Slaapplekken vooraf boeken of niet??

Ruesje

Rookie
27 feb 2011
16
0
We zijn van plan om in augustus 2012 met z'n tweeen een rondreis door Schotland te gaan maken. We zitten te twijfelen of we de slaapplekken vooraf gaan boeken of niet (we zijn geen campeerders)!!!!

Wie heeft er in 2011 ervaring gehad met het niet vooraf boeken van slaapplekken. Wat raden jullie ons aan in het hoogseizoen. Het liefst hebben we de vrijheid zodat we zelf onze dagen kunnen invullen, maar als dat inhoud dat het uren duurt voordat we aan een slaapplek kunnen komen worden we daar ook niet echt vrolijk van!

Graag jullie ervaring, kom je snel aan een slaapplek of valt dat nogal tegen?

Tevens graag wat tips over het volgende: Waar vind jij is de moeite waard om meerdere dagen te verblijven. Mag zowel buitenaf als ergens in een stad/dorp.

En wat moeten we beslist gezien hebben.

We horen graag van jullie!
 
Schotland is een prachtige bestemming voor een motortoer, d'r is al een hoop informatie te vinden als je even zoekt binnen MF.

Een hoop info (waaronder mijn eigen reisverslag) staat hier:

Schotland op de motor [Centrale informatie]

Wat het boeken betreft: met 2 man vind je echt altijd wel een plekkie in een Bed and Breakfast. De een is duur en luxe, de ander goedkoop en basic maar met 2 man vind je echt altijd wel wat. Zou in geval van twijfel ergens een boekje met B&B in schotland opduiken, that's it.
 
Nou kijk ff naar het grote schotland reizen/touren topic bij reizen en touren en je hebt uren leesplezier , Ook bestaat er een Schotlandforum.nl met een motortopic met veel info. :Y
Ikzelf zou niet vooraf reserveren voor 2 personen als je tussen 15.00/16.00 op zoek gaat naar een B & B vind je altijd wel wat als je niet te dicht bij hele touristische plekken zit. :Y
Je mag ook wildkamperen in Schotland. :Y
En hotels hebben ook vaak nog wel plek al is dat vaak wel wat duurder. :Y
De Bailag Na Bae (vast verkeerd geschreven) bij Applecross moet je als motorrijder gewoon gedaan hebben dit is een zeer fraaie bergpas. :]
Danny :W :]
 
We zijn van plan om in augustus 2012 met z'n tweeen een rondreis door Schotland te gaan maken. We zitten te twijfelen of we de slaapplekken vooraf gaan boeken of niet (we zijn geen campeerders)!!!!

Wie heeft er in 2011 ervaring gehad met het niet vooraf boeken van slaapplekken. Wat raden jullie ons aan in het hoogseizoen. Het liefst hebben we de vrijheid zodat we zelf onze dagen kunnen invullen, maar als dat inhoud dat het uren duurt voordat we aan een slaapplek kunnen komen worden we daar ook niet echt vrolijk van!

Graag jullie ervaring, kom je snel aan een slaapplek of valt dat nogal tegen?

Tevens graag wat tips over het volgende: Waar vind jij is de moeite waard om meerdere dagen te verblijven. Mag zowel buitenaf als ergens in een stad/dorp.

En wat moeten we beslist gezien hebben.

We horen graag van jullie!

Ik kan je couchsurfen aanraden! slapen bij mensen thuis, dan hoef je idd maar 2a3 dagen op voorhand te zoeken om een slaapplaats! Zie het als een soort gratis B&B www.couchsurfing.org, ik kan me geen reis meer voorstellen zonder de CS'en *O*
 
Mijn advies: als je de keus/mogelijkheid hebt; ga eind mei/begin juni. Dat hebben wiij al enkele jaren gedaan en in totaal misschien 4 dagen slechter weer gehad. zo vroeg in het seizoen heeft enkele voordelen: RUST!! op de wegen en in de B&B's, in diverse delen heb je letterlijk de wegen helemaal voor jezelf, amper wachttijden bij toeristische punten, goedkopere overtocht. en nog totaal geen last van midges *O*
 
Ik ben een maand geleden naar Zuid-Engeland gegaan, ik reed zeg maar van plaats naar plaats, maar hoe bedacht ik pas de avond te voren of ter plekke.

Ik heb 3 nachten van tevoren geboekt via booking.com, alleen Hotels met wifi & ontbijt. En de andere 2 nachten heb ik geboekt vanuit het hotel (vandaar de wifi) ook op booking.com.
Hotels heb je vanaf 7euro per nacht (voor slaapzaal) tot 35 euro per kamer. Ik reisde met een rugtas, had zo min mogelijk spullen bij me.
 
Laatst bewerkt:
Zoals Magnamaniac zei: Juni is interresanter qua klimaat, en de fauna flora staat in bloei.
B&B zijn er in juni altijd te vinden. En zelfs als niet kampeerders kun je ook nog op een camping terecht in een hruurcaravan of chaletje. In juni lukt dat nogvoor één nacht, in hoogseizoen lukt dat niet altijd.
Vooraf boeken zouek nie doen,omdat je dan aan een vaste route gebonden bent. Maar voor peace of mind kun je mischien wel je allereerste nacht boeken.

:W
 
Helaas zijn we aan de bouwvak gebonden. Mijn man is bouwvakker. Vandaar de periode augustus!
 
Even een tegengeluid op bovenstaande berichten :)

Wij hebben eerst ook zonder vooraf te boeken B&B's bezocht en de laatste jaren boeken we wel vooraf. Dit heeft een aantal redenen.

Ten eerste: De voorpret! Lekker met de kaart leuke dingetjes zoeken die je wil bekijken en daar in de buurt een B&B regelen. Zo weet je zeker dat je alle leuke dingen (is natuurlijk heel persoonlijk) niet mist.

2: Geen stress en alle tijd! Ik heb er een hekel aan om nog na 8en een B&B t moeten zoeken. En om 4 uur wil ik nog niet beginnen, want dan wil ik nog lekker motorrijden en dingen bekijken. Daarbij al regelmatig gehad dat je om 6 uur nog niets hebt omdat alles vol zit. Al met al vind ik het fijn om een vast eindpunt te hebben. Afgelopen vakantie door pechgevalletjes wel es gehad dat we om 23 uur pas aankwamen bij de B&B, geen probleem, gewoon ff bellen van te voren. Heerlijk stressloos...

Als laatste reden: We willen wel kwaliteit en niet de hoofdprijs betalen. Via internet boeken geeft gewoon meer zekerheid op deze gebieden.

Daarom zijn wij nu ook reeds begonnen met de vakantie 2012, laat de voorpret nu maar al beginnen!
*O*
 
Ik zou zeker niet reserveren.
Je vindt altijd wel een plekkie.
Als het mooi weer is en het gaat lekker, rijd je wat langer door.
Is het prutsweer of het gaat gewoon minder lekker, dan stop je eerder.
Als je gereserveerd hebt, dan heb je die vrijheid niet. En motorrijden is vrijheid toch....

Succes met je keuze.

Groet'n
Wim
 
De meningen zijn verdeeld, want beide opties hebben voor- en nadelen.

Afgelopen zomer ben ik in Frankrijk, op weg naar het zuiden, twee nachten in hetzelfde hotel gebleven vanwege de regen.
Als ik geboekt had, had ik dat niet kunnen doen en zou de vakantie minder plezierig zijn geweest.

Aan de andere kant geeft een reeds besproken slaapplaats een geruststellend gevoel onderweg.
 
Hallo allemaal,
Thanks voor jullie ervaringen. Het maakt het er nog niet gemakkelijker op maar zullen de voor en nadelen nog eens naast elkaar gaan leggen en dan gaan beslissen.
 
De meningen zijn verdeeld, want beide opties hebben voor- en nadelen.

Afgelopen zomer ben ik in Frankrijk, op weg naar het zuiden, twee nachten in hetzelfde hotel gebleven vanwege de regen.
Als ik geboekt had, had ik dat niet kunnen doen en zou de vakantie minder plezierig zijn geweest.

Aan de andere kant geeft een reeds besproken slaapplaats een geruststellend gevoel onderweg.
Zelf boek ik nooit, er is overal wel een plekje te vinden, en zeker met de nieuwe tomtoms is dat erg gemakkelijk geworden. Wil je zekerheid, dan zou ik wat boeken.
 
Hallo allemaal,
Thanks voor jullie ervaringen. Het maakt het er nog niet gemakkelijker op maar zullen de voor en nadelen nog eens naast elkaar gaan leggen en dan gaan beslissen.

Mwah, zou gewoon op een rijtje zetten wat je allemaal wil zien en doen in Schotland.
Daar kun je de overnachtingen prima omheen plannen. Of je vooraf alles boekt of je gaat op de bonnefooi de bed and breakfasts/campings af, maakt niet veel uit.
Bonnefooi = maximale vrijheid
Vooraf boeken = rust in je hoofd / je weet waar je aan toe bent.

Er komen jaarlijks genoeg toeristen naar Schotland, er is echt genoeg mogelijk als je met zijn tweëen rondrijdt, wat je ook doet. No worries! :)
 
Ik ben een paar jaar geleden in Schotland geweest, niets van te voren geregeld. B&B's zijn overal te vinden.
Alleen wel kijken wanneer het Bankholiday is, dan is heel Groot Brittannie een lang weekend vrij. Dan kan het wat lastiger zijn om wat te vinden, maar dan is er voor twee personen nog wel wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan