silverchroom turtle wax hoevaak?

ds2710

Rookie
1 nov 2009
22
0
Duffel, België
Hallo, ik ben sinds kort de eigenaar van een Suzuki Savage.
Aangezien hier wel wat chroom op zit, wil ik die graag goed laten blinken.

Ik heb alle chroomonderdelen (na het poetsen), gekuist met de silverchroom van turtle wax.

Nu is mijn vraag of het nodig is om elke keer ik de moto kuis, die chroompolish ook te gebruiken? Of is het de bedoeling dat dit maar 1 keer per maand(of minder)wordt gebruikt?

greetz
 
Als je chroom vaak poetst met een echt poetsmiddel zal je op den duur door het chroomlaagje heen poetsen.
Echt poetsen is alleen nodig bij vervuiling of roestpikkeltjes.
Beter is om het chroom schoon te maken met een wax voor de lak.
Zorgt ervoor dat het chroom niet vlekkerig is maar mooi egaal glanst en de wax is ook nog eens vuil- en waterafstotend.
 
Als je chroom vaak poetst met een echt poetsmiddel zal je op den duur door het chroomlaagje heen poetsen.Echt poetsen is alleen nodig bij vervuiling of roestpikkeltjes.
Beter is om het chroom schoon te maken met een wax voor de lak.
Zorgt ervoor dat het chroom niet vlekkerig is maar mooi egaal glanst en de wax is ook nog eens vuil- en waterafstotend.

:Y
 
Het is een kwestie van bijhouden.

full



Is toch al zo'n 9 jaar oud en heeft echt niet altijd binnen gestaan.
 
Laatst bewerkt:
In chroompoets zit een licht schurend middel. Dat houdt dus in dat je elke keer als je het gebruikt een flinterdun laagje chroom weghaalt.
Gebruik het dus alleen als het écht nodig is, bescherm het chroom na het poetsen met een laagje was oid., dat voorkomt dat het snel weer aanslaat. Dat mag je uiteraard zo vaak gebruiken als je wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan