Sintered of niet? op gsxr 1100w

tnk2k

Die hard MF'er
14 jun 2009
981
0
L.S.,

De remblokken op mijn 1100w zijn aan vervanging toe, kan ik deze vervangen voor sintered blokken of is organisch toch beter?

Dank en groet,
 

tnk2k

Die hard MF'er
14 jun 2009
981
0
Dus dan zou ik ze er eerst uit moeten halen voordat ik weet of ze gesinteerd zijn... Mhhh...
 

Senf

Die hard MF'er
15 mrt 2004
576
0
Veenendaal
Op jouw motor zou ik toch wel gesinterde blokken monteren voor beste resultaat :]

Organisch is beter voor je schijven maar remt toch wel wat minder, en aangezien een 1100 wel wat rempowerrr kan gebruiken zou ik voor het beste gaan ookal slijten je schijven iets sneller.
 
Laatst bewerkt:

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
13.772
1.810
54
tilburg
ferodo sinter road :Y ,werkt geweldig icm je schijven+remklauwen (nissin).
Gebruik ze op een 750 1990 :Y
 

tnk2k

Die hard MF'er
14 jun 2009
981
0
Wrm niet? Zie het verband tussen de klauw en het blok niet? Tokico is standaard op de 1100w.
 
Laatst bewerkt:

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
13.772
1.810
54
tilburg
Wrm niet? Zie het verband tussen de klauw en het blok niet?
Geintje :) ,gesintere blokken(ferodo sinter road)laten je schijven iets harder slijten,maar remmen veel beter(ook wat bijteriger) kosten d8 ik tussen de 60 a 70 euro de 4.
Heb deze op 3 verschillende gsxr-en(ook met tokico) gehad,vond ze net altijd wat beter dan degene die eraf kwamen :Y
 
Laatst bewerkt:

tnk2k

Die hard MF'er
14 jun 2009
981
0
Ja zoveel prijsverschil zit er niet tussen (paar euro) maar je remt dus beter maar je schijf gaat wel iets sneller op. Is dat de conclusie die ik kan trekken?
 

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.377
339
Ja zoveel prijsverschil zit er niet tussen (paar euro) maar je remt dus beter maar je schijf gaat wel iets sneller op. Is dat de conclusie die ik kan trekken?
Denk dat je dat mag concluderen. Ik had gesinterde op mijn Bandit 1200, remde echt veel harder dan de fabrieksblokken.
 

RetepV

MF veteraan
22 okt 2008
4.567
0
52
Huizen
zou persoonlijk alleen gesinterede blokken op het circuit gebruiken
de normale volstaan prima voor op de weg

just my 2 cents..;)
Ik heb zoiets van: in het verkeer is het belangrijker om stevig te kunnen remmen dan op het circuit.

Op het circuit moet je met mindere remmen wat eerder op je rem gaan waardoor je rondetijden wat hoger worden.

Op de weg kosten mindere remmen je je leven.

Groot verschil in prijs. :)
 
Laatst bewerkt: