skipper skr 125

vigillita

Rookie
22 apr 2008
6
0
hallo heb hier een skipper skr 125
ik had een vraag hij rijdt net 100 of 105
maar kan ik hem niet makkeijk opvoeren 180cc uitlaat helpt niet echt
 
De Skipper SKR 125 levert 10kW bij 7250tpm en loopt standaard 100km/u [versie zonder katalysator].
Aangezien het een 2takt is is 'ie makkelijk te tunen; er is oa van Malossi veel voor te krijgen; van rollen, cdi's tot snelle cylinderkoppen en dan heeft een snellere meer open uitlaat ook meer zin hoewel je ook nu al verschil zou moeten merken.
Op mijn Hexagon merk ik in ieder geval wel duidelijk verschil in acceleratie en topsnelheid sinds er een ''sport''uitlaat op zit.
Je zou ook kunnen proberen er een cdi van een Hexagon op te zetten [vind je wel op MP of ebay gebruikt] dan maakt 'ie sowieso meer toeren en zal 'ie ong. 120km/u lopen.
 
De Skipper SKR 125 levert 10kW bij 7250tpm en loopt standaard 100km/u [versie zonder katalysator].
Aangezien het een 2takt is is 'ie makkelijk te tunen; er is oa van Malossi veel voor te krijgen; van rollen, cdi's tot snelle cylinderkoppen en dan heeft een snellere meer open uitlaat ook meer zin hoewel je ook nu al verschil zou moeten merken.
Op mijn Hexagon merk ik in ieder geval wel duidelijk verschil in acceleratie en topsnelheid sinds er een ''sport''uitlaat op zit.
Je zou ook kunnen proberen er een cdi van een Hexagon op te zetten [vind je wel op MP of ebay gebruikt] dan maakt 'ie sowieso meer toeren en zal 'ie ong. 120km/u lopen.
ik heb nog wel een runner 180cc cdi kan die er ook op?
 
Als het een FXR is [dus geen VXR] misschien wel maar of je er veel mee wint?
Die is afgesteld op de 180cc versie dus hoeft niet per sé meer toeren te laten toestaan; als je nou ook een FXR cylinder monteert dan heb je 21PK bij 8000tpm en zal 'ie erg snel zijn.
De Hexagon 180 RST draait overigens max 8250tpm dus die is nóg sneller; de motoren zijn verschillend afgesteld, zo heeft de Runner een compressieverh. van 9,8:1 terwijl de Hex een verhouding van 10.2:1 heeft.
Een Mikuni 20mm zal ook zeker helpen meer power te genereren.
 
Als het een FXR is [dus geen VXR] misschien wel maar of je er veel mee wint?
Die is afgesteld op de 180cc versie dus hoeft niet per sé meer toeren te laten toestaan; als je nou ook een FXR cylinder monteert dan heb je 21PK bij 8000tpm en zal 'ie erg snel zijn.
De Hexagon 180 RST draait overigens max 8250tpm dus die is nóg sneller; de motoren zijn verschillend afgesteld, zo heeft de Runner een compressieverh. van 9,8:1 terwijl de Hex een verhouding van 10.2:1 heeft.
Een Mikuni 20mm zal ook zeker helpen meer power te genereren.
oke maar skipper is lucht he runner is water kan gewoon die clinder er dan op maar dan met skipper kop?
 
O shit; daar had ik even niet bij stilgestaan, ik dacht dat je Skipper watergekoeld was...
Misschien krijg je dan toch koelingsproblemen met een 180cc Runner cylinder.
Ik zou het meer in een andere cdi en rollen zoeken: veilige en vrij goedkope oplossing.
 
O shit; daar had ik even niet bij stilgestaan, ik dacht dat je Skipper watergekoeld was...
Misschien krijg je dan toch koelingsproblemen met een 180cc Runner cylinder.
Ik zou het meer in een andere cdi en rollen zoeken: veilige en vrij goedkope oplossing.
ik heb nu een runner 180cc cdi ga hem er op doen zeg wel als die harder loopt of slechter enzo :]
 
Laatst bewerkt:
oke mense hij start niet met de 180cc cdi ik heb allen de cdi verandert
moet ik ook de bobine verandere?
 
en als die dan nog niet start dan is het gewoon niet compattable

HALLOOOOO OMA

Als het blok er al netjes onder zit met alles erop en eraan, zal 'ie hoe dan ook starten. Da's dan idd een kwestie van CDI / bobine / afstelling oid. Ben benieuwd *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan