Simpel TomTom / Garmin vraagje

mangodrank

Rookie
25 sep 2010
17
0
Collega's

Ik ben aan het kijken naar een naviatiesysteem (TomTom of Garmin)
1 ding niet zo goed vinden online, ik zoek een unit die je kan opladen tijdens het rijden via een (USB) kabel op de sigarettenaansteker-aansluiting, maar ook via een normaal stopcontact
Kunnen TomTom en Garmin dit?

Alvast bedankt voor je reactie
 
Mijn zumo 660 zit in de auto op de sigarettenaansteker aangesloten en laadt dan keurig op. Op de motor zit de houder op de accu aangelsoten, maar dat moet ook wel via sigarettenaansteker kunnen.

Buiten de auto/motor kan ik opladen via de pc en ook via het stopcontact (als ik tenminste ooit die lader weer terug kan vinden ;))
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van mening dat je niet moet willen dat je op de motor je navi op moet laden met een mini-USB aansluiting.
 
Seamer
Kan je uitleggen waarom je op de motor je navi beter niet kan opladen via USB
Alvast bedankt
Mangodrank
 
Ik ben van mening dat je niet moet willen dat je op de motor je navi op moet laden met een mini-USB aansluiting.

Ik doe dat al enige jaren (met een gewone auto GPS) en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Ik had de GPS diep in de kuip gemonteerd en heb ook geen problemen gehad bij regen.
 
Als de fabrikant het zo gemaakt heeft zullen ze het ook wel getest en goedgekeurd hebben. Bij mij werkt het meer dan 3 jaar zonder problemen.

Het kan allicht jaren goed gaan, waarvan acte. Maar de mini-usb als voeding is echt kwetsbaarder dan de actieve steun.
Bij de 210/220 is het althans het meestvoorkomende probleem.

Staat tegenover dat het een stuk goedkoper is...
 
Als ik zo luister/lees op de 350 pagina, is ook die gevoelig voor problemen met opladen met zijn contactpunt op de houder.
Maar tot nu toe heb ik daar (nog) geen last van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan