sjoppen in de winter..

Aleph

MF'er
19 apr 2003
46
0
Amsterdam
Ha mensen,

ik ga als alles goed gaat van de winter lekker doorrijden, heb m'n kleding wel op orde en ga me verbazen als ik het koud ga krijgen...

Nu vraag ik me twee dingen af. Ik hoor op andere delen van het forum allerlei tips om je blok enzo in te spuiten. Wie heeft hier ervaringen mee ivm chroom enzo. Op zich vind ik het niet erg als ie vies wordt, maar ik wil wel dat ie volgend voorjaar weer enigszins glimmend onder de troep uitkomt? Iemand tips???

Daarnaast zei een maat van me dat ie wel eens iemand gezien had die leren kapjes voor handvatten had gemaakt (net zoals bij een transalp, die heeft van die plastikke kapjes). Daardoor kon die figuur met z'n herfst-handschoenen doorrijden en had ie never koude handen. Iemand ervaringen?
 
Ik heb ook een dragstar 650. ik heb ook zoiets gelezen over inspuiten. Maar volgens mij gaat die pekel enorm aan je chroom vreten. Je machine word er nie mooier op. ik ga zelf alleen rijden als er niet gestrooid is. Zodra de strooiwagen komt pak ik de "geen-cylinder".
anyways, ik ben ook wel benieuwed naar dat spuiten.
 
Ik heb ook ooit zo'n Dragstar gehad en omdat ik van nature niet zo'n poetser ben, kwam hij de winter toch niet helemaal lekker door. Chroom was hier en daar wat aangetast door de pekel. De roestplekjes kreeg ik er nog wel af maar dat pekel niet.

Kortom, zou alle chroomdelen (en dat zijn er nogal wat) lekker invetten.
 
Inspuiten met WD-40. Gaat enorm stinken en de eerste keer dat de boel warm wordt ook flink roken, maar zo heb ik mijn Intruder goed een winter onder motorhoes doorgekregen. Met de WD-40 ziet hij er uiteindelijk niet meer uit, maar in het voorjaar poets je het er zo af.
Met pekel absoluut niet rijden, da's zonde van de motor
 
Ik wil ook de winter graag doorrijden (of het moet te gevaarlijk ivm gladheid worden). Met mijn vorige fiets ook gedaan, alleen die had wat minder chroomwerk, en was al wat ouder.

Ik heb een keer gehoord dat pekel tot 3 a 4 maanden aanwezig is na het strooien in de winter.

Ergens op het forum gezien dat je chroomwerk het beste met vaseline kunt inspuiten. Maar wordt dat dan ook in spuitvorm verkocht ?
 
Nog veel belangrijker dan de chroomdelen zijn de aluminium delen (voorvork, motorblok, gietwielen e.d.) hier vreet de pekel pas echt agressief op in en dat krijg je bijna niet meer weggepolijst (alleen poetsen helpt dan niet meer). Ik rijd in de winter meestal ook gewoon door, totdat ze gaan strooien en pas weer zo'n 2 weken na de laatste "pekelbeurt"
 
Ik wil ook de winter graag doorrijden (of het moet te gevaarlijk ivm gladheid worden). Met mijn vorige fiets ook gedaan, alleen die had wat minder chroomwerk, en was al wat ouder.

Ik heb een keer gehoord dat pekel tot 3 a 4 maanden aanwezig is na het strooien in de winter.

Ergens op het forum gezien dat je chroomwerk het beste met vaseline kunt inspuiten. Maar wordt dat dan ook in spuitvorm verkocht ?
Na een paar flinke regenbuien is de pekel wel weg lijkt mij.

Vaseline in spuitvorm kan je bij Halfords vinden, bij de fietsspullen, gele spuitbus
 
Hey

Ik heb geen vertrouwen in dat inspuiten ga je er keer langs me je broek of zo is het weg en de oppervlaktes roesten toch niet zo snel maar alle hoekjes die gelast zijn enzo daar roest het wel vlug die vet ik dus wel goed in. Verder denk ik dat me aluminium sneller word aangetast dan me chroom. In het alluminium krijg je allemaal van die uitgebeten plekken die je nie makkelijk weg krijg of zelfs helemaal niet. Ik rijd zelf deze winter gewoon door :] maar niet als er pekel licht en na die pekel een regen bui is echt nie genoeg !!!!

Ik ben wel voor een pekel bike maar voor iets wat veilig rijd ben je toch wel wa meer kwijt dan een paar honderd euro :?


Spirit
 
Tsja, achteraf gezien had ik gewoon een Pan moeten kopen ofzo, maar als het weer maart of april is ben ik zeker weer blij dat ik dat toch maar niet gedaan heb.

Anyway, ik blijf wel lekker doorrijden totdat de pekel uit de lucht komt vallen, dan zie ik wel verder. Ik zal ook nog eens even bij de dealer informeren, hij moet over een kilometer of 1000 toch een beurt, misschien dat die nog adviezen heeft... Anders maar die WD40 troep...

alef
 
Terug
Bovenaan Onderaan