Skyteam : Dax, Monkey, Gorilla en PBR 125cc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerdien

MF veteraan
7 jul 2002
4.678
1.836
Hallo motormuizen,

Zaterdag levert Nedstore mijn nieuwe mintgroene Chineze Dax 125. :9
Ik ben heel benieuwd naar deze kleine opdonder.

Ik heb mijn Kawasaki ZZR 250 moeten verkopen, omdat ik haar niet binnen kon stallen. ;(
De Dax is ongeveer anderhalve meter lang, dus die kan ik wel stallen. :)

Ik wil wel blijven motorrijden, dus een Dax was een logische aanschaf. En nog een funmotortje ook! Prachtig, zo'n retro modelletje. :Y

En nu maar hopen dat de kwaliteit van de Dax goed is en dat ik niet al te veel hoef te sleutelen! })

Ik plaats snel foto's van mijn nieuwe aanwinst.
 
Deze dus:
20598_0_1_2_dax%2050_Image%20credits%20-%20The%20respective%20copyright%20holder%20or%20manufacturer.jpg


Maar euh... Chinees spul, ik hoop voor je dat 'ie een beetje heel blijft. Niettemin veel plezier ermee gewenst. Je bent er in ieder geval razend enthousiast over, zo te lezen. ...en daar gaat het uiteindelijk om!
 
Laatst bewerkt:
Hallo motormuizen,

Zaterdag levert Nedstore mijn nieuwe mintgroene Chineze Dax 125. :9
Ik ben heel benieuwd naar deze kleine opdonder.

Ik heb mijn Kawasaki ZZR 250 moeten verkopen, omdat ik haar niet binnen kon stallen. ;(
De Dax is ongeveer anderhalve meter lang, dus die kan ik wel stallen. :)

Ik wil wel blijven motorrijden, dus een Dax was een logische aanschaf. En nog een funmotortje ook! Prachtig, zo'n retro modelletje. :Y

En nu maar hopen dat de kwaliteit van de Dax goed is en dat ik niet al te veel hoef te sleutelen! })

Ik plaats snel foto's van mijn nieuwe aanwinst.

He Gerdien,

gefeliciteerd met je aanwinst! *O* Ziet er leuk uit. Fijn dat je met deze 'kleine opdonder' toch kunt blijven motorrijden.
Met de kwaliteit zat het wel goed zitten denk ik, in mijn vorige woonplaats reden er verscheidene 50cc dax-jes rond, en die hadden nooit problemen. Niet dat dat wat over deze zegt, maja :9
 
die jinchengs zijn wel goed geloof ik.

kymco is ook chinees/taiwanees en bouwt technisch perfecte brommers.

bovendien worden de vespa's van tegenwoordig ook in China gebouwd. (voor iedereen die bij italiaans zweert ;))

ga je veel plezier aan beleven !

ik zou wel een SS 50 met een 125cc blok willen ofzo, of een Zundapp 125 *O*
 
Ja, enthousiast ben ik zeker! :]

Het is Chinees, maar Nedstore geeft me 2 jaar garantie op de onderdelen.
Gaat er iets stuk, dan repareren ze niet, dan krijg ik nieuwe onderdelen.
Een heel nieuw (opgevoerd) compleet blok kost nog geen € 300, wat kan me gebeuren?
Het motortje zelf kost nog geen € 1200 inclusief kenteken en afleveringsbeurt. 8-)

Overmorgen kan ik erop rijden. 8-)
 
Laatst bewerkt:
die jinchengs zijn wel goed geloof ik.

kymco is ook chinees/taiwanees en bouwt technisch perfecte brommers.

bovendien worden de vespa's van tegenwoordig ook in China gebouwd. (voor iedereen die bij italiaans zweert ;))

ga je veel plezier aan beleven !

ik zou wel een SS 50 met een 125cc blok willen ofzo, of een Zundapp 125 *O*

Onze berichten kruisten elkaar, hopelijk komt daar een baby-Dax van! })

Skyteam verkoopt plug & play complete 125cc motorblokken die passen op de SS 50! :]

Ja, een Zündapp 125 zou cool zijn! 8-)
Of, nog mooier, een 125cc Tomos 4TL! :9
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!
Ik heb ook de laatste weken een 125cc Monkey overwogen om te kopen. Maar mijn Honda CB250 kan ik van 400 Euro opknappen dus dat scheelt toch wel voor een student als ik.
Maar, deel je ervaring met je motortje. Ik ben zeer benieuwed. Trouwens je kan filmpjes zien op Youtube over Daxjes. Ja, het is echt plezier rijden met die dingen. En ze hebben een heel handig voormaat.
veel plezier!
 
Hoi Fuzy,

Ik heb veel filmpjes op YouTube gezien met de Dax erin, leuk hoor! :)
Ik ga mijn ervaringen hier zeker delen, ik ben zelf ook heel benieuwd.

De Monkey is ook leuk, he? :9
Maar dan kan mijn vriendin niet achterop. :?

Fijn dat jij je CB 250 kunt opknappen, succes ermee. :]
 
Oops sorry, Ik bedoel de Gorilla met de grote tank en wat langer zadel.
Trouwens, heeft de Dax standaard een passagiers voetsteuntje?Want ik heb de promotor september editie gekocht, met daarin de test met de Monkey en Dax en... ow wacht ff tjong de Dax heeft inderdaat passagiers voetsteunen...
Maar ze schrijven dat je kan beter niet meenemen, want de passagier verbrandt zo goed als zeker zijn/haar been met de uitlaat...
Verder schrijven ze dat je met de 8" wielen 85km/h haalt en met 10" wielen ongeveer de 100km/h.

Waar ik zeker in, geinterreseerd ben is de slijtage van de motortjes. Hoelang de banden en ketting mee gaan. Want ik rij zelf wel eens naar Leeuwarden... en ja... dan gaat dat wel snel XP
 
Ik krijg er voor € 25 een andere uitlaat bij, eentje met een koker zodat ie niet warm wordt, dan kan er wel iemand achterop.
Da's de uitlaat van het oudere type.
Niet verkeerd, he? 8-)
Die jongens van Nestore zijn heel schappelijk. ;)

Nog een paar uurtjes, dan heb ik mijn Daxje. :]
 
Leuk leuk!

Is dat blokje wel van honda?

Een 4TL met 125 cc blok.. ik denk dat voordat je de straat uit bent het plaatframe al een U vorm heeft ;)

Veel plezier dermee!
 
Ze is afgeleverd en ze ziet er retestrak uit! :9
Niet mintgroen zoals Nestore zei, maar Kawa groen, en dus ook heel gaaf. 8-)
Ik heb foto's, maar kan ze niet posten want de site waarop ik ze altijd plaats ligt eruit.
Dat komt dus later wel. ;)

Het merk is trouwens Zhenhua, maar ze is gemaakt in de Skyteam fabriek en ze ziet er identiek uit.
Volgend jaar gaat Nedstore ze onder hun eigen merk verkopen.

Ik heb er nog niet op gereden.
De ketting was niet ingevet en zit te los, ze maakt lawaai.
De brommertwinkel was al dicht en ik kon dus geen kettingvet kopen.

En dan heb ik nog een probleempje met de vrijstand, die is moeilijk te vinden.
En soms, als ze volgens het groene lampje in de vrij staat staat, dan staat ze in de versnelling.

Ik heb Nedstore een email gestuurd en nu maar even zien wat zij zeggen.
Ik heb de indruk dat het motortje enkel gemonteerd is en niet een afleveringsbeurt heeft gehad. Zijn alle bouten nagelopen? Ik weet het niet.
Ze zeggen dat ze de motortjes rijklaar afleveren, maar ik twijfel daar aan.
Eerst maar eens afwachten wat Nedstore antwoordt.

Edit: Nedstore heeft het keurig opgelost. :Y
Alles werkt nu goed en er zit een grotere carburateur op.
De motor rijdt (net als de andere Daxen) als een zonnetje. *O*
Dit voor het geval iemand niet de moeite wil nemen om het hele topic te lezen. ;)
 
Laatst bewerkt:
De kleur is in ieder geval erg gaaf!

Mijn motor wil ook wel eens neutraal aangeven terwijl dat niet zo is, Maar goed jou motor is nieuw en de mijne 20 jaar oud..

In ieder geval veel rijplezier!!!
 
Bedankt Koektrommel, over de kleur zal ik dan ook zeker niet klagen! :9
De afwerking is trouwens ook goed, daar hadden sommigen vraagtekens bij.
En op 100 meter op de openbare weg had ik al heel veel bekijks. ;)

Nedstore heeft gereageerd op mijn mail, morgen hoor ik meer. :)

Hier een fotootje:

GroeneDax-klein.jpg


En hier is mijn Dax met een vriend van mij erop:

DaxErik.jpg


Hier ben ik op de Dax:

gerdienDax2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja het is een mooie, ik vind de meegekleurde lampbehuizing ook mooi bij passen.
Wat ik zover heb gehoord over deze dingen is dat ze van die sleutel dingen zijn. Meeste mensen kopen ze om aan te sleutelen en aan te passen.
Ik ben meer voor rood met witte velgen (zo is mijn CB250 nu ook al). Maar Groen met zwart en wit is ook best mooi.
Ga je nog een bijpassende helm kopen?
 
Ja hoor, er zit olie in, daar heb ik meteen naar gekeken toen ik zag dat de ketting droog was. ;)
 
leuk ding hoor zit er wel olie in het blok???

Dat is niet eens zo'n hele gekke vraag, als de ketting ook ongevet op de tandwielen ligt :X

Neutraallampje en toch in versnelling en wel in versnelling en het niet kunnen vinden van de neutraal was al een bekend probleem, had ik al aangegeven aan Gerdien ;)
Hebben die Chinezen wel vaker last van. Voor mij de reden om zoiets niet als motortje te kopen. De versnellingsbak moet het gewoon goed doen. Geen gezeik, geen zware koppeling en gewoon doen waar ie om gevraagd wordt ;)

Al met al wel erg grappig om te zien, zo'n klein ding ! :]
 
Ja het is een mooie, ik vind de meegekleurde lampbehuizing ook mooi bij passen.
Wat ik zover heb gehoord over deze dingen is dat ze van die sleutel dingen zijn. Meeste mensen kopen ze om aan te sleutelen en aan te passen.
Ik ben meer voor rood met witte velgen (zo is mijn CB250 nu ook al). Maar Groen met zwart en wit is ook best mooi.
Ga je nog een bijpassende helm kopen?

Onze berichten kruisten elkaar.

Ik ga geen bijpassende helm (of pak) kopen, ook al zou dat mooi staan. :9
Ik heb een zwart/rood pak en een grijs/zwarte helm.
Mijn helm en pak waren te duur om zomaar te vervangen.

Ja, het zijn sleuteldingen, maar je kunt overal gemakkelijk bij.
Het is de brommerttechniek uit de jaren 70, dus sleutelen is niet echt moeilijk aan zo'n ding.
Je moet soms dingen vervangen en de onderdelen zijn goedkoop, dat komt wel goed.

Ik zag al dat veel Dax rijders die dingen veranderen, er is van alles voor te koop.
Maar dat ga ik niet doen, hoor, ze is mooi genoeg zo. 8-)
De meesten kopen meteen een chroom achterlicht en andere knipperlichten en een andere uitlaat, voor mij hoeft dat allemaal niet.
Het gaat om het rijden en apart is ze zowiezo al, toch? :]
 
Dat is niet eens zo'n hele gekke vraag, als de ketting ook ongevet op de tandwielen ligt :X

Neutraallampje en toch in versnelling en wel in versnelling en het niet kunnen vinden van de neutraal was al een bekend probleem, had ik al aangegeven aan Gerdien ;)
Hebben die Chinezen wel vaker last van. Voor mij de reden om zoiets niet als motortje te kopen. De versnellingsbak moet het gewoon goed doen. Geen gezeik, geen zware koppeling en gewoon doen waar ie om gevraagd wordt ;)

Al met al wel erg grappig om te zien, zo'n klein ding ! :]

De koppeling is niet te zwaar, hoor, dat valt wel mee. Iets lichter zou fijn zijn, maar het is afdoende.

Dat bij de Dax de vrijstand soms moelijk te vinden is wist ik (ook al valt dat wel mee), maar dattie soms neutraal aangeeft en toch in de versnelling staat, dat wist ik niet.
Da's vervelend, want dan durf je bij een stoplicht niet snel de koppeling los te laten. B|

Maar grappig is ze zeker, JK! En ik weet dat jij heimelijk ook lonkt naar die kleine Honda replica motortjes. :9~ :+
 
Ik heb een eindje gereden en ze zwabberde over de straat.
Nu was het een klinkerweg en de banden zijn nog nieuw.
De banden zijn van Yuanxing.

Kan dat zwabberen aan de banden liggen?
Is de invloed van banden zo groot dat daardoor een motor gaat zwabberen?
Echt rechtuit was heel moelijk,het was net of ze overal naartoe wilde, behalve rechtuit.
Of kan het ook aan de vering liggen?

Ik weet nu niet wat ik moet doen, doorbijten en kijken of het beter wordt of meteen een betere set banden erop.

Het schakelen ging wel vlekkeloos en ze heeft een mooi geluid. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan