Silverwing ????

MeX 2.1

Die hard MF'er
4 feb 2002
285
69
Hallo, ik wil voor woon/werk verkeer (60 km)een silverwing aanschaffen ??? waar moet ik opletten bij aankoop/bekijken en is dit een goede keus...
Graag positieve/negatieve reacties...

kind regards
marcel
 
Hallo, ik wil voor woon/werk verkeer (60 km)een silverwing aanschaffen ??? waar moet ik opletten bij aankoop/bekijken en is dit een goede keus...
Graag positieve/negatieve reacties...

kind regards
marcel

Mustang Sally hier op het forum heeft er een voor je te koop staan voor weinig ;) Misschien kan hij tips geven? ;) Of koop je \'m al van \'m ?
 
Hallo, ik wil voor woon/werk verkeer (60 km)een silverwing aanschaffen ??? waar moet ik opletten bij aankoop/bekijken en is dit een goede keus...
Graag positieve/negatieve reacties...

kind regards
marcel
Hoi Marcel,

Alseerste welkom op het forum,

Een silverwing, ... als je een proefrit gaat maken, let erop dat de motor koud is. Niet koud, dan lekker laten afkoelen, en minimaal een uur, want door de waterkoeling lijkt hij al na 10 minuten koud te zijn, maar van binnen dan nog goed warm. Let vooral op de wegligging, vooral balhoofdlagers slijten behoorlijk. Ook de voorremmen willen nog wel eens vast zitten en aan blijven lopen. Achterschokbreker ( monoshock ) MOET droog zijn. Niet droog, niet kopen, vervanging is erg prijzig ( al gauw Fl 1100 Gulden )

Ook de balanspot onder het blok ( die de uitlaten met elkaar verbind ) moet dicht zitten. Balanspotten zijn ook vrij duur. Een silverwing met de originele kofferset in de kleur zijn meer waard dan zonder, maar ook een vetter kofferset mag erop zitten. Als het een 650 betaamd, dan is het een US import, voor dit model zijn de onderdelen wat schaarser, maar vooral duurder.

Tijdens proefritje, lekker met de handen losrijden en kijken of hij gewoon rechtdoor rijdt. Ook de voorrem eens goed hard inknijpen ( wel opbouwen, niet ineens inrukken ) en kijken of je op alléén de voorrem al een noodstop zou kunnen maken. Achterrem valt altijd tegen van die dingen. Kijk na het rijden of je cardanhuis nog droog is, lekke keering is een enorme kutklus om te vervangen.

Kijk tevens na dat zelfde proefritje ( toch zeker 60 kilometer ) of ook de keering van de versnellingspook nog droog is, en of je rechtsboven ( onder de rechter cilinder ) geen olie / vettigheid bij het stelboutje van de nokkenasketting stel installatie ( 6x woordwaarde met scrabble ) ziet verschijnen. Zowel, lekker laten staan tenzij die bak geen reet hoeft te kosten, en je zelf handig bent.

Hoge kilometer standen hoeven geen enkel probleem te zijn, als hij z\'n onderhoud maar heeft gehad.

Heb je meer vragen, dan hoor ik dat wel.

Groetjes,

Arjan
 
.......en is dit een goede keus...
Graag positieve/negatieve reacties...

kind regards
marcel

Oja, reacties...

Ik heb het altijd een erg fijne motor gevonden ( meerdere CX 500\'s gereden, en 1 Silverwing ) erg betrouwbaar, zéér handelbaar en vergevings gezind voor de minder ervaren rijder. Onderhoud erg betaalbaar en eenvoudig zelf uit te voeren. Het enige wat echt kut aan die motor is de plaats van de dynamo en de ontsteking, als daar ooit wat aan mankeert, mag je het hele blok splitsen, niet heel erg moeilijk, wel een kutklus.

Die kuip is best lekker ( zei ik dat hardop? ) in de winterdagen, en houd de meeste wind wel van je lijf af. Wel vrij zijwind gevoelig, wat je hebt veel oppervlak, en weinig gewicht. Wat ikzelf als een nadeel ondervond op langere termijn, is het te kort aan vermogen. 50 PK is gewoon niet veel, en aangezien er ook nog cardan op zit merk je dat gewoon. Topsnelheid van mijn eigen silverwing met 2 volwassen ( qua leeftijd dan ) was toch nog 170, niet echt slecht dus, en met de juiste bandenkeuze rijdt je toch je steppen non-stop aan de grond, en kan je best leuk meerijden met sporters op dijkjes ( op het rechte eind daarentegen.... )

Al met al, denk ik niet dat je je een bult kunt vallen aan zo\'n ding.
Bij Boeve motoren hebben ze nog 2 silverwings staan voor weinig trouwens, iets van Fl 3000 Gulden.
 
Wordt hiermee de oude Silverwing bedoelt, of die nieuwe scooter van Honda? Volgens mij heet die ook Silverwing.

Oude silverwing zijn inderdaad wel goede motoren. Over het algemeen wel redelijk betrouwbaar, maar misschien wat weinig vermogen naar moderne maatstaven.
 
Zo ver ik weet is ie van Honda ....maar het kan veranderd zijn......... :9 *D
 
Het gaat hier gewoon om de \"oude\" silverwing van Honda. De nieuwe Silverwing is trouwens ook van Honda, dat is zoals Fasycruiser al zegt inderdaad zo\'n scootermodel van 600 cc. Erg lelijk ding al zeg ik het zelf, maar hij komt aardig van z\'n plek, dat wel.

Voor woon/werk verkeer erg geschikt denk ik, maar ik wil er nog geen sex op hebben....
 
Ah! Er is ook nog een topic van mexyak dat nog niet op slot is gegooid ;) Als ik het goed begrijp heb je eerst zitten kijken naar een silverwing en toen naar een Deauville?

Om nog maar even terug te komen op je Deauville topic })

Ik zal maar niet verder neuzelen over het goede / slechte commentaar op deze fiets, want daar komen we toch niet uit |( , aangezien het een kwestie van smaak is. Ga gewoon maar eens proefrijden om te kijken wat je er van vindt!!
 
TJA DAT KAN JE WEL ZEGGEN !
MAAR JE HEBT ME ER WEL HEEL BLIJ MEE GEMAAKT !!
IK HEB ER INTUSSEN ALWEER 500 KM MEE GEREDEN !
MAAR IK MAAK HET NOG WEL EEN KEER GOED MET JE !
IK WEET NOG NIE HOE MAAR IK VERGEET DIT SOORT DINGEN NIET !!!
misc.php

EN IK ZAL LIEF VOOR HAAR ZIJN !! \')
WANT ZE MOET ME NOG NAAR DE NOORDKAAP BRENGEN !
MAAR NIE MET DEZE ACHTERBAND !!!!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1188/42acea33b060c943746ca833924835dd (mark3.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
TJA DAT KAN JE WEL ZEGGEN !
MAAR JE HEBT ME ER WEL HEEL BLIJ MEE GEMAAKT !!
IK HEB ER INTUSSEN ALWEER 500 KM MEE GEREDEN !
MAAR IK MAAK HET NOG WEL EEN KEER GOED MET JE !
IK WEET NOG NIE HOE MAAR IK VERGEET DIT SOORT DINGEN NIET !!!

Ben je boos of schreeuw je omdat je zo blij bent :?
M.a.w. HOOFDLETTERS=schreeuwen :)
 
tja ik kon gratis een andere band krijgen als ik de ouwe oprookte bij hem voor de deur !!
da\'s plezier maken ne ook nog wat verdienen !
he trouwens vette trike met zo\'n 4.2 jag motor!!
 
hoi,ik heb een silverwing en ik vindt het een uitstekend woon/werk fiets.ik heb 'm al bijna een jaar en ik heb er al 20.000 miles opzitten.en weinig onderhoud ook.je moet wel op de valbeugels letten en kuip.en km.st.
 
hoi,ik heb een silverwing en ik vindt het een uitstekend woon/werk fiets.ik heb 'm al bijna een jaar en ik heb er al 20.000 miles opzitten.en weinig onderhoud ook.je moet wel op de valbeugels letten en kuip.en km.st.
 
Terug
Bovenaan Onderaan