Skyteam : Dax, Monkey, Gorilla en PBR 125cc

Status
Niet open voor verdere reacties.
CB250 is de grootste kleine motor. Gepimped met 16" achtervelg en twee cilinders! *D
En het haalt werkelijk de 100km/h. 8-)
:+
Daar heb je wel een punt :P

Ik kan niet wachten tot ik klaar ben met inrijden en ik het gas vol open kan draaien. })
Dikke uitlaat erop monteren die ik al klaar heb liggen. :9~
 
CB250 is de grootste kleine motor. Gepimped met 16" achtervelg en twee cilinders! *D
En het haalt werkelijk de 100km/h. 8-)
:+
Een cb250 rijdt als een ouwelullenmotor :Z (Ik weet het want ik heb er ooit op gelest. edit: 14 jaar geleden alweer :/ )
M'n pbr haalt ook de 100 met gas over en de monkey moet als het goed is nog een stukje harder gaan.
(en nee, die zijn niet meer van het originele blok voorzien)
 
Laatst bewerkt:
Netjes..


Ik heb trouwens een Mikuni VM26 606 besteld...
Nu hopen dat het een beetje snel binnen komt van daxdodo..

Heya, waarom de 606? Wat zijn jouw overwegingen? (en heb je hem al binnen?)
Ohja, en welk spruitstuk heb je erbij? Volgensmij past de VM26 606 namelijk niet direct op mijn spruitstuk?

En heeft er iemand hier een beetje ervaring met nieuwe achterveren voor de Dax? Ik zie zat staan, maar weet niet precies wat goed is kwaliteit/lengte. Deze?
Daxdodo

Hilfe! Bedankt :}
 
Volgens mij is het verschil tussen 606 en die andere de gasnaald/buis. Als je hem bij daxdodo koopt, vertel wat voor blok je hebt aan mathijs(daxdodo) en hij geeft je advies welke je moet hebben en welk spruitstuk het beste is.
Ik heb een takegawa spruitstuk, maar er zijn ook veel goedkopere. Soms is het een probleem met de passing van je spruitstuk onder je frame/tanl(dit is bij een monkey zo) dan moet je spruitstuk naar buiten gericht staan. Ik denk dat een d :Z x hetzelfde probleem heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ja, zoiets bedacht ik ook. De carb staat nu ook een stukje schuin.
Well, ik mail Matthijs van Daxdodo dan wel even!

Thanks in ieder geval, ga het uitzoeken!

Zo'n Shineray blok heeft die VM26 606 ook namelijk en die is niet duur als je de prijs van de carb en spruitstuk vanaf trekt.
 
Laatst bewerkt:
Een cb250 rijdt als een ouwelullenmotor :Z (Ik weet het want ik heb er ooit op gelest. edit: 14 jaar geleden alweer :/ )
M'n pbr haalt ook de 100 met gas over en de monkey moet als het goed is nog een stukje harder gaan.
(en nee, die zijn niet meer van het originele blok voorzien)
Racen? 8-)
_O- :+
 
Ik heb gelezen dat de 606 het beste is kwa blok enz.. Dus heb die mooi gekozen.
En ik het het rechte spruitstuk van 35euro genomen.. voor de vm26
 
Is de VM26 606 nog interessant om te monteren op een std 125cc skyteam blok?
Haal ik daar nog wat winst mee qua snelheid of gaat het alleen maar onzuiniger worden?
 
Is de VM26 606 nog interessant om te monteren op een std 125cc skyteam blok?
Haal ik daar nog wat winst mee qua snelheid of gaat het alleen maar onzuiniger worden?

VM26 is beter af te stellen, omdat het geen imitatie carburateur is, zuiniger zal het niet worden, dat zit hem vooral in je sproeier en hoe je met je blokje rijdt.
Het is dus niet ineens veel onzuiniger.
 
Ok dan. Maar win ik er ook nog wat mee qua acceleratie,topsnelheid,etc?
Is het de moeite waard om te monteren op een 125cc blok?
 
My 50 cents....

Het zal allemaal wel wat helpen maar voor mijn gevoel zijn de kleppen niet helemaal in verhouding als je een 70 cc met een 125 cc vergelijkt.
De brandstofmengsel uit de carb moet op enig moment natuurlijk wel in de cilinder terecht komen.

Dat kan door een grotere diameter van de klep
en/of een langere openingstijd van de in-uilaatklep (nokkenas dus).
Maar met zulke kleine klepjes is het natuurlijk niet geweldig.
Vandaar dat $$ tuningsets kleppen van 30mm hebben, of vierkleps zijn.
Lifan heeft een betaalbare tussenoplossing met +/_28mm kleppen.
Heb zo'n kop op Ebay-duitsland gekocht voor 65Euro.

Uitschuren en Polijsten van inlaat en uitlaatdeel met een dremel kan ook eea bijdragen aan een beter resultaat. Er zit heel veel alu in wat de doorlaat ook nog eens beperkt.
Zijn vaak ruwe gietdelen. Alles bij elkaar weer extra stromingsweerstand wat overwonnen moet worden.

full


@Fuzzy -Iemand met veels te veel tijd ......-
Vrije tijd valt tegen, maar elke week iets plannen, aanpakken en afmaken dan groeit het als vanzelf....maar ik heb geen haast, is hobby/ontspanning.
 
:o

Ik ben nog aan het inrijden maar voor een 125cc vind ik het niet echt gevoel van power geven. Die foto's bevestigen dat wel. Mijn brommer (Honda SS50, full 70cc, 20mm carb) vroegah liep nog makkelijker harder voor mijn gevoel. :/
 
Vorig jaar op de hdd waren sprintwedstrijdjes, daar bleef een kawa zxr400 net een 164cc monkey en een 138cc zb voor. Die monkey liep op de testbank overigens bijna 200 vanwege een te lange eindoverbrenging, met circa 20pk aan het achterwiel, een 8" achterwiel...

Jouw cb250 zou geen van die twee bij kunnen houden. Mij kan je qua topsnelheid wel hebben, mijn blokken zijn verder niet getuned. (eerst een boot zien te verkopen voordat ik mijn verlanglijstje verder kan afwerken ;))

@Revz zie de post van Bonsai biker, de kleppen van een OT70 kop(25/22) zijn groter dan die van een skyteam 125 kop(24/21), tel daarbij op een tamme nokkenstok en je hebt een relatief traag maar betrouwbaar blokje.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een voorbeeldfoto van hoe ver zijn stationair-schroef in de carb zit geschroefd bij een fijne stationairafstelling?
Heb het idee dat de schroef namelijk helemaal zit ingedraaid, dat ik hem daarom niet herken :)

Gaat om de std carb op een Dax 125cc uit 2008.

Heb een lijst samengesteld met items voor de Dax (Takegawa achtervering, Mikuni VM26 606, Sproeierset 115-127,5 welke sproeier hebben jullie in de VM26?, bijbehorend spruitstuk, Voortandwiel).

Kan niet wachten tot het beter weer is!!!
 
Kan niet wachten tot het beter weer is!!!
Het weekend zou redelijk droog zijn. :]

@Revz zie de post van Bonsai biker, de kleppen van een OT70 kop(25/22) zijn groter dan die van een skyteam 125 kop(24/21), tel daarbij op een tamme nokkenstok en je hebt een relatief traag maar betrouwbaar blokje.
Ik wil snelheid. }) Staat op mijn wenslijstje zo'n snel blok van 3500 pleuro wat wel serieus hard gaat. :}

Gaan we met deel 2 van dit topic het weekend in ??? :9
Het topic leeft *O*
 
Laatst bewerkt:
Welk blok? een tak 138 of een tjr 175(+R)

@Marinus, stationair mengselschroef zoek je onder de carburateur vlak naast de aansluiting op het spruitstuk. Afstellen met een bitje (en een handschoen aan ;) )

Oh ja, ik geef de voorkeur aan een 665, toendertijd met een 124 blok had ik er een 140 sproeier inzitten.
 
@Marinus, stationair mengselschroef zoek je onder de carburateur vlak naast de aansluiting op het spruitstuk. Afstellen met een bitje (en een handschoen aan ;) )

Oh ja, ik geef de voorkeur aan een 665, toendertijd met een 124 blok had ik er een 140 sproeier inzitten.

Ok thanks! Daar kan ik wat mee.

De vm26 heeft standaard sproeier 190, maar dat is dus veel te groot begrijp ik.
Matthijs van Daxdodo raadde me aan een sproeierset 115-127,5 erbij te kopen. Dat skyteam blokje zal dan wel goed af te stellen zijn. Was jouw 124 blok ook een std skyteam? Zo nee, dan zal het vast goed zitten met die sproeier-range. De 665 heb ik nog niet gevonden, maar de 606 is niet duur en schijnt ook goed te zijn. Ik waag de gok!

Heb mijn handen al eens eerder gebrand, komt in orde ;)
Ik zat al te zoeken welke schroef er nu precies naar het midden van de gasschuifbuis wees, maar ik kon het niet zo 1-2-3 vinden... Thanks!
 
Als mensen mij even hun foto's sturen, dan zet ik ze wel in mijn Photobucket en ga ik een startpost ontwerpen voor het nieuwe topic. Wanneer is dit topic vol, en wanneer moet ik de nieuwe maken?
 
Ok thanks! Daar kan ik wat mee.

De vm26 heeft standaard sproeier 190, maar dat is dus veel te groot begrijp ik.
Matthijs van Daxdodo raadde me aan een sproeierset 115-127,5 erbij te kopen. Dat skyteam blokje zal dan wel goed af te stellen zijn. Was jouw 124 blok ook een std skyteam? Zo nee, dan zal het vast goed zitten met die sproeier-range. De 665 heb ik nog niet gevonden, maar de 606 is niet duur en schijnt ook goed te zijn. Ik waag de gok!

Heb mijn handen al eens eerder gebrand, komt in orde ;)
Ik zat al te zoeken welke schroef er nu precies naar het midden van de gasschuifbuis wees, maar ik kon het niet zo 1-2-3 vinden... Thanks!

de 665 staat naast de 606 bij daxdodo en kost evenveel...
 
Als mensen mij even hun foto's sturen, dan zet ik ze wel in mijn Photobucket en ga ik een startpost ontwerpen voor het nieuwe topic. Wanneer is dit topic vol, en wanneer moet ik de nieuwe maken?
Doe maar..

Ik heb vandaag de VM26 606 binnen gekregen.
Dat ding is nog best grooot :9~

Straks ff de velgen weer op de dax zetten, en de carburateur monteren en testen.. :Y *D
 
Doe maar..

Ik heb vandaag de VM26 606 binnen gekregen.
Dat ding is nog best grooot :9~

Straks ff de velgen weer op de dax zetten, en de carburateur monteren en testen.. :Y *D

Oioioioi.. Kun je mij vertellen of het allemaal past??
Enneh, zit er nou een benzinekraantje op de carb zelf, of moet je dan de benzinekraan van de Dax ook nog weg zien te werken?

Had niet gezien dat die 665 erbij stond :D Ik dacht dat het 664 was.. (hersenkronkels he)

Trouwens nog een linkje gevonden voor een 125cc blok van Lifan:
http://www.minibikeshop.nl/main.php?sub_detail=true&sub_artikelnummer=101366
Die Lifans zijn toch wel betrouwbaar?
 
Laatst bewerkt:
Al die chinese blokken zijn wel even betrouwbaar. Er zitten niet echt substaniele verschillen in de china blokken. Allemaal prima blokken en betrouwbaar.

btw, volgens mij is photobucket niet zo geschikt als image-sharer omdat je na een aantal keer de foto's te hebben gezien je geblokt wordt van photobucket. Ik gebruik altijd tinypic, die werkt tot nu toe altijd. En je kan de tinypic uploader voor windows gebruiken voor snel uploaden.
 
Oioioioi.. Kun je mij vertellen of het allemaal past??
Enneh, zit er nou een benzinekraantje op de carb zelf, of moet je dan de benzinekraan van de Dax ook nog weg zien te werken?

Had niet gezien dat die 665 erbij stond :D Ik dacht dat het 664 was.. (hersenkronkels he)

Trouwens nog een linkje gevonden voor een 125cc blok van Lifan:
http://www.minibikeshop.nl/main.php?sub_detail=true&sub_artikelnummer=101366
Die Lifans zijn toch wel betrouwbaar?
Ik heb ook een lifan.
Tot nu toe rijd het blok perfect, Niks mis mee :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan