sl1000 falco, rsv mille tuono of een sv1000s????

Geloof er geen fluit van dat dat het 2003 model is...

2003 model is standaard niet leverbaar in zwart.

*sl1000 denk dat het een 2000 model is...

Dit is trouwens de mijne.
Falco-Left-Medium.jpg
 
de tuono
GetImageMain.asp

t lijkt wel als 2 druppels hoor...

ja doe mij maar de sv1000s ;)
 
Geloof er geen fluit van dat dat het 2003 model is...

2003 model is standaard niet leverbaar in zwart.

*sl1000 denk dat het een 2000 model is...

Dit is trouwens de mijne.
(Afbeelding)
dat eerste plaatje was ook een 2000 model... :)
die laatste was 2003 (dus niet de streetfighter he)
 
nu ik er langer naar kijk...die bochten onder het motorblok vind ik zo lelijk als je dat ziet...en die MEGATANK die erop zit...goeiemorgen...zeg...
 
Tuono vindt ik zelf niks, rijdt voor geen meter als je harder dan 100 wilt, dan wapper als een vlag achter je motor aan, totaal geen windbescherming.
Heb dit topic nou een beetje doorgelezen en m.b.t. de Tuono is toch wel duidelijk: je houdt ervan of je vindt het niks (vind het overigens ook 3 verschillende motoren). Nou is dat natuurlijk ieders eigen mening, maar met bovenstaande ben ik het helemaal niet eens. Ok, de bescherming tegen de wind is niet super (maja, t'is ook een streetfighter geen racer), maar tot mijn spijt (ik wilde het juist wat rustiger aan gaan doen) rijdt ik toch eigenlijk wel standaard 130-150 op de snelweg (ook voor langere stukken) en natuurlijk voel je de wind, maar van 'wapperen achter mijn motor' is zeker geen sprake.
Verder kan ik alleen maar aangeven wat ik van de Tuono vind en dat is een heerlijke motor waar je hard op kan, zacht op kan (filerijden :( ), stuurt scherp, comfortabele zit (bij alle snelheden, vandaar mijn overstap van de Thundercat naar de Tuono, minder pols-belasting en minder last van mijn rug) en heeft een heerlijke dot vermogen. Nog geen seconde spijt van mijn aankoop gehad!
Over de service van Aprilia kan ik niks melden, daar heb ik gelukkig nog niet mee te maken gehad.
 
de falco helaas...
Bazel toch niet zo... :( ;) Alle buikschuivers hebben toch zo'n dikke tank? En die uitlaatbochten, pff, ja die gaan bij andere motoren schuil achter de kuip. Bedoel je dat kleine bochtje van de achterste cilinder onder de motor? Dat zie je toch niet als je er naast staat?
Ik stoor me er niet aan hoor, maar jij bent natuurlijk niet zo objectief als ik! :P })
 
volgens mij is de Falco het proefmodel voor de Tuono geweest ?
Dat neemt niet weg dat de Falco een mooi fietsie is.
Maar de Tuono is gewoon lekker eigenwijs om te zien en stuurt als de brandweer !
 
Hm, ik vind de styling van zowel de Falco als de Tuono niet echt mooi. De Tuono met name ziet er uit als een soort samenraapsel met allemaal frutsels en fratsels. De SV oogt dan heel wat mooier.

Maar die Tuono rijdt wel héél erg lekker....dat wel. En da's natuurlijk wel ff het belangrijkste.
 
Op woensdag 27 augustus 2003 09:25 schreef marcoo het volgende:
Bla bla bla Over Suzuki kan ik niet teveel zeggen, maar houdt het erop dat ik Suzuki's ken waarvan de bedrading eens onder het rijden in de fik is gevlogen. Is al een aantal jaren geleden, maar toch... Overigens is het vooral Honda wat de reputatie van betrouwbare Japanse motoren hooghoudt, niet Suzuki of Kawasaki of zo. bla bla

Ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt, maar ik ben het er niet mee eens. Ik heb jaren Soes gereden, op GT´s , GS en en GSX en, maar de beestjes deden het altijd en ik heb nooit rook ofzo uit de bedrading zien komen!!! Ik rij nu Honda, maar zou hem zo voor een Soes (SV1000) of Kawa (Z1000) ruilen!!!
 
als je bij de falco de restrictie uit de air-box haalt en een draad bij de eeprom doorknipt, heeft ie hetzelfde vermogen als de mille. Een paar leuke dempers en ff laten afstellen met eventueel een powercommander, geeft hele leuk resultaten. Ik zou absoluut voor de falco gaan. Deze heeft tenminste een eigentijdse look. De sv vind ik zo standaard. Het uitelijk verrast me niet.
De Tuono lijkt me ook geweldig, maar die vind ik wel wat aan de dure kant.
 
Je kunt oko kiezen voor een RSV Mille 2004. Jaartje oud dan kom je prijstechnisch wel in de buurt en toch nieuw model rijden.
De keuze uit 3: als het maar italiaans is!..........toch geen soes.
 
Grappig hoe een topic na 2.5 jaar weer naadloos wordt opgepikt :+

Maar nu we hier toch zijn: In Engeland kun je het overjarige model van de SV1000 (zonder kuip maar die is zowiezo het mooist) kopen voor net iets meer dan 4000 pond (Fowlers in Bristol). Die van dit jaar zit ergens in de 5k. Ongeloofelijk, zo'n dikke twin voor dat geld. Zelfs wandelen is duurder *O*
 
Als ik zou moeten kiezen, zou ik zeker voor design gaan. Die nieuwe Tuono is een echte eyecatcher en heeft ook nog eens meer dan genoeg vermogen. Want laten we eerlijk zijn als het om vermogen gaat zijn de verschillen niet dramatisch groot.
full
 
Je kunt oko kiezen voor een RSV Mille 2004. Jaartje oud dan kom je prijstechnisch wel in de buurt en toch nieuw model rijden.
De keuze uit 3: als het maar italiaans is!..........toch geen soes.

Ten tijde van de openingspost van deze topic (en de reactie voor die van Boefje) moest het 2004 model nog uitkomen :P :+
 
Ik vind de Tuono net een gecrashte RSV die op een budget in iemand's bijkeuken weer rijdbaar is gemaakt. Maar aangezien mijn Buell ook af-fabriek veel op een doe-het-zelf project lijkt hoeft dat zeker geen nadeel te zijn *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan