slaat na 1 km af.......

blaasaap

Rookie
17 jun 2004
23
0
amersfoort
hallo,

mijn trouwe yamaha yx600 (radian) start meestal prima. Maar na een kilometertje (of 2) reageert hij tegenwoordig nauwelijks meer op gas, en slaat hij snel af. Zelfs bij terugschakelen of bij een stoplicht blijft hij niet aan de praat. Vaak is hij vervolgens een tijdje ook niet meer te starten. Het lijkt wel alsof hij niet tegen een warme moter kan.... Heeft iemand een idee waaraan dit ligt en wat ik eraan kan doen?

Bedankt!
 
Als hij stopt draai op dat moment eens een vlotterbakje open en kijk of ie benzine krijgt?
Misschien tankbeluchting niet okee?
Als je je benzine tank open doet doettie dan sshhhhhhhhtttttttt? Vacuum?
 
benzinetoevoer ligt het volgens mij niet aan..(Kraan open)(hij trekt de tank ook niet vacuum).. zal mischien iets met de ontstekking zijn. maar wat???

Daar ligt het zeer waarschijnlijk wél aan. Als dit probleem zich achter elkaar herhaalt komt er niet voldoende benzine bij de carbs terecht. Soms is dat te zien doordat de bocht die het verst weg van de benzinetoevoer meer blauw is (te warm door te schraal mengsel). Waarschijnlijk is óf het filter (wat tussen tank en carbs hoort te zitten) of de toevoer verstopt. Meestal zit er dan gruis in het buisje wat de carbs onderling van benzine voorziet.

Kwestie van openschroeven en controleren...
 
heb het zelfde gehad mijn mijn cbr bleek later vuil in de tank te zijn!!!!! Haal je tank ereens af en kijk of de benzine toevoer niet verstopt is! Bij mij was de normaal kraan vuil en de reserve niet, alles schoon gemaakt en nu rijd ie weer als een nieuwe!
 
Terug
Bovenaan Onderaan