar Tech-3 dus, had ik niet verwacht van hem, zal wel nieuwe banden (+sponsor ?) worden ook dan voor Tech-3 :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan