site voor kappen/kuipwerk, ervaringen?

21 jul 2008
22
0
Beste MF-ers,

Ik kwam de site kappenset.nl tegen op het internet. Het zag er wel interessant uit maar als iets te mooi lijkt om waar te zijn... is het dat vaak ook.

Ik heb gezocht op het forum maar kwam niet ver. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze site? Hoe is de service, pasvorm v/d kappen, etc.
 
Pasvorm van niet originele kappen is 9 van de 10 keer slecht. Leuk voor op het circuit waar design een bijzaak is, maar minder leuk voor je mooie poserfiets.

Dat is wat ik van diverse fora heb begrepen. Ook hier op MF kan je er topics over vinden.

Op de site staat dat het niet onder doet voor OEM kuipen. Zou dat betekenen dat het precies de pasvorm heeft van OEM kuipen? Of vinden zij dat het wel mooi past. Ik zou een mailtje sturen met de vraag of dit zo is. Wordt het direct bevestigd zonder enige maar, dan zou ik het wellicht overwegen als ik het nodig zou hebben. Zou het namelijk niet zo zijn dan krijgen ze het per direct retour met een uitgeprint, onjuist antwoordt van henzelf erbij.

Krijg je in je antwoordt al een "maar" of een "bijna", dan zou ik mij er niet eens aan wagen.

Prijzen zijn overigens niet veel goedkoper als andere after market kuipset aanbieders.
 
Laatst bewerkt:
:^ ik heb een kappenset van nedbikes en dat was nou niet je van het met passen, half uurtje om de originele kappen eraf te halen en 3 uur om de nieuwe erop te zetten :(
 
Ook een naked kan mooie kapjes hebben. Zie de nieuwe Z1000. :9~
 
Die sets van Kappenset.nl, Nedbikes, E-Bay ..... hoe wil je 't nog meer noemen..... zijn leuk voor een schadefiets waarmee je op 't circuit wil gaan sturen (geheid dat je gaten bij mag gaan boren óf kunt gaan "ruimen"). Voor een nette straatfiets zou ik ze niet durven gebruiken, ongeächt de "kwaliteit" die de diverse sites beloven. De orginele sets exact namaken qua pasvorm mág niet van de fabrikanten omdat de giet/spuitmallen daarvoor exact gekopiëerd moeten worden (copyrights).

De imitatiesets zelf zit weinig verschil tussen qua pasvorm en materiaal (komen meestal ook uit de zelfde "made in china" fabriek) alleen de prijzen variëren van €350,- tot ruim €1500,- voor een volledige set ABS kunstof.

[edit]En een vraagje aan TS: Orginele kuipdelen zijn nieuw bij de dealer niet echt betaalbaar te noemen maar waarom zoek je ze? Tweedehands zijn er genoeg te vinden tegen nette prijzen.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Je kunt eens op eBay kijken en zoeken op de verkoper auctmarts, daar zijn ze nog goedkoper:

http://stores.shop.ebay.com/auctmarts__W0QQ_armrsZ1

Volgens ervaringen van het forum op gixxer.com zijn deze kuipen over het algemeen niet slecht, maar natuurlijk niet zo goed als de OEM.
ja ik heb zo mn twijfels over de pasvorm er van... maar


:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

soowwhee.. ik zalt er zo op gokken als ik een gsxr, of een cbr had
 
ja ik heb zo mn twijfels over de pasvorm er van... maar


:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

soowwhee.. ik zalt er zo op gokken als ik een gsxr, of een cbr had

:^ :9~

En anders wil ik er best wel de tijd voor nemen om ze passend te krijgen, daar zitten namelijk echt gruwelijke kappen tussen.
 
Ik zou bijna zeggen: koop zo'n set en zet je fiets daarna te koop óf ruil 'm in bij een dealer voorzien van die set .... zie je meteen wat zo'n set je kost :+
 
Laatst bewerkt:
Als je een model hebt met tankcover valt dat best mee denk ik. Dan kun je de originele kappen best bewaren. :+
 
laats keer gezien voor een fzr kappenset was 500euro geloof ik en erop zetten door motorzaak koste 600euro :X past van geen kant en was slordig gespoten
 
dit is weer zo'n topic waarin een hoop mensen reageren die waarschijnlijk nooit zo'n set in het echt hebben gezien.
De enige manier om er achter te komen is er een kopen en dan proberen, daarna hier laten weten hoe het is bevallen.
 
dit is weer zo'n topic waarin een hoop mensen reageren die waarschijnlijk nooit zo'n set in het echt hebben gezien.
De enige manier om er achter te komen is er een kopen en dan proberen, daarna hier laten weten hoe het is bevallen.

Om jouw illusie even te ontkrachten: Ja; ik heb zo'n set gemonteerd gezien, en; Nee .... Ik wil er geen :+
 
dit is weer zo'n topic waarin een hoop mensen reageren die waarschijnlijk nooit zo'n set in het echt hebben gezien.
De enige manier om er achter te komen is er een kopen en dan proberen, daarna hier laten weten hoe het is bevallen.

Daar ben ik het mee eens ;)
Niet gokken en onzin praten eerst zelf proberen dan oordelen ;)
 
Ik heb er twee gezien op fireblades en die waren van goeie kwaliteit en paste prima. Het enige wat moest gebeuren was het opboren van de gaten. Die waren door het spuitwerk te klein geworden.

Ik heb ook 1 kap gezien die brak als je er naar keek. Ene martijn van het forum hier heeft nu via deze site een set besteld. Ik zal hem wijzen op dit topic. Misschien dat hij zijn ervaringen kan delen.
 
Om jouw illusie even te ontkrachten: Ja; ik heb zo'n set gemonteerd gezien, en; Nee .... Ik wil er geen :+
Foto's??
Anders is het voor mij nog steeds gebakken lucht wat je zegt.
Heb ook eens een goedkoopsetje gehaald en dat sloot nagenoeg perfect af.
 
Laat ik de bewijslast dan eens andersom leggen ... toon gewoon een goed passende imi set, want daar vroeg TS om.
 
Tja, als je een schadebrommert voor weinig wil/moet opknappen en er geen fighter van wil maken. Of als je een barrel hebt die je een beetje wil opleuken..
 
Je kunt eens op eBay kijken en zoeken op de verkoper auctmarts, daar zijn ze nog goedkoper:

http://stores.shop.ebay.com/auctmarts__W0QQ_armrsZ1

Volgens ervaringen van het forum op gixxer.com zijn deze kuipen over het algemeen niet slecht, maar natuurlijk niet zo goed als de OEM.


met auctmarts heb ik zeer slechte ervaring.
het was weliswaar slechts een donkere kuipruit maar zelfs dat paste echt voor geen fucking meter.

ook veel gezeik gehad om een gedeelte van mijn geld terug te krijgen.
en als ze al iets simpels als een kuipruit verneuken....
 
We gaan hier dadelijk prachtige fietsen zien voorzien van zo'n set..... 'of niet ? :+
 
Laatst bewerkt:
met auctmarts heb ik zeer slechte ervaring.
het was weliswaar slechts een donkere kuipruit maar zelfs dat paste echt voor geen fucking meter.

ook veel gezeik gehad om een gedeelte van mijn geld terug te krijgen.
en als ze al iets simpels als een kuipruit verneuken....

Hmmmm....ok, zoals ik al zei ik heb er zelf geen ervaring mee, ik heb alleen "onderzoek" gedaan naar ervaringen van andere mensen van deze verkoper.
 
Ben ook wel eens benieuwd welke kwaliteit dit is.
Volgens de site is het al ABS, en geen polyester.

Kwam toevallig van de week de site tegen, en kon toen ook niks over die site vinden op mf :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan