Silly Season

Leuk! Racen bij Barni betekent dat Petrucci niet voorin te verwachten is, maar het is wel echt een tof karakter, en da's een aanwinst voor welk kampioenschap dan ook. Ducati had hem volgens mij liever in Amerika gezien, maar het lijkt erop dat Petrux met dat avontuur wel klaar is. Zal wel gewoon zo nu en dan thuis willen zijn, in plaats van ontheemd in de VS.
 
Leuk! Racen bij Barni betekent dat Petrucci niet voorin te verwachten is, maar het is wel echt een tof karakter, en da's een aanwinst voor welk kampioenschap dan ook. Ducati had hem volgens mij liever in Amerika gezien, maar het lijkt erop dat Petrux met dat avontuur wel klaar is. Zal wel gewoon zo nu en dan thuis willen zijn, in plaats van ontheemd in de VS.
Barni is geen slecht team.
Misschien nu iets meer ondersteuning door Ducati Corse?
Denk dat alle banen ook niet fantastisch waren om te rijden.
 
Barni is geen slecht team.
Misschien nu iets meer ondersteuning door Ducati Corse?
Denk dat alle banen ook niet fantastisch waren om te rijden.
:^

Petrucci heeft wel enige marketingwaarde.
KTM wilde hem ook lijmen met het Dakar avontuur. :Y

We gaan het zien, er zijn al twee andere leuke toevoegingen met Aegerter en Baldassari.
En de BSB kampioen is ook nog bezig voor een zitje. :?

Misschien gaat het wel de kant van de MotoGP op
Meer kanshebbers voor de winst dan ooit. 8-)

Het zou mij wel tegenvallen als Petrucci geen ondersteuning heeft.
Maar hij heeft vast de contacten en euro's aan charisma. ;)
 
Laatst bewerkt:
Leuk! Racen bij Barni betekent dat Petrucci niet voorin te verwachten is, maar het is wel echt een tof karakter, en da's een aanwinst voor welk kampioenschap dan ook. Ducati had hem volgens mij liever in Amerika gezien, maar het lijkt erop dat Petrux met dat avontuur wel klaar is. Zal wel gewoon zo nu en dan thuis willen zijn, in plaats van ontheemd in de VS.
Dat racen in de USA is leuk voor jongens die daar begonnen zijn, als je de EU gewend bent gaat het in Amerika wel heel lastig worden.
Ik hoop echt dat Petrux in de wsbk te zien is komend seizoen
 
:^

Petrucci heeft wel enige marketingwaarde.
KTM wilde hem ook lijmen met het Dakar avontuur. :Y

We gaan het zien, er zal al twee andere toevingen met Aegerter en Baldassari.
En de BSB kampioen is ook nog bezig voor een zitje. :?

Misschien gaat het wel de kant van de MotoGP op
Meer kanshebbers voor de winst dan ooit. 8-)

Het zou mij wel tegenvallen als Petrucci geen ondersteuning heeft.
Maar hij heeft vast de contacten en euro's aan charisma. ;)
Bradley Ray zou gaan rijden voor Yamaha MotoXracing.
https://www.gpone.com/it/2022/11/15...motoxracing-yamaha-nel-mondiale-sbk-2023.html
 
Wie staat waar en tot wanneer onder contract;
1669798859890.png
 
Meestal de oneven jaren i.v.m. 2-jarige contracten, voor MotoGP & WSBK.
Moto3, Moto2 en WSS zijn meestal 1-jarige contracten, dat kan nog wel interessant worden.
Rins ook twee jaar.
Ik kon mij voorstellen dat de rijder of de fabriek zo hun bedenkingen zouden kunnen hebben.
Maar twee jaar is mooi, ik kreeg de indruk met al die nieuwe rijders dat er meer doorstroom was gekomen.
Minder zekerheid.
Niets van dat alles. 8-)

In de andere klassen draait het naast talent wellicht nog meer om geld. :?
(Alex Marquez plukt er ook nog steeds de vruchten van, maar bij jonge rijders is het helemaal ellende die sponsoren :+ )
 
3 coureurs die voor mij wankelen met nog één jaar contract.
Morbidelli zal zich wel GIGANTISCH moeten verbeteren, wil die verlengen bij Yamaha. Misschien ruilen met een VR46 rijder?
A. Marquez? Ligt eraan hoe hij het gaat doen op de Ducati, zoals gezegd, zak geld helpt, en zo lang als die vol genoeg zit mag hij meedoen.
Nakagami lijkt me exit na volgend jaar. Daar komt dan Ai Ogura voor in de plaats.
Het ligt natuurlijk ook aan de nieuwe aanwas in de Moto2. Als Acosta gaat schitteren dan mag A. Fernadez na 1 jaar ook weer zijn spullen pakken.
 
Rins ook twee jaar.
Ik kon mij voorstellen dat de rijder of de fabriek zo hun bedenkingen zouden kunnen hebben.
Maar twee jaar is mooi, ik kreeg de indruk met al die nieuwe rijders dat er meer doorstroom was gekomen.
Minder zekerheid.
Niets van dat alles. 8-)

In de andere klassen draait het naast talent wellicht nog meer om geld. :?
(Alex Marquez plukt er ook nog steeds de vruchten van, maar bij jonge rijders is het helemaal ellende die sponsoren :+ )
3 coureurs die voor mij wankelen met nog één jaar contract.
Morbidelli zal zich wel GIGANTISCH moeten verbeteren, wil die verlengen bij Yamaha. Misschien ruilen met een VR46 rijder?
A. Marquez? Ligt eraan hoe hij het gaat doen op de Ducati, zoals gezegd, zak geld helpt, en zo lang als die vol genoeg zit mag hij meedoen.
Nakagami lijkt me exit na volgend jaar. Daar komt dan Ai Ogura voor in de plaats.
Het ligt natuurlijk ook aan de nieuwe aanwas in de Moto2. Als Acosta gaat schitteren dan mag A. Fernadez na 1 jaar ook weer zijn spullen pakken.
Eerste jaar is een leerjaar voor rijders die promoveren en veranderen van fabrikant.
Tenminste zo zou het moeten zijn.
Nu moet er wel een stijgende lijn in de prestaties.
 
Eerste jaar is een leerjaar voor rijders die promoveren en veranderen van fabrikant.
Tenminste zo zou het moeten zijn.
Nu moet er wel een stijgende lijn in de prestaties.
Ja 2 jaar is niet meer dan redelijk. Toch denk ik ook dat A Fernandez niet verder komt dan 1 seizoen.
Maar ik ben het met je eens dat een rookie die in de MotoGP komt minimaal 2 jaar de tijd zou moeten krijgen.
 
Ja 2 jaar is niet meer dan redelijk. Toch denk ik ook dat A Fernandez niet verder komt dan 1 seizoen.
Maar ik ben het met je eens dat een rookie die in de MotoGP komt minimaal 2 jaar de tijd zou moeten krijgen.
Ik denk dat je gelijk hebt.
Augusto Fernandez is niet uitzonderlijk qua talent.
Wat dat er gaat schat ik Remi Gardner hoger in.
En Raul Fernandez al helemaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je gelijk hebt.
Augusto Fernandez is niet uitzonderlijk qua talent.
Wat dat er gaat schat ik Remi Gardner hoger in.
En Raul Fernandez al helemaal.
Eens, Raul lijkt het meest getalenteerd.
Remi zal het volgens zn pa komend seizoen in de wsbk wel eens even laten zien.. ik zie hem nog niet maar zo mee doen om het wk
Augusto krijgt 1 jaar go en mag daarna hopen op een wsbk zitje
Word tijd dat er ook weer een kampioenschap ontstaat die alleen over de EU rondes gaat !
 
Eens, Raul lijkt het meest getalenteerd.
Remi zal het volgens zn pa komend seizoen in de wsbk wel eens even laten zien.. ik zie hem nog niet maar zo mee doen om het wk
Augusto krijgt 1 jaar go en mag daarna hopen op een wsbk zitje

Word tijd dat er ook weer een kampioenschap ontstaat die alleen over de EU rondes gaat !
Dan zal je denk ik 2 dingen zien.
1, teams zullen van volledig seizoen naar europees seizoen gaan.
2, misschien zullen er eerder teams instappen
 
Ik hoop op beide, is win-win toch ?!
World next gen supersport 600+ ( of hoe heet die klasse tegenwoordig ) doen ze ook nog een losse Eu competitie toch ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan